Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2734811
Bloeduitslag was niet schokkend, alleen de kreatine is te hoog. Hij mag 90 zijn en was 109 en volgens de da het begin van het nalaten van de nieren.  :-\ :-\
Morgen even ochtendurine brengen.

Verder was een eiwit verhoogd en ze zei leuk ja als je een wormkuur geeft is dat over. Ehhhhh afgelopen donderdag de mail van het ontlastingsonderzoek gehad dat hij vrij van alles was. O, dan kon het nog een lichte allergische reactie zijn. Ja, dat zou natuurlijk kunnen.

De rug was op de foto helemaal puntgaaf.  :D

Blijven zijn klachten en nu moet ik dus ivm de nieren ook nog gaan oppassen met de pijnstilling. Die wordt dus eventjes aangepast. Geen supplementen verder meer geven. Dus ik ga hier eens op zoek wat ik kan doen aan de nieren met voer etc.
Door Lil
#2735622
Voor de rug wordt een osteopaat benaderd. Kan misschien ook nog iets met de nieren doen, maar dat weet ze nu natuurlijk nog niet.

Solidago mocht/moest ik zonder meer maar gaan geven zei de da.
Door Lizzy
#2735628
Lil schreef: Bloeduitslag was niet schokkend, alleen de kreatine is te hoog. Hij mag 90 zijn en was 109 en volgens de da het begin van het nalaten van de nieren.  :-\ :-\
Morgen even ochtendurine brengen.

Verder was een eiwit verhoogd en ze zei leuk ja als je een wormkuur geeft is dat over. Ehhhhh afgelopen donderdag de mail van het ontlastingsonderzoek gehad dat hij vrij van alles was. O, dan kon het nog een lichte allergische reactie zijn. Ja, dat zou natuurlijk kunnen.

De rug was op de foto helemaal puntgaaf.  :D

Blijven zijn klachten en nu moet ik dus ivm de nieren ook nog gaan oppassen met de pijnstilling. Die wordt dus eventjes aangepast. Geen supplementen verder meer geven. Dus ik ga hier eens op zoek wat ik kan doen aan de nieren met voer etc.
Creatinine mag altijd tussen de xx en de xx zijn. Die xx staat er omdat de apparatuur afwijkt. Maar het is lekker kort door de bocht zeg, om te stellen dat dit het begin van nierproblemen is! Het kan ook wijzen op bijv. lichte uitdroging. Ik zou eerst graag zien wat de normaalwaardes zijn van het apparaat van jouw DA.

Hogere eiwitwaardes kunnen ook weer duiden op uitdroging en degelijke. Zie deze website: http://www.dierenkliniek-heemskerk.nl/B ... rzoek.html en dan eiwit.

Zolang nierproblemen niet zijn vastgesteld (en die zijn niet vastgesteld als je het mij vraagt) hoef je qua voeding niks aan te passen, behalve dat je rauw/vers voert en dit blijft doen.
Door Lil
#2735651
Lizzy schreef: Creatinine mag altijd tussen de xx en de xx zijn. Die xx staat er omdat de apparatuur afwijkt. Maar het is lekker kort door de bocht zeg, om te stellen dat dit het begin van nierproblemen is! Het kan ook wijzen op bijv. lichte uitdroging. Ik zou eerst graag zien wat de normaalwaardes zijn van het apparaat van jouw DA.

Hogere eiwitwaardes kunnen ook weer duiden op uitdroging en degelijke. Zie deze website: http://www.dierenkliniek-heemskerk.nl/B ... rzoek.html en dan eiwit.

Zolang nierproblemen niet zijn vastgesteld (en die zijn niet vastgesteld als je het mij vraagt) hoef je qua voeding niks aan te passen, behalve dat je rauw/vers voert en dit blijft doen.
Maximaal mocht hij 90 zijn (dat komt neer op 1.2 x gewicht = 29 kg + 55) en hij was 109. Ze doen het zelf niet onderzoeken, dat doet het laboratorium MedVet in België. Daar is nu de urine naar toe om na te kijken. De afgelopen 5 jaar is de creatinine bij Boris altijd ergens tussen de 70 en 80 geweest (bloedwaardes laten ze in het systeem staan). Uitdroging lijkt me niet, want omdat hij nuchter moest zijn heeft hij 2 liter water gedronken ipv 1 liter dat voor hem normaal is. Hoewel, misschien dronk hij wel zo veel vanwege de uitdroging.

Voeding wilde ik eigenlijk twee weken geleden al aanpassen omdat de ontlasting wat hard is, dan moet er zonder meer iets meer spier bij. Meer pens wilde ik ook al gaan doen (krijgen ze niet echt vaak hier) gelet op dikke buiken syndroom ofwel net een kilootje zwaarder dan hij vroeger woog.

Het B-eiwit (zo'n raar tekentje, beta?) was verhoogd. Totaal eiwit was voldoende.

edit gevonden: http://www.dierenklinieklemmer.nl/praktijk/mogelijkheden/bloedonderzoek/

Maar super bedankt voor je info. Ik ga ze uithoren!!!  :-* :-*

Wil zonder meer mijn eigen da en niet deze da, maar goed die van mij is op de ochtend dat ik de afspraak had afgevoerd naar de dokter, omdat hij spit had en letterlijk niet meer overeind kon komen. Ik ga mijn eigen da zonder meer nog uithoren, want hij is homeopaat.


Ik moet natuurlijk niet gaan panieken, maar ja nog geen 8 weken geleden een hond verloren aan nierfalen (maar dat was creatinine van bijna 1000).
Laatst gewijzigd door Lil op vr 09 aug 2013, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2735805
Urine was ok!!!

Eigen da even eraan gehad en die zei niets veranderen en gewoon over half jaar of zo opnieuw bloed prikken. Kon liggen aan mijn manier van voeren zei hij!!!! In verleden idd kvv gegeven en dat kan natuurlijk iets lagere waardes gegeven hebben omdat daar meer vet en soms ook beetje groenten en rijst in zat. Ook kon het liggen aan de (snelle) afname van spiermassa of zo iets en tja die afname van spiermassa op die leeftijd met artrose is heul normaal. Dat hadden we al een tijd terug gezien dat de spieren heel rap afnamen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2735832
Lizzy schreef: Creatinine mag altijd tussen de xx en de xx zijn. Die xx staat er omdat de apparatuur afwijkt. Maar het is lekker kort door de bocht zeg, om te stellen dat dit het begin van nierproblemen is! Het kan ook wijzen op bijv. lichte uitdroging. Ik zou eerst graag zien wat de normaalwaardes zijn van het apparaat van jouw DA.

Hogere eiwitwaardes kunnen ook weer duiden op uitdroging en degelijke. Zie deze website: http://www.dierenkliniek-heemskerk.nl/B ... rzoek.html en dan eiwit.

Zolang nierproblemen niet zijn vastgesteld (en die zijn niet vastgesteld als je het mij vraagt) hoef je qua voeding niks aan te passen, behalve dat je rauw/vers voert en dit blijft doen.
helemaal mee eens
Door Lil
#2735837
*Dorothea* schreef: helemaal mee eens
Senk you!

Lizzy, jij en mijn eigenste da geven me een meer dan gerust gevoel. Niets aan het handje!

Gewoon over enige tijd weer bloedprikken zoals ik altijd bij oudjes doe.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2735943
Lil schreef: Senk you!

Lizzy, jij en mijn eigenste da geven me een meer dan gerust gevoel. Niets aan het handje!

Gewoon over enige tijd weer bloedprikken zoals ik altijd bij oudjes doe.
eigenlijk zegt het soortelijk gewicht van de urine nog het meest, dat zou ik ook checken.
Door Lil
#2736241
*Dorothea* schreef: eigenlijk zegt het soortelijk gewicht van de urine nog het meest, dat zou ik ook checken.
Urine was helemaal perfect gisteren (labuitslag was 's avonds al binnen). Kerngezonde hond. Vandaar ook de conclusie dat hij gewoon gezond is.

Mijn da gaat praten met zijn invalster dat ze wel erg voorbarige conclusies had getrokken naar aanleiding van 1 cijfertje en mij daardoor bang had gemaakt zeker krap 2 maanden nadat de ander aan nierfalen is overleden. Hij verontschuldigde zich dat dit wel iets anders gebracht had moeten worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door