Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bonostaf
#2726960
hoi
ik heb een engelse stafford is 1 jaar oud heeft zijn kruisband van zijn achterste poot gescheurd mijn dierenarts stelt voor een tta te plaatsen
heeft er iemand ervaring mee of een alternatief .
ik persoonlijk weet niet wat het beste voor de hond is grtjs Patrick
Gebruikersavatar
Door mightywil
#2727011
Mijn Mastiff reu (toen 3,5 jaar oud en bijna 100 kilo) heeft na een gescheurde knieband een TTA gehad.
De derde dag stond hij er al weer op met de andere poot omhoog om te plassen.
Na revalidatie zie je er nu niets meer van en hij loopt als een trein.
Het is gedaan door Marcel Reijnders in Dierenziekenhuis Drechtstreek in Dordrecht.
Het was mij de lange autorit meer dan waard.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2727638
Mijn Bono is destijds ook aan zijn kruisbanden geopereerd. Hij kreeg een kunststof band, maar ik begreep dat deze methode niet (veel?) meer wordt toegepast.
Bono heeft nooit meer last gehad. Eerste jaar was wel heel rustig aandoen/opletten ivm extra belasting van de goede poot, maar dat is allemaal prima gegaan
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2727996
Mijn Jack heeft een tijdje geleden ook zijn kruisband afgescheurd en heeft geen TTA maar een TPLO operatie gehad en ben zeer tevreden over het resultaat. Jammer genoeg ging hij een aantal weken geleden manken met zijn andere achterpoot en heeft vorige week weer een TPLO operatie moeten ondergaan en is nu dus nog aan het revalideren. Ik ben beide keren op advies van de da en een kennis met hem naar Orion kliniek in Belgie (Herentals) gegaan. TTA en TPLO operaties worden daar dagelijks uitgevoerd en ze zijn er dan ook erg goed in is mijn ervaring. Voor de ene hond vinden ze de TTA geschikter en voor een ander de TPLO, hangt af van meerdere factoren zoals steile knieen, O been stand, gewicht van de hond. Bij zware honden is het TTA implant aan de zwakke kant en is de TPLO te verkiezen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2728000
Kiek heeft ook een TTA gehad!
Zij is een dolle dames dalmaat en dit was de sterkste optie aangezien ze driedubbeleflikflaks maakt over St. Bernards.

De operatie en de 8 weken in de bench vielen me reuze mee maar het jaar van revalidatie vond ik moeilijk omdat de D. A. Erg makkelijk deed in tegenstelling tot de fysio.
Lees goed alles door hier.
Ik ben veel te snel gegaan met haar na de ingreep. Daarom kreeg t ws bij ons nog een staartje.
Inmiddels 2 jaar verder gaat het heel goed met haar knie. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door