Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2722806
Zie je dat vroeg ik me net ook al af, volgens mij krijgen tamme nijnen ook graan in hun voer...
Kalkoen niet?
Door selma.
#2722864
~Joke~ schreef: Tam [=graan gevoerd]gevogelte vermijden maar wilde eend kan wel. De cb kalkoen en eend zijn geschikt voor elimentatie dieet. Tam konijn wordt ook met graan gevoerd en is niet ok. Wild konijn kan wel.
Hert/ree ook. Spike had een ernstige graan allergie, ik kocht speciaal voor hem wild, de door mij genoemde soorten vlees ging prima!
Idd dat was het advies wat ik net kreeg, ik heb haas meegekregen. Ga haas proberen komende 6 weken. Ik zal hier topic plaatsen met verloop komende weken.
Door keetje
#2722869
selma. schreef: Idd dat was het advies wat ik net kreeg, ik heb haas meegekregen. Ga haas proberen komende 6 weken. Ik zal hier topic plaatsen met verloop komende weken.
Succes, ik ben benieuwd hoe het gaat op haas.

(Wellicht helemaal ten overvloede maar is er gekeken naar demodex?)
Door selma.
#2722882
Ja daar is naar gekeken, toen ze hier net kwam had ze de poten helemaal stuk gebeten, en een hotspot onder haar oksels. Ze kreeg toen om de dag een moderin om de jeuk te onderdrukken. Dit kreeg ze al 5 jaar.
Nu 14 maanden verder is ze van de moderin af en zijn de poten weer helemaal genezen, de hotspots  zijn weg. Ik hoop dat dit dan oorzaak was van de huisstofmijt die bij ons in huis waarschijnlijk minder zit als bij de mensen hiervoor. Het enige wat ze nu nog heeft is de jeuk onder de buik en op de borst. Ik heb een hormoonzalf voor als de jeuk te hevig word en daar kunnen we ons op dit moment goed mee redden.  Ik hoop door kip en graan uit te sluiten weer een stapje in de goede richting te komen.
Dan blijven de pollen over. Maarja we hebben nog een weg te gaan, maar Winnie is het meer dan waard...we zouden haar echt niet meer kwijt willen.
Door M@rina
#2723069
Martine-Tom schreef: Zie je dat vroeg ik me net ook al af, volgens mij krijgen tamme nijnen ook graan in hun voer...
Kalkoen niet?
Dus toch.... hé dat wist ik niet.
Door Martine-Tom
#2723148
M@rina schreef: Dus toch.... hé dat wist ik niet.
Ik ook niet, ik zat eraan te denken dat in de gemengde mix die mijn konijnen ooit kregen ook granen zaten...maar ik weet niet wat industrie-nijn eet...dus toch ook graan...
Door inni
#2723637
Hier eentje die geen kip of iets van graan verdraagt (hij krijgt er op staande voet diarree van tot zelfs darmontstekingen. Nooit met testen aangeduid enkel uit ervaring. Tinlo heeft heel wat kvv zonder graan of rijst of groenten, in haaksbarf zit geen rijst of graan, diersoorten zijn appart maar daarin zit groenten. Berre hier verdraagd wel eend (hij eet overigens enkel eend nu.
Door selma.
#2723790
Ja ook winnie had regelmatig diarree. Ze kreeg eerst vanalles door elkaar, steeds andere kvv en dan was haar ontlasting 2x per dag toch nog zacht en moeilijk op te rapen. ;)
Ben nu 2 dagen haas aan het voeren en niets anders (ook geen snoepjes) en merk dat haar poep nu al kleiner en erg hard is ook is de poep zwart van kleur. Over de jeuk kan ik nog niet zoveel zeggen allewel ze vandaag nog niet 1x gekrabt heeft. Maar zo, n dag had ze wel eens tussendoor. Dus dat moet ik rustig afwachten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Door Summerditches
#2724241
Hier een Amerikaanse bulldog met dezelfde allergie. Is niet getest maar ben via tips zaken gaan uitsluiten. We geven hier nu zelfgedroogde snacks en ik koop via bp veel barf producten een deel daarvan verwerk ik zelf tot KVV omdat onze hond geen hele makkelijke barfer is. Het is even wennen maar je ben dan wel van veel ellende af. Kip uitsluiten en koekjes/brokken waar graan of rijst inzit was hier voldoende. Voor de rest eet hij alles. Kippeneiwit schijnt toch wel een dingetje apart te zijn. Al het andere gevogelte geeft totaal geen problemen.
Lotgering heeft trouwens ook best veel mixen zonder kip
Succes
Laatst gewijzigd door Summerditches op za 27 jul 2013, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hondje_
#2724731
Apart verhaal van de konijn die ook niet kan dus bij graanallergie. Is dat omdat het hele konijn (dus met maag en darmen) wordt verwerkt?
Ik heb zelf een glutenintolerantie (coeliakie) en mag dus geen glutenbevattende granen. Wist wel dat honden dan niet de krop mogen hebben maar niet bij stil gestaan dat dat dus bij konijn ook zo is :'( All Animal werd mij afgeraden bij elimineren.

Heb vandaag mijn vriezer leeggeruimd. De CB eend en kalkoen weggedaan. Blijkbaar kan ook niet tegen kalkoen. Ben ik mee begonnen als eerste diersoort om mee te elimineren aangezien mijn hondje in haar leven al bijna alles qua diersoorten heeft gehad.

Ze had eerst 'alleen' maagklachten en oorklachten voor het elimineren maar de huid van haar onderbuik is nu ook stuk. Aan pootjes knabbelen en oren schudden. Pas na 4 weken begon het stilletjes aan gek he. Dat is blijkbaar ook de reden dan je minimaal 6 weken een diersoort moet geven.

Nu heb ik net vanmorgen Tinlo konijn in de koelkast gelegd om te ontdooien voor morgen. Niet doen dus? Mijn hondje kan ook niet tegen rund (overgeven bij pens, zachte ontlasting bij mix), kwartel (diarree dus niet verder mee gegaan dan 3x geven met week ertussen in het verleden) en twijfel nog aan lam aangezien ze daar meestal rare gelige ontlasting van kreeg. Paard ging de laatste keren voordat ze de klachten kreeg ook niet goed.

Pff lastig hoor. Hoe kan je grasallergie testen eigenlijk? Mijn dierenarts zij dat dat zeer lastig vast te stellen is. Mijn hondje is laag bij de grond, laat haar uit op gras dagelijks, wonen vrijstaand met rondom alleen gras, in het bos waar ze los komt is gras, op de hondenschool trainen we op gras etc. :'(
Door Hondje_
#2724736
Wat is mij trouwens af zit te vragen hoe zit het met kruisbesmetting? Ik eet bijvoorbeeld niets wat naast brood oid heeft gelegen anders is het besmet en krijg ik last. Pas een keer een glutenvrij gebakje gekregen van iemand wat bij een normale bakker vandaan kwam. Nou dat heb ik geweten...
Zal dat bij de honden niet eender zijn? Dat in de fabriek van de KVV over de productielijn eerst kip gaat en ze daarna bijvoorbeeld konijn draaien? Dat dan de konijn besmet raakt zeg maar.
Door La Vie
#2725401
Dat vraag ik mij ook af......
Ik voer enkelvoudige KVV zonder granen.
Nu blijkt mijn hond allergisch voor meelmijt.
Ik kan niet verklaren waar hij dat nog tegenkomt.
Zit dan ook richting kruisbesmetting te denken, maar heb eigenlijk geen idee.
Door Hondje_
#2725462
Precies als ik met mijn glutenintolerantie (coeliakie) maar 1 kruimel brood binnen krijg dan moeten mijn darmen 2 maanden herstellen (is algemeen bekend onder coeliakiepatienten) dus tja hoe zit het dan met onze honden. Neem aan dat hier bij het maken van diervoeders echt geen rekening gehouden wordt.
Door Martine-Tom
#2725473
La Vie schreef: Dat vraag ik mij ook af......
Ik voer enkelvoudige KVV zonder granen.
Nu blijkt mijn hond allergisch voor meelmijt.
Ik kan niet verklaren waar hij dat nog tegenkomt.
Zit dan ook richting kruisbesmetting te denken, maar heb eigenlijk geen idee.
Mss tever gezocht, maar meelmijt in het voer van de kip, wat op die manier in  jouw hond komt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door