Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2722832
Radja schreef: Sorry,ik bedoelde het goed! Er staan een aantal DA bij die niet in de pro vers dierenartsen lijst staan.
Ongetwijfeld dat je het goed bedoelde, maar een boodschap die met een overmatig aantal uitroeptekens vergezeld gaat komt nogal dwingend en opdringerig over en roept veelal direct een kriegelig gevoel op bij de lezer.  :)

Ongetwijfeld dat je het goed bedoelde, maar een boodschap die met een overmatig aantal uitroeptekens vergezeld gaat komt nogal dwingend en opdringerig over en roept veelal direct een kriegelig gevoel op bij de lezer!!!!

Zie je het verschil  :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2722840
Parelridder schreef: Romantisch, maar niet onwerkelijk!! Zo bewezen jaren lang bijv. mijn vroegere vee artsen Knibbe & Bouwman uit Landsmeer en hondenschool De Bacchanten uit Hem. Pracht mensen!!
Pardon, dat was even een uitstapje. Off topic :-[ Maar daarom niet minder uit het hart.
Maar hoezo is een hondenschool die zich laat sponsoren door royaal konijn en iedere cursist een zak brokkies meegeeft dan ineens wel romantisch? Dat snap ik niet helemaal.  :-\
Door Parelridder
#2722859
Dat was als gezegd een uitstapje, OT. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoelde. De aangehaalde da was geen vers voerder (of wel misschien, daar hadden we het in die tijd stomweg nog niet over). Ik noemde deze mensen/praktijken als voorbeelden van mensen die nog kosteloos hun hulp bieden binnen hun vakgebied, vanuit een ideaal, de betrokkenheid en drive hebben gehouden die hen ooit deed kiezen voor het vak.
Om terug te komen op je vraag: De hondenschool heeft mij en anderen de afgelopen 15 jaar (en langer, maar langer heb ik nog geen honden) altijd met raad & daad bij gestaan, kosteloos, waar een ander dat (terecht!) 'privé les' of 'therapie' zou noemen. Nu opnieuw, nu ik en mijn jongste hond sinds dik 2 mnd. 'in onze luie stoel' pogen te herstellen van een auto ongeluk. We namen bijv. ook eens deel aan een extra puppy lesje toen mijn toenmalige pup en ik dat bijzonder goed gebruiken konden als afleiding n.a.v. het ongeneeslijk ziek zijn van mijn toenmalige oudste hond (Floris). Bij afrekenen wuifde ze met een hand, terwijl ze "laamaarzitte" mompelde en zich al omgedraaid om te voorkomen fatsoenlijk bedankt te kunnen worden. Wacht, ik citeer nog even wat ik eerder schreef:
Parelridder schreef:Ik heb er moeite mee dat een arts iets wat hij (m/v) als ongezond beschouwt, te koop aan biedt. Dat zal wel een romantische gedachte zijn, maar - zelf werkzaam in de hulpverlening en daar dus ook mijn boterham mee verdienend - blijf ik toch hopen dat mensen uit de gezondheidszorg een motivatie hebben die in de 1e plaats voort komt uit de wens te hélpen en de voldoening die dat geeft. Dat je daarmee centen mis loopt, omdat je bepaalde zaken niet verkoopt of omdat je info/advies gratis deelt in het belang van de ander, is de consequentie.
Romantisch, maar niet onwerkelijk!! Zo bewezen jaren lang bijv. mijn vroegere vee artsen Knibbe & Bouwman uit Landsmeer en hondenschool De Bacchanten uit Hem. Pracht mensen!!
Pardon, dat was even een uitstapje. Off topic :-[ Maar daarom niet minder uit het hart.
Laatst gewijzigd door Parelridder op do 25 jul 2013, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shifare
#2722925
Ja dat is leuk. Maar je kan niet leven op een romantisch ideaal. Vers honden mankeren (over het algemeen) zo weinig dat je van dat ideaal niet kan rondkomen. En mensen willen vooral gemak. Je kan wel 1 of 2 treden betere brokken gaan verkopen. Maar je zal toch je bedrijf staande moeten houden. Als mensen dan vinden dat je je ideaal verloochend terwijl je dus je eigen bedrijf runt vind ik raar en niet helemaal eerlijk.

Ik ben nu in opleiding als paravetrinair maar ik hoef op stage of een toekomstige baan ook niet te flikken om geen brokken te verkopen vanuit mijn visiepunt. Voor mij tien anderen. Dus dan maar een vaste baan hoor! Want zoveel pro vers da's zijn er niet die nog een assistent nodig hebben.
Door Alba
#2722963
Joh, toen ik in een dierenwinkel werkte voor een zomer kreeg ik op dag 1 een lijstje van merken brok in de volgorde waarop ik ze moest proberen te verkopen aan mensen. Met op 1 Eukanuba. En ze vertelden er zelf bij 'dat geeft de meeste omzet'. De dierenspeciaalzaak waar iedereen zogenaamd voedingsadvies moet krijgen.  ::)
Een dierenarts is ook gewoon een ondernemer en zeker als je geen eigen baas bent, zul je gewoon moeten doen wat je opgedragen wordt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2723028
*Dorothea* schreef: tsja dat heb je makkelijk zeggen zo thuis vanuit je luie stoel.
Helaas moet ik gewoon werken om de kost te verdienen en als ik me vasthoud aan m'n idealen zit ik werkeloos thuis.
Dus ja heel leuk hoor zo'n romantisch beeld, maar anno 2013 ten tijden van crisis mag je al blij zijn als je een baan hebt.
Dat snap ik ook, zeker als je in loondienst bent en een eigen praktijk opzetten is ook niet voor iedereen mogelijk.

Maar toch zit er wel een punt in. Ik vind het ook raar hoor, als je bij een dierenarts binnen komt lopen die nota benen een eigen ontwikkeld kvv-merk verkoopt en er staan stapels met zakken brokken.
En soms moet je je eigen principes en waardes zo hoog hebben zitten dat je er écht voor durft te gaan. Een van de mooiste voorbeelden hiervan vind ik Spirithorses (http://www.spirithorses.be/), een manegebedrijf waar de paarden sociaal gehouden, bitloos en hoefijzerloos gehouden worden. Die mensen hebben van hun principes hun handelsmerk gemaakt, hebben keihard door moeten zetten en worden er niet rijk van. Heel mooi om zo je idealen na te kunnen leven, ook al moet je er keihard voor knokken. Het kán wel.
En ja, ik begrijp ook dat dit niet altijd kan. Ik heb zelf ook mijn keuzes gemaakt. Ik ben gestopt met de paarden (wel hobbymatig nog), omdat ik niet met opstalling, hoefijzers, bitten en de gangbare trainingsmethodes wilde werken. Ik kon geen plek vinden waar daarin voldoende aan mijn principes toe werd gekomen en daarnaast was er ook nog eens geen werk in de branche. 1 en 1 is twee, nu geniet ik van mijn hobby en doe minder leuk werk voor brood op de plank.
Door hannabelgje
#2723056
Als da is dat gewoon niet haalbaar. Er zijn nog veel mensen did niet vers willen voeren en dan zou je die dieren dus niet kunnen helpen.  Ook niet alle dieren kunnen vers eten.  Er zijn er ook die dat gewoon niet vedragen. Een combi van de twee vind ik al heel wat hoor.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2723651
Tja, ik verkoop ook brok, inderdaad omdat er mensen zijn die perse niet anders willen, omwat voor reden dan ook, en omdat er dieren zijn die geen vlees kunnen verdragen, al dan niet tijdelijk. En als je hond het er nu wel goed op doet? Ik zie niet in wat er dan op tegen is.
Ik ben voor vrije keuze :sofa:
Door Lil
#2723704
Hitam schreef: Tja, ik verkoop ook brok, inderdaad omdat er mensen zijn die perse niet anders willen, omwat voor reden dan ook, en omdat er dieren zijn die geen vlees kunnen verdragen, al dan niet tijdelijk. En als je hond het er nu wel goed op doet? Ik zie niet in wat er dan op tegen is.
Ik ben voor vrije keuze :sofa:
Ik ben zeer zeker ook voor vrije keuze!
Hoef je je niet voor achter de bank te verstoppen, want ik vind het top dat juist een da een open blik heeft op beide wijzen van voeren.
Door Cindy de Wolf
#2723866
Het enige wat ik mag hopen is als je als DA pro vers bent en je wilt/moet toch brok verkopen dat het een goed merk brokken is. Als voorbeeld Orijen, Acana, Wolfsblut en Taste of the Wild en dan geen Eukanuba en Royal Konijn ;) Maarja helaas is het overgrote deel Hills wat ik voorbij zie komen bij de DA's.

Zelf voer ik af en toe Orijen als Jesse weer eens loopt te miepen met vers. En dat dan een maandje ofzo dat gaat op zich prima.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2724179
Je hoeft voor mij ook niet achter de bank hoor Tannetje. Ik heb gezegd dat ik het raar vind, maar ik begrijp ook best dat het zo werkt.

Misschien is het er ook gewoon nog te vroeg voor. Vers voeren is in opkomst, maar staat nog in de kinderschoenen vergeleken met brok. Het feit dat er steeds meer verkooppunten komen, al is het dan naast brok, is een goed teken. Dit soort ontwikkelingen kosten zo veel tijd. En dan nog zal je altijd mensen houden die brokken voeren, dat is inderdaad vrij keuze.
Door Fido
#2724839
Oké toch maar even reageren want ik heb genoeg gelezen om de hint, of moet ik het een steek noemen  ;), te begrijpen.

Ik ga het hier gewoon neerzetten. Als wij waren doorgegaan met ons zo enorm te profileren als Dap met en over rauwe voeding dan waren we anno 2012 failliet geweest!
In 2005 gestart met de praktijk als voorstander van rauwe voeding en dat enorm geuit en in de praktijk ten uitvoer gebracht. Nou lieve mensen dat is ons niet in dank afgenomen. Natuurlijk waren heel veel mensen blij maar een nog grotere groep mensen " durfde" de drempel niet over omdat zij geen rauw voerden en daardoor bijvoorbaad dachten dat wij ze slecht voor hun dier vonden. Ze zaten totaal niet te wachten op een rauwvoer verhaal/preek.
Eigenlijk hetzelfde gevoel als veel rauwvoerders hebben bij hun da die alleen brokken verkoopt.

Naast voorstander van rauwe voeding hebben we ook de verdieping opgezocht van andere voedingen waaronder brok. Je kan immers geen voorstander zijn van het ene als je geen verstand hebt van het andere  ;) Dus ja ik ben ook veterinair voedingsdeskundige van RC en Hill's en heb eind vorig jaar begin dit jaar de nurse acedemy van Eukanuba gevolgd. Deze laatste drie merken zijn de uitgebreidste en bekendste dieetmerken in de Dap. En je hebt simpelweg dieetvoeders nodig in een Dap omdat eigenaren dat verwachten en het bij brokgevoerde dieren nodig is.
Dmv het volgen van de scholingen, verdieping zoekende en de wetenschappelijke artikelen opgevraagd hebbende hebben wij een keuze gemaakt welke brokken we verkopen.
En ja een klein jaar geleden nooit verwacht maar door de nascholing en antwoord op al onze vragen inclusief de artikelen gekregen waar we om vroegen, het toegeven van fouten in het verleden het laten zien dat daar verbetering is aangebracht (geen dierproeven) zijn wij overgegaan om enkele Eukanuba dieetvoer in de counter op te nemen. Hierdoor kan ik merken die BHT en BHA in hun voer verwerken links laten liggen.

Kortom: Ja wij zijn voorstander van rauwe voeding en als eigenaren er om vragen of vragen stellen krijgen ze antwoord en informatie over rauwe voeding in relatie tot de gezondheid van hun dier.
Klanten die er niets van willen weten of niet geïnteresseerd zijn die krijgen dan informatie over brokvoeding met ook ietwat meer onderbouwing over verschil de ene of andere brok.
De klant een keuze geven dat is belangrijk, zijn wij gelukkig optijd achter gekomen, immers te weinig omzet als Dap betekend geen bestaansrecht. En zonder bestaansrecht kunnen wij veel minder mensen actief kennis geven over de voordelen van rauwe voeding.

De droomwereld die wij in onze ogen hebben geeft in onze maatschappij geen bestaansrecht. En ik durf best te zeggen dat keuzes maken in deze niet altijd even leuk zijn. Maarja het leven bestaat niet alleen uit utopieën en ik vind het vak diergeneeskunde veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te leuk om kwijt te raken aan een rauwe voedingsdroom of moet ik maar zeggen syndroom?  :D
#2725042
Fido schreef: Oké toch maar even reageren want ik heb genoeg gelezen om de hint, of moet ik het een steek noemen  ;), te begrijpen.

Ik ga het hier gewoon neerzetten. Als wij waren doorgegaan met ons zo enorm te profileren als Dap met en over rauwe voeding dan waren we anno 2012 failliet geweest!
In 2005 gestart met de praktijk als voorstander van rauwe voeding en dat enorm geuit en in de praktijk ten uitvoer gebracht. Nou lieve mensen dat is ons niet in dank afgenomen. Natuurlijk waren heel veel mensen blij maar een nog grotere groep mensen " durfde" de drempel niet over omdat zij geen rauw voerden en daardoor bijvoorbaad dachten dat wij ze slecht voor hun dier vonden. Ze zaten totaal niet te wachten op een rauwvoer verhaal/preek.
Eigenlijk hetzelfde gevoel als veel rauwvoerders hebben bij hun da die alleen brokken verkoopt.

Naast voorstander van rauwe voeding hebben we ook de verdieping opgezocht van andere voedingen waaronder brok. Je kan immers geen voorstander zijn van het ene als je geen verstand hebt van het andere  ;) Dus ja ik ben ook veterinair voedingsdeskundige van RC en Hill's en heb eind vorig jaar begin dit jaar de nurse acedemy van Eukanuba gevolgd. Deze laatste drie merken zijn de uitgebreidste en bekendste dieetmerken in de Dap. En je hebt simpelweg dieetvoeders nodig in een Dap omdat eigenaren dat verwachten en het bij brokgevoerde dieren nodig is.
Dmv het volgen van de scholingen, verdieping zoekende en de wetenschappelijke artikelen opgevraagd hebbende hebben wij een keuze gemaakt welke brokken we verkopen.
En ja een klein jaar geleden nooit verwacht maar door de nascholing en antwoord op al onze vragen inclusief de artikelen gekregen waar we om vroegen, het toegeven van fouten in het verleden het laten zien dat daar verbetering is aangebracht (geen dierproeven) zijn wij overgegaan om enkele Eukanuba dieetvoer in de counter op te nemen. Hierdoor kan ik merken die BHT en BHA in hun voer verwerken links laten liggen.

Kortom: Ja wij zijn voorstander van rauwe voeding en als eigenaren er om vragen of vragen stellen krijgen ze antwoord en informatie over rauwe voeding in relatie tot de gezondheid van hun dier.
Klanten die er niets van willen weten of niet geïnteresseerd zijn die krijgen dan informatie over brokvoeding met ook ietwat meer onderbouwing over verschil de ene of andere brok.
De klant een keuze geven dat is belangrijk, zijn wij gelukkig optijd achter gekomen, immers te weinig omzet als Dap betekend geen bestaansrecht. En zonder bestaansrecht kunnen wij veel minder mensen actief kennis geven over de voordelen van rauwe voeding.

De droomwereld die wij in onze ogen hebben geeft in onze maatschappij geen bestaansrecht. En ik durf best te zeggen dat keuzes maken in deze niet altijd even leuk zijn. Maarja het leven bestaat niet alleen uit utopieën en ik vind het vak diergeneeskunde veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te leuk om kwijt te raken aan een rauwe voedingsdroom of moet ik maar zeggen syndroom?  :D
Ok, kan ik best inkomen.....wat is jullie idee over een goed blikvoer. ?Ik zou bijvoorbeeld liever, zeker wanneer het katten betreft, blikvoer adviseren.....
Door Martine-Tom
#2725044
Fido schreef: Oké toch maar even reageren want ik heb genoeg gelezen om de hint, of moet ik het een steek noemen  ;), te begrijpen.

Ik ga het hier gewoon neerzetten. Als wij waren doorgegaan met ons zo enorm te profileren als Dap met en over rauwe voeding dan waren we anno 2012 failliet geweest!
In 2005 gestart met de praktijk als voorstander van rauwe voeding en dat enorm geuit en in de praktijk ten uitvoer gebracht. Nou lieve mensen dat is ons niet in dank afgenomen. Natuurlijk waren heel veel mensen blij maar een nog grotere groep mensen " durfde" de drempel niet over omdat zij geen rauw voerden en daardoor bijvoorbaad dachten dat wij ze slecht voor hun dier vonden. Ze zaten totaal niet te wachten op een rauwvoer verhaal/preek.
Eigenlijk hetzelfde gevoel als veel rauwvoerders hebben bij hun da die alleen brokken verkoopt.

Naast voorstander van rauwe voeding hebben we ook de verdieping opgezocht van andere voedingen waaronder brok. Je kan immers geen voorstander zijn van het ene als je geen verstand hebt van het andere  ;) Dus ja ik ben ook veterinair voedingsdeskundige van RC en Hill's en heb eind vorig jaar begin dit jaar de nurse acedemy van Eukanuba gevolgd. Deze laatste drie merken zijn de uitgebreidste en bekendste dieetmerken in de Dap. En je hebt simpelweg dieetvoeders nodig in een Dap omdat eigenaren dat verwachten en het bij brokgevoerde dieren nodig is.
Dmv het volgen van de scholingen, verdieping zoekende en de wetenschappelijke artikelen opgevraagd hebbende hebben wij een keuze gemaakt welke brokken we verkopen.
En ja een klein jaar geleden nooit verwacht maar door de nascholing en antwoord op al onze vragen inclusief de artikelen gekregen waar we om vroegen, het toegeven van fouten in het verleden het laten zien dat daar verbetering is aangebracht (geen dierproeven) zijn wij overgegaan om enkele Eukanuba dieetvoer in de counter op te nemen. Hierdoor kan ik merken die BHT en BHA in hun voer verwerken links laten liggen.

Kortom: Ja wij zijn voorstander van rauwe voeding en als eigenaren er om vragen of vragen stellen krijgen ze antwoord en informatie over rauwe voeding in relatie tot de gezondheid van hun dier.
Klanten die er niets van willen weten of niet geïnteresseerd zijn die krijgen dan informatie over brokvoeding met ook ietwat meer onderbouwing over verschil de ene of andere brok.
De klant een keuze geven dat is belangrijk, zijn wij gelukkig optijd achter gekomen, immers te weinig omzet als Dap betekend geen bestaansrecht. En zonder bestaansrecht kunnen wij veel minder mensen actief kennis geven over de voordelen van rauwe voeding.

De droomwereld die wij in onze ogen hebben geeft in onze maatschappij geen bestaansrecht. En ik durf best te zeggen dat keuzes maken in deze niet altijd even leuk zijn. Maarja het leven bestaat niet alleen uit utopieën en ik vind het vak diergeneeskunde veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te leuk om kwijt te raken aan een rauwe voedingsdroom of moet ik maar zeggen syndroom?  :D
Verkopen jullie naast deze 3 merken nog meer?
Wat ik altijd zo jammer vind is dat het na deze 3 vaak ophoud...Clinic zie je nog wel eens en dan houd het op.
En de gemiddelde da houd hierna op. Toen ik zoekende/dolende was wat ik mijn diabetische kat moest voeren kreeg ik RC mee, nou veel slechter kan je niet kiezen. Heb destijds zelfs nog gemaild met RC waarin ze dat toegaven, maar het vanwege hun productieproces niet konden aanpassen (teveel KH). Dan vind ik dat als je het als producent al weet dat je een slecht product neerzet je het gewoon niet moet doen  maar ala...
Als je dan al commercieel voer wil verkopen doe het dan goed lijkt mij  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door