Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#322958
Nathalie B schreef: Mijn hond heeft ong. hetzelfde gehad. Niet die onderhuidse bulten maar wel die zogenaamde "puisten".
Dat was volgens mijn da een bacterie. Die kunnen trouwens heel hardnekkig zijn. Tender heeft toen ab gehad maar het kwam steeds terug.
Hij at toen nog brokken en toen ik overstapte op vers, verdween de uitslag helemaal! Het is ook niet meer teruggekomen.
Maar jij voert al volledig vers toch?
Ja klopt Breezer krijgt Carnibest, en zo ongeveer 1 dag per week stel ik zelf samen.
Door Breezer
#322960
Lizzy schreef: Ik weet niet waar je verstandig aan doet qua smeren. Maar ik geloof dat ik naar een homeopathisch/holistisch DA zou gaan. Ik begin zo langzamerhand ook te geloven dat de pollen er niks mee te maken hebben.
Ja ik weet het nu ff niet meer. Ik hou het nu ff een paar dagen droog en mocht het maandag nog niet weg zijn, dan ga ik gelijk ff langs m´n eigen da, eens kijken wat zij er over te vertellen heeft. Misschien kan ze een huidafschrapsel maken en kijken of het soms bacterieën op de huid zijn.

Ik heb al vanalles zitten bedenken. Aan de halsbanden kan het niet liggen, die heeft ie al een hele poos. Qua voeding heb ik niks veranderd, het enige wat ie laatst nieuw gehad heeft is de roosvicee stop en de probiotica capsules toen hij aan de diarree was. Wat kluiven en koekjes betreft heb ik ook niks veranderd geen ander merk of soort ofzo. Wasmiddelen zijn ook nog steeds hetzelfde. En verder kan ik ff niks bedenken waar het aan kan liggen.

Dus voor mij blijven er 3 dingen over. Inenting, probiotica capsules, of de roosvicee stop.

Inenting heb ik gecheckt die is hetzelfde als vorig jaar en het jaar ervoor. En van de probiotica en roosvicee weet ik te weinig om te weten of er stoffen in zitten waar hij allergisch voor kan zijn.

Dus iemand nog optie´s??
Door Doedels
#323002
Breezer schreef:

Dus voor mij blijven er 3 dingen over. Inenting, probiotica capsules, of de roosvicee stop.

Inenting heb ik gecheckt die is hetzelfde als vorig jaar en het jaar ervoor. En van de probiotica en roosvicee weet ik te weinig om te weten of er stoffen in zitten waar hij allergisch voor kan zijn.

Dus iemand nog optie´s??
De probiotica kunnen het niet zijn. Dat zijn bacteriën die gewoon in zijn darmen thuis horen. De inenting zou wel kunnen ook al is het de zelfde als altijd. Een hond kan in de loop van de tijd overgevoeligheid opbouwen. Of misschien was de conditie van jouw hond niet optimaal toen hij werd ingeënt. Soms heb je dat niet in de gaten. De roosvicee stop heb ik hier niet staan. Wat zit daar precies in?
Door Breezer
#323004
Roosvicee stop ingrediënten: Glucosestroop, sap uit vruchtensapconcentraat 42% ( bosbes 32% rozenbottel ), voedingszuur ( citroenzuur ), vitaminen c, conserveermiddel ( kaliumsorbaat )
Laatst gewijzigd door Breezer op vr 20 mei 2005, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#323005
Breezer schreef: Ja klopt Breezer krijgt Carnibest, en zo ongeveer 1 dag per week stel ik zelf samen.
Elders las ik dat je ook gerookte bot geeft, die zou ik gelijk de kliko ingooien. Het is troep!
Door Truus
#323006
Ik heb van de week een gerookte kalfspoot mee genomen. Breezer vindt hem heerlijk, althans de pezen en zo die mee gerookt zijn. Hij knaagt niet op het bot maar trekt er iedere keer reepjes vanaf.
Nou vraag ik me af tot hoever moet ik hem laten gaan, volgens mij mogen ze het hele bot opeten, maar het lijkt mij behoorlijk hard en dat daardoor de tanden errug slijten.
Ik denk dat ik hem gewoon lekker de randjes eraf laat trekken en dat ik dan de rest weg gooi.

==============================
Dit stukje bedoel ik ;)
Door Doedels
#323014
Breezer schreef: Bot was al niet meer interresant volgens Breezer dus deze ligt al in de kliko.
Breezer weet zelf wel wat goed voor hem is. 8)
Door Breezer
#323034
Hij heeft dat bijna met alle kluiven in het begin zijn ze super lekker, en dan na een dag vindt ie er niks meer aan. En zo liggen er hier heel veel half afgekloven dingen in de mand. Het enige wat in een keer op moet zijn gedroogde pensjes en bullepeesjes.
De gerookte poot had z´n interesse verloren, dus omdat jullie zeiden dat het troep was heb ik hem zonder mopperen van Breezer in de prullebak kunnen gooien.
Door Breezer
#323381
Maandag gaan we naar de da, want dit kan zo niet langer.
Vrijdagavond z´n borst en poten weer gewassen met de berkenteer shampoo, vervolgens er niks meer op gesmeerd om te kijken of het dan beter werdt.
Maar nee hoor, gisteren was het nog roder en nog dikker. Heb er gisteren ook niks meer opgesmeerd om het ff vol te houden. Het begon gisterenavond dus zo te irriteren dat meneer er zelfs helemaal kribbig van werd. Als je het per ongeluk aanraakte dan hapte ie zonder pardon als waarschuwing even in je hand. Vanmorgen is het dus nog erger geworden, de bulten lijken zich verenigd te hebben en het is nu een grote dikke rode plaat op z´n borst met allemaal vetpuistjes waarvan de helft van ellende is opengeknapt. Het ziet er echt niet uit, ik heb er maar weer cardiflor zalf opgesmeerd om het te verzachten. En ik kon merken dat Breezer dat wel prettig vondt hij liet het allemaal gewoon toe, hij sprong uit zichzelf op de bank toen ik met de tube aan kwam lopen. Nou dat zegt voor mij genoeg.

Morgen ochtend bel ik met de da, dat ik gelijk een afspraak wil. Het enige wat ik me kan bedenken wat zo´n lange allergische reactie veroorzaakt is de inenting. Naar mijn idee als het van voeding of iets anders geweest is, dan had het met de middelen die ik nu gegeven heb allang minder moeten zijn.

Nou ik hoop dat ze er iets voor kan geven, behalve de prednison dat het zo snel mogelijk beter wordt. Want dit is ook niks. Ik weet ook niet wat ze nog meer kunnen geven voor zo´n reactie behalve dan prednison.
Laatst gewijzigd door Breezer op zo 22 mei 2005, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#323391
Ach wat rottig voor Breezer. Helaas heb ik verder geen tips :(, ik hoop dat de DA je nog verder kan helpen. Is anders een bezoek aan een homeopatisch of hollistisch DA niet het overwegen waard?

Nog even over de entingen, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je die voor het buitenland nodig had? :-\
Voor het buitenland hoeft je hond (in de meeste gevallen althans) alleen maar geënt worden tegen hondsdolheid, als je dan een vaccin neemt (bv Nobivac) dat 3 jaar werkzaam is, hoef je tegenwoordig maar eens in de 3 jaar die enting te herhalen. Misschien iets om de volgend keer over na te denken?
Door Breezer
#323393
Nitus schreef: Ach wat rottig voor Breezer. Helaas heb ik verder geen tips :(, ik hoop dat de DA je nog verder kan helpen. Is anders een bezoek aan een homeopatisch of hollistisch DA niet het overwegen waard?

Nog even over de entingen, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je die voor het buitenland nodig had? :-\
Voor het buitenland hoeft je hond (in de meeste gevallen althans) alleen maar geënt worden tegen hondsdolheid, als je dan een vaccin neemt (bv Nobivac) dat 3 jaar werkzaam is, hoef je tegenwoordig maar eens in de 3 jaar die enting te herhalen. Misschien iets om de volgend keer over na te denken?
Ja als idd blijkt dat de reactie veroorzaakt is door de enting dan is dat idd stof om over na te denken. Maar goed we gaan het morgen eerst eens afwachten bij de da. Misschien dat ze een beetje bloed ofzo kan aftappen om te kijken of de reactie idd veroorzaakt wordt door de enting. Want anders kom ik nog geen steek verder.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#323540
Ik zou denken dat een kuurtje Prednison beter is dan dat er helemaal niks veranderd. Na die kuur, als het verbeterd kun je altijd nog verder gaan zoeken. Maar dit is, lijkt mij, een lijdensweg voor je hond.
Door Breezer
#323761
pleuntje schreef: Ik zou denken dat een kuurtje Prednison beter is dan dat er helemaal niks veranderd. Na die kuur, als het verbeterd kun je altijd nog verder gaan zoeken. Maar dit is, lijkt mij, een lijdensweg voor je hond.
Ja idd daarom gaan we ook zo om 11:30 uur naar de dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door