Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2707026
Kaine word 20 augustus gecastreerd.
We hebben dan vakantie dus zijn dan altijd bij hem en kunnen ze beide afleiden.
Dit doen we expres zo zo dat kaine niet 24/7 een kap op hoeft en we bij hem zijn mochten er ( we hopen van niet maar je weet nooit ) complicaties komen.
Zie er als een berg tegenop maar het is beter voor Kaine zelf.
Hij kan niet met zijn hormonen omgaan en nu zijn er weer loopse teefjes in de buurt dus de mannen liggen weer overhoop met elkaar, kwijlen, schuimbekken, overal markeren, geen rustin zijn lijf.
Hij is dan ongeveer 2 jaar dus hij is dan lichamelijk helemaal uitgegroeid.
Hier hebben we op gewacht ivm zijn LPC.
Door Lizzy
#2707070
Ik geef je groot gelijk. Dit is geen leven voor die jongen. Wel heel goed dat jullie hem goed uit laten groeien!
Na de operatie zou ik hem wat Traumeel geven, van Heel. Dat is een homeopathisch middel en dat werkt super! Er zit o.a. Arnica en Hypericum in en dat bevorderd de genezing.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2707134
Renate, ik heb altijd gezegd "ik laat niet snijden in een gezonde hond" maar had ook zo'n hond die vol stond met hormonen en echt geen leuk leven had daardoor
Toen Kay 3 was hebben wij de stap gezet en hebben hem laten castreren en sinds die tijd hebben wij een hele andere hond, een hond die echt wel weet wat luisteren is en waar ik een hele sterke band mee heb (die totaal niet te zien was voor zijn castratie ondanks dat ik me helemaal suf trainde)
Kortom, hier totaal geen spijt van gehad als ik zie wat voor wereldhond Kay nu is en hem nu zie genieten ipv te zien klappertanden bij een graspolletje  ;)
Door renate1985
#2707140
Dank je wel Lizzy zal zorgen dat ik het in huis heb!
We hebben bewust die paar maanden extra gewicht omdat zijn gewrichten al niet goed zijn, dan liever iets langer wachten tot hij uitgegroeid dan meteen castreren en misschien wel meer problemen aan de gewrichten krijgen.

Ik herken dat van jou helemaal Monique, ik train me suf met Kaine maar luisteren ho maar.
Daardoor loopt hij aan de flexlijn in het bos en Basco wel los. Kaine kan niet met grote reuen dit door zijn hormonen en omdat hij meerdere keren is aangevallen.
Ik hoop dat de band met Kaine net zo sterk gaat worden als de band met Basco.
In Basco heeft ook veel training en geduld gezeten maar daar zag je verbetering en bij Kaine niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door