Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2687580
Ik heb Spike net opgehaald. Het is nog wel een klein zielig vogeltje, maar hij heeft gegeten, geplast, nog niet gepoept (logisch) en moet nu met diverse AB's gaan voorkomen dat er buikvliesontsteking ontstaat. Hij heeft voor de komende 3 dagen blikjes meegekregen, en daar hou ik me maar een tijdje aan. Moet er niet aan denken dat hij problemen krijgt met bacterieën. Naast de blikjes kunnen we wat geitenmelk of joghurt geven en vrijdag weer op controle.
Wel een opluchting dat hij weer thuis is, maar wat een zielig hoopje hond is het dan ook. Nu eerst maar verwennen en rust geven.

Bedankt voor jullie ondersteuning, het lost het niet op, maar het helpt wel  :-*
#2687828
ojakkes meissie, arme Spike !!!  Wat zul je geschrokken zijn  :-X :-X  Ik zou ook een muilkorfje proberen, of de ruil-methode, of zo'n safestix ding, zodat hij, omdat ie al iets draagt, niet de neiging heeft om verder te gaan zoeken naar dingen  :-\ :-\

Sterkte en beterschap !!!
#2687881
Mogelijk moeten we toch aan de muilkorf. Met zijn epileptische symptomen is hij dwangmatig gefixeerd op het verzamelen vanblaadjes, papiertjes, dennenappels, sigarettenpeuken :-X. Met zijn bek vol loopt hij rustiger en raakt niet in paniek als hij grote mannen of honden tegenkomt. Hij blijft er dwangmatig op gericht. Als hij thuis of in de auto is na een wandeling komt de kaakklem los en laat hij alles vallen. Taalt er niet meer naar. Behalve dus nu een keer in de auto met een dennenappel :(.
Ruilen zal dus niet werken, vrees ik.
Hij heeft net wel uit zichzelf geitenmelk gedronken. Morgen maar verder kijken, evt. geitenjoghurt als hij nog geen blik lust.
#2688338
Spike ligt nu weer aan het infuus na zijn tweede operatie waarin weer 15 cm. darm is weggehaald. Er is nu echt sprake van een buikvliesontsteking en voorlopig blijft zijn buik even open om de troep er zo snel en goed mogelijk uit te krijgen. De eerste twee dagen mag hij helemaal niets eten om de darmen absolute rust te geven. Vanavond krijg ik weer een update  :'(.
Spike is een knokker, maar de prognose is momenteel matig.....
Er wordt van diverse kanten Reiki gestuurd, en dat heeft hij echt nodig.....
#2688371
hamada schreef: Spike ligt nu weer aan het infuus na zijn tweede operatie waarin weer 15 cm. darm is weggehaald. Er is nu echt sprake van een buikvliesontsteking en voorlopig blijft zijn buik even open om de troep er zo snel en goed mogelijk uit te krijgen. De eerste twee dagen mag hij helemaal niets eten om de darmen absolute rust te geven. Vanavond krijg ik weer een update  :'(.
Spike is een knokker, maar de prognose is momenteel matig.....
Er wordt van diverse kanten Reiki gestuurd, en dat heeft hij echt nodig.....
Wat heftig :'( :'( :'( :'( :'(
Zal positieve energie jullie kant opsturen.
Heel veel sterkte :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

en Spike zet hem op jongen blijven knokken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door