Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2681610
Ik heb vandaag bijgeslapen - hoofd zat aardig vol van de hele week  ::)

Dus hier het verslag:

Wanneer:  Vrijdag 24-05
Wie: Homeopathe - Miranda
Waar: Thuis

Normale reactie bij binnenkomst van een vreemde:
Jiro - gaat helemaal uit zijn pannetje, wil heel heel heeeeeeel graag dat je hem knuffelt
Cailean - blaft (laag, niet hard), deinst achteruit, komt (als Jiro wel aandacht krijgt) snel langs snuffelen, maar zodra hij aangekeken wordt/aandacht krijgt - vlucht hij

Nu:
Miranda negeert beide honden compleet.. ik geef ze allebei iets te knagen zodat we even kunnen settelen. Cailean komt al vrij snel snuffelen - en omdat er niets van hem gevraagd wordt (niet aangekeken, geen uitgestoken hand, enz) doet hij direct zijn eigen ding (ergens gaan liggen, niet langer dan 2 minuten, dribbelen, liggen, enz).

We hebben heel veel vragen doorgenomen over zijn karakter, zijn gedrag, zijn gezondheid, zijn geschiedenis..

Uit alles komt dan een lijst met symptomen, daar worden middelen bij opgezocht en dan springt er uiteindelijk iets naar voren waar we mee kunnen beginnen (leg het heel even kort door de bocht uit) ;)

En ze wilde ook even wachten op wat Jana uit het verhaal haalde.

Uiteindelijk hebben we voor Cailean wel een alles omschrijvend woord gevonden: fladderaar - zowel mentaal als fysiek

Wanneer: Zaterdag 25-05
Wie: Jana Kalenda Dogsandpeople
Waar: Amsterdamse Bos

De intake/ eerste sessie wordt binnen gehouden. Het is een lekkere grote ruimte waar allerlei voorwerpen en speeltjes op de grond liggen. Dus Cailean heeft het vooral druk om alles te besnuffelen wat er in die ruimte ligt. Daarbij werd bij Jana al meteen duidelijk dat hij zo puppy achtig onderzoekt, hij blijft nergens langer dan een tel stilstaan, maar hij blijft rondjes rennend onderzoeken. Hetzelfde ding komt dan een paar keer langs zijn neus en iedere keer doet hij alsof het nieuw is. De grote knuffel onder een tafel was wel heel eng - maar na de 4 keer erlangs gegaan te zijn durfde hij dichterbij te komen, maar ermee gaan slepen of iets nee... alles bleef netjes op de plek waar het lag.
Na weer een hele lange vragenlijst te hebben beantwoord kreeg Jana het idee dat zijn mentale staat niet met zijn fysieke verbonden is (fladderaar dus..) en dat hij daardoor een stuk van de wereld niet mee krijgt. Daarnaast krijgt hij veel te weinig slaap voor een hond, een bench heeft hierbij geen nut, ondanks de benchtraining (hij kan er prima inblijven) - blijft hij in de bench ijsberen en raakt eerder in paniek dan dat hij ontspant. Dit houdt hij dan makkelijk 3 uur vol.
Hij is dus in constante staat van overprikkeling - waardoor geestelijk en fysiek los gaat staan van elkaar.
Om dit te testen deden we wat grondwerk.


Testje 1:
Een rij met matjes en een loopplank op de grond. Deze matjes hebben allemaal een andere structuur, kokosmat, rubber mat, stukje vloerbedekking, twee kunststof harde borstel matten (je weet wel zo'n groene met van die nare stekel dingen). Toen hij daarover heen liep bleef hij op de groene matten staan. Nu zijn hondenzolen vrij gevoelig en staan honden normaal niet graag lang op zo'n mat. En juist omdat hij daar wel bleef staan is een teken dat hij dan pas wat doorkrijgt aan fysieke prikkels.

Testje 2:
Over latjes stappen - hij is zo bezig met mij volgen dat zijn poten de latjes meeslepen, aantikken (links achter meer dan rechts).

Ook om hem die opdrachten te laten vervullen let hij zo op mij dat ik echt op de dingen moet gaan staan (en niet ergens overheen stappen, want dan doet hij precies hetzelfde) om hem in goede banen te leiden.

We hebben het hierbij gelaten omdat Cailean nu echt signalen vertoonde van overwerkt zijn. In de auto naar huis moest hij ook weer gal spugen. Heeft hij tot 12 uur 's avonds alleen maar gespookt en kon echt zijn rust niet vinden, zijn eten wilde hij niet en bleef het verstoppen. Tot uiteindelijk ik hem in het donker, in zijn eentje met zijn eten op de gang heb gezet, en toen at hij het wel op.

Ik heb wat huiswerk mee gekregen (die structuur oefening voor zijn pootjes) en ik heb 1 x in de 3 weken nu een vaste les. We gaan nu eerst beginnen met mentaal + fysiek weer aan elkaar te verbinden zodat hij echt in zijn vel zit.. niet lekker in je vel zitten is tot daar aan toe, maar helemaal niet in je vel zitten dat voelt alsof je een verloren dwaallichtje bent.

Daarnaast is het nu zeker verplicht 3 dagen prikkelvrij houden. Alleen maar plassen, bekend rondje, geen vreemden enz.

Toen ik Miranda de conclusie van Jana mailde was ze het echt roerend eens en het bevestigde het middel wat ze al in gedachte had.

Dus over 3 weken meer :)
#2684378
We zijn woensdagnacht gestart (3 maal per dag, dus 24, 8, 16 uur :) )

-gister en vandaag in de  ochtend dikke slijm opspugen (het is gek genoeg niet geel)
het is heel kort en hij neemt daarna ook meteen lekkers aan dus het is geen misselijkheid zoals dat eerst wel het geval was.
-hij slaapt -vond ik gisterochtend al- rustiger en langer (maar in geval van chronisch oververmoeidheid verwachte ik eigenlijk ook dat dat als eerste naar boven zou komen)
-hij legt zijn kop neer als hij gaat slapen ipv dat hij omvalt of zijn kop ergens tegen aan legt.

Verbeelding misschien:
-hij is afwachtender - volgt je wel met zijn ogen maar dribbelt niet zomaar blindelings mee
-hij bleef vanochtend zelfs liggen toen ik iets zocht en heen en weer bleef lopen.. hij kijkt dan wel, maar dit is wel nieuw.

Waargenomen, maar niet feitelijk te maken misschien met korrels:
-zijn poep stonk vanochtend niet, het was echt een mooie drol...

Wat ik aan Jiro merk is dat er vanochtend rustig naar buiten werd gegaan. Cailean staat altijd te dringen bij de deur en te springen bij het zien van de riem en daardoor neemt hij Jiro mee in zijn hyper bui. En nu bleef Cailean eerst staan kijken wat er ging gebeuren en daardoor was Jiro zoals hij eigenlijk altijd voorheen was - op zijn gemakkie aan de riem, door de deur.

Dus mocht dit allemaal met de korrels te maken hebben ben ik al helemaal gelukkig.. Mike zei gisteravond dat hij Cailean vrolijker vond (er zit toch een groot verschil tussen druk/neurotisch/hyper en vrolijk..). Maar ik kan dat verder niet echt zien omdat ik er de hele dag bovenop zit, en dat nogal veel aan interpretatie overlaat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2684455
Dat zijn al mooie ontwikkelingen! Misschien zijn het de korrels, misschien helpt het dat jij nu een goed gevoel over de gekozen weg hebt en daardoor meer rust en vertrouwen hebt. Maakt niet uit, goed is het!
#2692965
Zo weer even een update:

Het poepen gaat prima :)
We hebben maandag samen gewandeld met Mona en haar twee Weimaraner teefjes. Hij deed dit echt super!


Maar hier de echte overwinning van gister:

Woei! Wat ben ik apetrots op deze kanjer!! Ik heb hem (ondanks afnemende werking) toch maar weer eens meegenomen naar het schoolplein. Heel goed in het achterhoofd houdend dat als ik bij hem paniek bespeur ik geen stap verder maak.
Een mooie trigger zat bij het passeren van het hek, daarvoor was hij nog vrij relaxed, maar zodra het hek gepasseerd was sprong hij als een duveltje vooruit, alsof hij gebeten was door iets.
Paar stappen terug gezet, weer gewacht, aan het hek laten snuffelen.. stap naar voren, relaxen, stapje voor stapje.. en in totaal had hij 2 keer bij schoolplein opgang dat hij schrok van iets of iemand. Elke keer geduldig gewoon wachten, zachtjes toespreken... wat voorheen niet doordrong, kwam aan.

Ik ben bij mijn schoonzusje gaan staan (die kent hij) en zowaar werd ze besnuffeld en ging hij tussen ons in zitten/liggen.
Toen de kids uit school kwamen vond hij het zichtbaar een beetje eng, maar was wel nieuwsgierig.. (WOEHA!)

Morrigun kwam en hij was helemaal joepie en liet zich kroelen door haar. Natuurlijk kwamen er veel vriendinnetjes die ook even wilde kroelen. HEEL DUIDELIJK aangegeven dat hij alleen maar op zijn zij geaaid mocht worden - en NIET op zijn kop. En meneer eindigde met 3 kinderen om zich heen, ging liggen, rolde zich uiterst relaxed op zijn rug.. hij vond het heerlijk al die aandacht..
Omdat ik de conciërge aanzag komen (grote man, diepe stem... Cailean werd voorheen panisch van hem) ben ik op dat punt opgestaan en zijn we naar de auto gaan lopen.
Zo.. positieve ervaring gemaakt.. puntjes gescoord.. meer vraag ik vandaag en morgen niet meer van hem :D

Ik ben in overleg met Miranda ook gister weer gestart met CA-PH omdat er zaterdag een Ttouch sessie aankomt en we graag willen dat we in deze lijn kunnen doorgaan.
#2693002
Dank jullie wel voor de complimenten!

Voor mij (als beginnend klassiek homeopaat) goed om te zien hoe de homeopathie in elk casus zijn werk doet. Vaak denken mensen bij gedragsproblemen niet aan een combinatie met homeopathie. Cailean is voor mij een bevestiging hoe het kan gaan. De combi met TTouch werkt bij hem erg goed.

Naast de huisdieren die ik nu behandel wil ik het volgend jaar meer ervaring opdoen met koeien. Ik ga daarvoor met regelmaat naar Zweden en zal jullie op de hoogte houden.
#2693029
Wat heftig allemaal en wat fijn om te lezen dat je nu stappen vooruit maakt! En ook fijn dat je alternatieve middelen (homeopathie) en gedragsadviezen gezamenlijk gebruikt. Dat ondersteunt en versterkt elkaar heel erg heb ik ook pas geleden ontdekt.  ;)
Ook hier overigens goede ervaringen met Miranda!  :) Ze is erg betrokken, denkt goed mee, luistert goed en geeft advies op maat. Heel prettig!
#2693079
Wat ik inderdaad heel prettig vind is het meedenken en niet voordenken van Miranda :)
En ik ben wel heel bewust van het feit dat je heel vaak aan meer pootjes moet werken om het beestje staande te houden. Symptoom bestrijding hou ik niet van, dus het is een heftige reis, maar zo ervaar ik dat eigenlijk niet. Ik vind het heel dankbaar (heb ik met beide honden wel) 'werk', iets waar ik echt voor gekozen heb en opgeven staat niet in mijn woordenboek als het om mijn dieren of kind gaat..

:-*

Een foto van vandaag, hij komt netjes aan nu, hij krijgt ook ineens bespiering - hij heeft echt een inhaalslag gemaakt:

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door