Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2666411
[quote="Roosj"]

Helaas is hij gister ook aangevallen door een los lopende hond die meer honden blijkt aan te vallen (zelfs pups!). Hij heeft een flinke wond onder zijn oog. Ik heb het gister 3x uitgespoelt met lauwe kamille thee en het bloede nog vrij lang na, maar gelukkig stopte het bloeden 's avonds (is 's morgens gebeten). Even afkloppen op wat hout ;)
[/quote]

Nu wil ik niet vervelend zijn, maar een volwassen hond die pups aanvalt daar is niets van te zeggen hoor. Sterker nog daar is helemaal niets mis mee, even onze eigen menselijke emoties aan de kant zettend ;) Puur honds gedrag. Net zoals ze jou hond aan zijn gevallen. Klinkt mss erg hard wat ik nu ga zeggen, ik bedoel het alleen niet zo maar wil het je toch meegeven. Een hond die ziek is of oud heeft een grotere kans om aangevallen te worden, in de natuurlijk zal dat precies zo zijn omdat ze een gevaar vormen voor de roedel.
Als ik jou was zou ik hem maar goed in de gaten houden met andere (Vreemde) Honden. En geen risico's meer nemen.
Heel veel sterkte, plaveicel ik heb dr wel ervaring mee, (Zelfs positief) maar wel afhankelijk van de plek waar het zit.
#2666566
Bedankt.

Ik weet idd dat een zieke hond meer kans heeft om gegrepen te worden, maar ik wil hem niet heel strak gaan beperken (geeft ook alleen maar stress aan hem, waar hij zenuwachtig van word en dus een spiraal naar beneden vormt). De hond die hem aangevallen heeft, blijkt heel veel honden gegrepen te hebben. De eigenaresse weet dit, maar doet er niets aan. De hond is niet gemuilkorft en loopt los in een woonwijk. Aan haar woorden te horen volgt ze ook geen trainingen of iets dergelijks om ermee aan de slag te gaan/zijn.

Overigens lijkt zijn neus wel ietsjes beter.. Mss door de middeltjes van de holistische da? Het maakt me eigenlijk ook niet uit, ik ben blij dat het ietsjes beter lijkt, maar klop het nog wel even af ;)

Zijn algehele gesteldheid was iets minder als gister, maar wel iets beter als ik naar de afgelopen weken kijk.
#2669175
Helaas hebben we hem met heel veel pijn in ons hart moeten laten gaan. Hij had pijn en het greep zo enorm snel om zich heen.. Ik was sinds gister avond non stop bezig met dweilen, bloeding stelpen, hem gerust stellen en z'n kleed verschonen. Ik heb vannacht 3 uur geslapen en om 8uur direct de da gebeld voor een afspraak. We konden om 16.30 uur terecht, maar al snel belde ik mijn partner om thuis te komen en de da of we eerder konden. We konden in hun lunch pauze terecht. In eerste instantie gingen we heen om het weer dicht te schroeien, maar de da gaf aan dat het echt super snel ging en het eigenlijk geen optie meer was om het dicht te schroeien. Het zou een lijdensweg zijn en dat wilden we niet.

Ik twijfel toch of het de juiste beslissing was. Hij wilde nog graag mee, speelde met mijn bouvier (ok, was maar heel even, maar hij deed dat wel..), zijn vacht glom ook nog zo mooi..
Ik kan geen rust vinden. M'n hart is echt gebroken. Toch hoop ik dat Rex zelf het de juiste beslissing vond en dat hij nu zijn wel verdiende rust vind. Ik hoop dat mijn overleden opa die dol op honden was, hem daarboven heerlijk vertroeteld.
1 ding is zeker: wij zullen Rex nooit vergeten. Hij was echt onze kanjer, onze mooie man..

Ik mis Rex nu al. Rex piepte altijd zenuwachtig in de auto als we naar m'n ouders gingen. Dat miste ik vanmiddag, terwijl ik dat zenuwachtige piepen niet altijd even goed kon hebben. Gek is dat..
We hebben hem dus begraven bij mijn ouders, op de plek waar hij altijd super graag was en heel blij met Dribbeltje speelde.

Dit gemis is met geen woord te beschrijven. Nooit geweten dat je echt zo veel van een dier kunt houden..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door