Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#2651205
Als hij net panakur heeft gehad, zou mijn idee zijn om toch even te wachten met een wormtest.
Zo kort na een kuur is er misschien geen duidelijk beeld.
Ik zou even bellen, of mailen om te vragen wanneer het zinvol is om te testen.

Hanny
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2651213
Fido schreef: Giardia is geen worm
Nee maar panacur is wel een ontwormingsmiddel, weinig kans dat je dan wormen vindt in een ontlastingsonderzoek. Ik denk dat Hanny dat bedoelt.
Door Hanny
#2651279
Ja, dat bedoel ik.
Er wordt toch niet alleen op giardia getest.
Als je toch laat testen zou ik wachten tot het zinvol is voor het hele onderzoek.

Hanny
Door syiryo
#2651400
*Dorothea* schreef: Nee maar panacur is wel een ontwormingsmiddel, weinig kans dat je dan wormen vindt in een ontlastingsonderzoek. Ik denk dat Hanny dat bedoelt.
Lees net dat er mensen om de 4 maanden ontwormt hebben en dan toch via zo'n test blijkt dat er spoelworm aanwezig is. Maar het t woud nog wel ff een mail gestuurd.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2651528
Zou het ook zo kunnen zijn dat de laatste ontlasting niet voldoende tijd heeft gekregen om intedikken in de darm....
Als hij dagelijks voor een 3e keer gaat zitten.....
Komt hij nu ook in water, dat kan ook laxerend werken..
Door syiryo
#2651638
de Meiden schreef: Zou het ook zo kunnen zijn dat de laatste ontlasting niet voldoende tijd heeft gekregen om intedikken in de darm....
Als hij dagelijks voor een 3e keer gaat zitten.....
Komt hij nu ook in water, dat kan ook laxerend werken..
Zou kunnen,, maar das gissen he... maar ik kan toch niet zeggen dat ie maar 2x mag gaan zitten.
Nope hij komt niet in het water.
Door inni
#2651667
't zou best stress kunnen zijn, of een reactie op de Panacur kunnen zijn(Berre kreeg wekenlange diarree na een ontworm pil of een pipetje Frontline, maar... bij Berre is 't ook nog wel eens dat hij op 't einde van 't poepen een wekere drol heeft ( soms echt slap en slijmerig) meestal is 't dan als ik 't probeer op te ruimen een propje haren of allemaal stukjes bot. Ik vermoed dus dat er af en toe iets hapert in Berre's maag of darmen.


Misschien toch 's in het oog houden of het z'n oorsprong niet kan vinden in 't voer of de tussendoortjes.


't Is idd vervelend zo'n ondergesc......ten hond, de mijne is dan wel maar klein en snel weer proper (langharige maltezer van 3kg), hij loopt overigens na 't poepen al zelf naar de badkuip om afgespoelt te worden na de vele malen diarree in zijn leven. ;)
Door syiryo
#2651688
inni schreef: 't zou best stress kunnen zijn, of een reactie op de Panacur kunnen zijn(Berre kreeg wekenlange diarree na een ontworm pil of een pipetje Frontline, maar... bij Berre is 't ook nog wel eens dat hij op 't einde van 't poepen een wekere drol heeft ( soms echt slap en slijmerig) meestal is 't dan als ik 't probeer op te ruimen een propje haren of allemaal stukjes bot. Ik vermoed dus dat er af en toe iets hapert in Berre's maag of darmen.


Misschien toch 's in het oog houden of het z'n oorsprong niet kan vinden in 't voer of de tussendoortjes.


't Is idd vervelend zo'n ondergesc......ten hond, de mijne is dan wel maar klein en snel weer proper (langharige maltezer van 3kg), hij loopt overigens na 't poepen al zelf naar de badkuip om afgespoelt te worden na de vele malen diarree in zijn leven. ;)
Hij had het al voor de panakuur... dus het kan niet de reactie daarop zijn (nogmaals). Tussendoortjes krijgt ie zowat niet.. en ook daar is geen gevolg van te zien.
Door syiryo
#2654125
De uitslag is binnen !! Helemaal nakko,,, niet worm niet giardia.. :-\ :-\ :-\ maar wel weer een tjap vanmiddag.. zucht.. :-[

Geen idee dus meer wat te doen.. poep vandaag mega hard (bijna niet te pletten) en daarna tjap..
Laatst gewijzigd door syiryo op do 18 apr 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2654140
In ieder geval een opluchting dat het géén Giardia of wormen is.

Het mysterie blijft. Iets in het voer, de combinatie? Ik noem maar wat.

Ik zou mij er niet meer druk over maken, misschien gewoon een gevoelige darm.
Door syiryo
#2659317
na wat belletjes naar da die pro vers is voor wat info zijn er een paar opties. Bowie heeft nou eenmaal dat ie wat dunner poept als ie langer loopt (schijnt vaker voor te komen), hij verteert te snel waardoor het "restje" wat dunner is, of hij reageert op een bepaalde eiwit (dier). Veel ben ik er dus nog niet mee opgeschoten. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door