Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2612671
Overigens bedankt voor al jullie persoonlijke verhalen!!
Ivan heeft gelukkig nog wel heeel veel plezier in zijn leven. Hij kwam uit de hel en is echt opnieuw gaan leven voor mijn gevoel. Ik weet natuurlijk niet hoe het is met pijnstilling. Ik wil eerst even het advies van Maarten Kappen opvolgen en dan  verder kijken, cox bestellen, etc.
Door Lil
#2612704
EllenL schreef: Ligt dat dan aan de alcohol die je honden niet lusten of zit er een andere aparte smaak aan? Ik zit er veel geur/smaak aan het poeder?
(als honden iets al niet lusten, whaaaaa, hoe krijg ik het dan ooit bij poekie naar binnen;)
de poeder zit voor mij nauwelijks geur aan. Smaakt wel een beetje. Ik meng het onder gemalen vlees of door vleesvocht, ei, yoghurt en dan wordt het gewoon gegeten; het poeder dus.

Mijn honden zijn nogal ehhhhh verwende heddurs en geen gemakkelijke eters (wel mbt vlees, maar o jee metcam is al vies en moet gemengd worden met het voer en niet erop gedruppeld).
Irish schreef: Overigens bedankt voor al jullie persoonlijke verhalen!!
Ivan heeft gelukkig nog wel heeel veel plezier in zijn leven. Hij kwam uit de hel en is echt opnieuw gaan leven voor mijn gevoel. Ik weet natuurlijk niet hoe het is met pijnstilling. Ik wil eerst even het advies van Maarten Kappen opvolgen en dan  verder kijken, cox bestellen, etc.
Graag gedaan. Mij helpt het ook altijd om te lezen hoe anderen ermee omspringen, zodat ik voor mezelf afwegingen kan maken wat ik wil.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het met het advies van Maarten helemaal goed gaat komen.
Ik moet ook weer eens gaan bellen voor Cayley. Denk dat ze andere pijnstillers en/of speciale medicatie waar hij het eens over gehad heeft moet gaan krijgen.
#2612716
Lil schreef: de poeder zit voor mij nauwelijks geur aan. Smaakt wel een beetje. Ik meng het onder gemalen vlees of door vleesvocht, ei, yoghurt en dan wordt het gewoon gegeten; het poeder dus.

Mijn honden zijn nogal ehhhhh verwende heddurs en geen gemakkelijke eters (wel mbt vlees, maar o jee metcam is al vies en moet gemengd worden met het voer en niet erop gedruppeld).

Graag gedaan. Mij helpt het ook altijd om te lezen hoe anderen ermee omspringen, zodat ik voor mezelf afwegingen kan maken wat ik wil.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het met het advies van Maarten helemaal goed gaat komen.
Ik moet ook weer eens gaan bellen voor Cayley. Denk dat ze andere pijnstillers en/of speciale medicatie waar hij het eens over gehad heeft moet gaan krijgen.
Mij ook :) Ivan is A) mijn eerste ouder wordende hond en B) ben ik niet zo zeker van mijzelf en wil ik het graag goed doen.  :-[
#2612744
Geen adviezen voor Ivan, maar ik lees zeer geinteresseerd mee!
Door dit topic ben ik even aan het denken gezet. Ouwe tuttebel Esta geeft niet echt pijn aan, maar is de laatste periode steeds voorzichtiger en bedachtzamer geworden.....En dit zou natuurlijk ook kunnen voortkomen uit pijntje of pijn.....

Iris, wil jij dit topic bijhouden en je ervaringen posten? Denk dat er een hoop mensen van kunnen leren.
Sterkte met de mooie man!

Gr. Jose
#2612874
JoseW schreef: Geen adviezen voor Ivan, maar ik lees zeer geinteresseerd mee!
Door dit topic ben ik even aan het denken gezet. Ouwe tuttebel Esta geeft niet echt pijn aan, maar is de laatste periode steeds voorzichtiger en bedachtzamer geworden.....En dit zou natuurlijk ook kunnen voortkomen uit pijntje of pijn.....

Iris, wil jij dit topic bijhouden en je ervaringen posten? Denk dat er een hoop mensen van kunnen leren.
Sterkte met de mooie man!

Gr. Jose
Tuurlijk wil ik dat! Ik zal mijn best doen er aan te denken :), kom namelijk steeds minder op BP.
#2612888
Irish schreef: Tuurlijk wil ik dat! Ik zal mijn best doen er aan te denken :), kom namelijk steeds minder op BP.
Facebook-dagboekje een optie?  ;)
Ik ben ook al aan het speuren geslagen.....
Gr. Jose
#2612891
JoseW schreef: Facebook-dagboekje een optie?  ;)
Ik ben ook al aan het speuren geslagen.....
Gr. Jose
Hihi kan ook  :biggrin2:
Voor vrijdag staat de afspraak voor de injectie!
Laatst gewijzigd door Irish op di 26 feb 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#2612893
Hoop dat de cortico hem helpt  :)
Ik volg ook het topic met mijn ouwetje, Ike geeft slecht pijn aan en van de week
Mankte hij na spelen met de bal, dat doen we dus niet meer  :(
Lil schreef: de poeder zit voor mij nauwelijks geur aan. Smaakt wel een beetje. Ik meng het onder gemalen vlees of door vleesvocht, ei, yoghurt en dan wordt het gewoon gegeten; het poeder dus.

Mijn honden zijn nogal ehhhhh verwende heddurs en geen gemakkelijke eters (wel mbt vlees, maar o jee metcam is al vies en moet gemengd worden met het voer en niet erop gedruppeld).

Graag gedaan. Mij helpt het ook altijd om te lezen hoe anderen ermee omspringen, zodat ik voor mezelf afwegingen kan maken wat ik wil.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het met het advies van Maarten helemaal goed gaat komen.
Ik moet ook weer eens gaan bellen voor Cayley. Denk dat ze andere pijnstillers en/of speciale medicatie waar hij het eens over gehad heeft moet gaan krijgen.
Die poeder Lil, waar koop je die?
#2612931
heb geen ervaring met een dier aan de chronische pijnstilling maar zou wel de PUUR + proberen aangezien deze ook bij chroniche pijnen ingezet kan worden . deze druppels zijn op natuurlijke basis en bevatten onder meer boswelia. gember, lavendel, spaanse peper chinese ginseng  en heeft geen nadelige effect op de bloedplaatjes en maagdarmwand.

zijn er meer ervaringsdeskundigen met de PUUR + hier ?
#2612933
Als je met Puur + de Puur Pees bedoelt.. heb ik tijdje geprobeerd met Ivan, maar de alchol of ethanol die er in zit werkt voor zijn maag niet lekker. Ik kan het niet op een stukje brood geven want dan gaatie aan de race. Heb nog tijdje geprobeerd paar ml in een glaasje te doen zodat de alcohol verdampt en dat verdelen over een aantal dagen, maar dat vergeet ik weer.... :-[
Door Lil
#2612980
Ike schreef: Die poeder Lil, waar koop je die?
Ik in België (voor een Duits product hahaha), maar daar zul jij vast niet in de buurt wonen (is zo'n 40 km onder Maastricht).
Even op internet zoeken, er zijn meerdere sites die hem verkopen. Merk staat erbij.  ;)

Let op dit is een cox remmer dus. Veel mensen denken schaadt het niet dan baat het niet, maar die stelling is vaak onjuist.
Laatst gewijzigd door Lil op di 26 feb 2013, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2612987
Irish schreef: Als je met Puur + de Puur Pees bedoelt.. heb ik tijdje geprobeerd met Ivan, maar de alchol of ethanol die er in zit werkt voor zijn maag niet lekker. Ik kan het niet op een stukje brood geven want dan gaatie aan de race. Heb nog tijdje geprobeerd paar ml in een glaasje te doen zodat de alcohol verdampt en dat verdelen over een aantal dagen, maar dat vergeet ik weer.... :-[

Nee ik bedoel echt de PUUR + (lees "plus") dit is een pijstiller op natuurlijke basis, wat betreft alcohol in product wat ik altijd doe een theelepeltje verwarmen en dan verdampt de alcohol misshien dat je nog wat aan die tip hebt? 
Door Ike
#2613678
Lil schreef: Ik in België (voor een Duits product hahaha), maar daar zul jij vast niet in de buurt wonen (is zo'n 40 km onder Maastricht).
Even op internet zoeken, er zijn meerdere sites die hem verkopen. Merk staat erbij.  ;)

Let op dit is een cox remmer dus. Veel mensen denken schaadt het niet dan baat het niet, maar die stelling is vaak onjuist.
Wist niet dat de Yucca poeder ook een Cox remmer is, maar het is dan toch altijd nog
"Veiliger" dan de reguliere middelen?
#2613721
Terry van mij heeft vanaf haar 4e levensjaar totdat ze stierf met 13 volop Rimadyl gehad, nooit spijt van gehad. Haar organen hebben er niet onder geleden.

Nu Jesse die staat sinds circa 1.5 jaar op de previcox op een halve dosering was tot voor kort een 1/4 en als het nodig is krijgt ze meer. Jesse haar blessure is opgelopen doordat een golden haar dwarsdoordemidden liep en haar pols daarbij geknakt is. Ik heb hiervoor ook een brace, die ze bijna nooit meer om heeft. De pees is door de brace genezen, blijft een zwakke plek natuurlijk, maar het polsgewricht heeft artrose ontwikkeld. Jesse is met haar bijna 11 jaar nog steeds een hond die heel actief is en ik verdom het om haar daar in te remmen. Zo hebben we ingeschreven voor de dagwandeling van Dogtravel en voor een Dogtravelweekend in oktober. Ook doe ik praktijkspeuren met haar en soms wat treibball, verder loopt ze dagelijks nog zo'n 2-3 uur en als we in de Ardennen zijn meer. Zonder pijnstilling, Doils en Corta RX loopt ze echt niet prettig en hiermee moet je als leek goed kijken wil je zien dat ze niet helemaal zuiver loopt. Voor mij staat kwaliteit van leven ver boven kwantiteit en zal ik dus altijd naar de pijnstillers grijpen als dat nodig blijkt te zijn.

Baloe van mijn moeder gaf geen pijn aan maarja hij heeft wel een dubbele bekkekanteling en dubbele LPC operatie gehad in zijn eerste levensjaar bij Maarten. Nu is hij bijna 9 en omdat hij wat moeilijk op kwam ben ik hem een 1/2 previcox gaan geven en nu springt hij weer rond en gooit met beertjes door de kamer, speelt met Smokey en Teddy.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door