Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2606064
Is voor babies dus vast zacht genoeg voor een hond. Ik ben er niet zo mutserig in  ;)
Buiten dat is er hier niks maar dan ook niks te krijgen, alleen Beaphar enzo  :-\
Hij ligt nu iig heerlijk en krabbelvrij te slapen :-*
Door eelke
#2606078
Mevroi Kruim schreef: Zelf geen ervaring mee maar vaker gelezen dat berkenteershampoo ook kan werken tegen jeuk.
Ja dat wilde ik net zeggen. Die heb ik voor Joep, gewoon bij de boerenbont gehaald. Hij knapt er wel van op, maar doe dit misschien twee keer per jaar ofzo...
Door Lil
#2606081
Martine-Tom schreef: Is voor babies dus vast zacht genoeg voor een hond. Ik ben er niet zo mutserig in  ;)
Buiten dat is er hier niks maar dan ook niks te krijgen, alleen Beaphar enzo  :-\
Hij ligt nu iig heerlijk en krabbelvrij te slapen :-*
DAt is niet helemaal correct. Een baby heeft een andere ph-graad en vetlaag op de huid dan een hond. Ik zou nooit babyproducten voor mijn hond gebruiken.
Door Martine-Tom
#2606094
Lil schreef: DAt is niet helemaal correct. Een baby heeft een andere ph-graad en vetlaag op de huid dan een hond. Ik zou nooit babyproducten voor mijn hond gebruiken.
:-\Nou weet ik het ook niet meer hoor  :-\
Probeer je het goed te doen doe je nog alles fout  :'(

Als het nu maar niet erger word...stomstomstom...
Door Martine-Tom
#2606100
Eigenlijk van de zotte, onze eerste hond wasten we gewoon met eiershampoo van onszelf, volgens mij bestond er toen niet eens hondenshampoo. Nu koop ik een tube van 8 euro (wat ik eigenlijk al niet kan missen) en dan zit ik nog met een schuldgevoel dat ik het fout heb gedaan...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2606109
Martine-Tom schreef: Eigenlijk van de zotte, onze eerste hond wasten we gewoon met eiershampoo van onszelf, volgens mij bestond er toen niet eens hondenshampoo. Nu koop ik een tube van 8 euro (wat ik eigenlijk al niet kan missen) en dan zit ik nog met een schuldgevoel dat ik het fout heb gedaan...
Nou dat schuldgevoel lijkt me niet nodig, je doet hartstikke je best!

Hope heeft ook soms last van jeuk. Wat het beste helpt? Hem in de regen buiten zetten en hem kletsnat laten regenen.
Wassen doe ik hem zo min mogelijk (maar vooral omdat hij dat gewoon helemaal niet leuk vind. Al het water is leuk, vooral dat vieze groene in de sloot, maar badwater is stom  :biggrin2: ).
Door Lil
#2606138
Martine-Tom schreef: Eigenlijk van de zotte, onze eerste hond wasten we gewoon met eiershampoo van onszelf, volgens mij bestond er toen niet eens hondenshampoo. Nu koop ik een tube van 8 euro (wat ik eigenlijk al niet kan missen) en dan zit ik nog met een schuldgevoel dat ik het fout heb gedaan...
Boris was ik met alles dat ik tegenkom.  ;) :)Die heeft geen huidprobleem, dus er zal niets ergs gebeuren van je shanpoo.  ;)
Schuldgevoel nergens voor nodig.
Ik denk dat je je alleen de vraag hoeft te stellen of de shampoo het probleem oplost, erger worden zal niet zo heel snel gebeuren (tenzij hij allergisch is voor de shampoo, maar daar gaan we even niet van uit).
Door nienk
#2606206
ik heb de shampoo van Vet Gold Cream voor Reus. hem helpt dat eigenlijk bij alle soorten kriebels. ook niet heel goedkoop, maar de fles is nu, na 2 jaar gemiddeld denk ik eens in de 3 weken wassen, pas leeg aan het raken.
Door Lil
#2606209
Martine-Tom schreef: Voor nu ligt ie iig al 2 uur te slapen zonder kriebels...
Super!

@nienk, hier heb ik 50 ml per keer nodig (verplicht dubbel inzepen). Dan gaat het hard met 250 ml nadeel van een grote hond met hele lange haren.
Door eelke
#2606620
Lil schreef: Super!

@nienk, hier heb ik 50 ml per keer nodig (verplicht dubbel inzepen). Dan gaat het hard met 250 ml nadeel van een grote hond met hele lange haren.
Ik heb een liter fles met paardenshampoo voor 'zwart - witte paarden' voor Gijs  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2606715
Martine-Tom schreef: Voor nu ligt ie iig al 2 uur te slapen zonder kriebels...
Mooi! Toen Kat hier kwam had ze ook een vlo, kreeg daar jeuk van en toen heb ik ze een paar keer met zwavelteershampoo gewassen en toen was het ook over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door