Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2605016
O bah wat een zenuwen weer  :(

Nou....een lepeltje olie kan wonderen doen ,  hoeveel mag je ervan geven vandaag door de dag heen?

Laatst heeft Daantje alle 15 vetbollen voor de mezen buiten te pakken gekregen ( die waren uit de boom gewaaid...)

Met groen plastic er nog omheen  ???Gaf ik ook 1 lepeltje olie

Gelijk savonds is ze enorm ....en dan echt enorm aan de schijterij gegaan.Wat een bagger .

Veel sterkte en hopelijk poept ie t geleidelijk uit.
#2605048
Daantje schreef: O bah wat een zenuwen weer  :(

Nou....een lepeltje olie kan wonderen doen ,  hoeveel mag je ervan geven vandaag door de dag heen?

Laatst heeft Daantje alle 15 vetbollen voor de mezen buiten te pakken gekregen ( die waren uit de boom gewaaid...)

Met groen plastic er nog omheen  ???Gaf ik ook 1 lepeltje olie

Gelijk savonds is ze enorm ....en dan echt enorm aan de schijterij gegaan.Wat een bagger .

Veel sterkte en hopelijk poept ie t geleidelijk uit.
Waarschijnlijk kwam die diarree van de voetballen. Die zijn namelijk een stuk vetter dan een lepeltje olie. Toen Hope er een keer 2 op had ging hij ook enorm aan de dunne.

Spannend hoor, met die korrels! Hopelijk krijgt ze er geen last van. En gelukkig lust ze olie  ;)
#2605114
Nou, een gedeelte is er al weer uit; ze had vrij dunne ontlasting en er zaten maisgele spikkeltjes in. Verder is ze dezelfde Happy Henkie die ze altijd is, dus we houden goede hoop dat het met een sisser afloopt.

En wat Keetje al schrijft: een normale keutel is natuurlijk ook gewoon een klomp die eruit wordt geperst. Ik was eerder bang dat de boel in de maag zo gigantisch zou samenklonteren dat het daar problemen zou geven. Maar volgens de da gebeurt dat dus niet.

Ondertussen moet er nog wel wat meer uit, wat de kattenbak is echt halfleeg. Ik had er flink wat korrels in gedaan omdat we het weekend weg waren en de katten binnen zouden blijven. Normaal gesproken doen die hun behoefte in de tuin. Eega had de bak gisteren al naar de kelder gebracht en daar op de grond gezet, en ik heb dat wel gezien maar daar verder niet bij nagedacht, omdat Laika normaal gesproken geen kattenbakken leeg eet (er staan er twee op de woonverdieping hier in huis). Misschien vond ze de maïs lekker ruiken?

Ik ga haar zometeen maar wat flink natte groenteprut met een eitje en nog een scheut olie erdoor geven.

Bedankt iedereen voor het meedenken!
#2605167
keetje schreef: Eigenlijk denk ik dat het niet veel kwaad kan, als er drollen en plassen, in klompen dus al, gegeten zijn dat zijn de klonten al verzadigd wat betreft vocht, anders zouden het geen klompen zijn.
Ik had dit verkeerd gelezen; ze heeft dus niet (of niet alleen) eventuele keutels en geklonterde plasjes gegeten, maar gewoon de korrels zelf, dus zonder dat ze al verzadigd waren. En daarvan een halve kattenbak of meer.
#2605168
Wat een opluchting dat een gedeelte van het kattenstrooisel er van achter al is uitgekomen en vooral dat Laika net zo als anders is.
Het zijn net vuilnisbakken die boxers... Ik ken dat van de boxer die mijn vriendin had toen we nog kind waren. Die vrat alles wat los en vast zat en degenen die er last van hadden waren de gezinsleden, omdat de boxer dan wat meer gas gaf als anders  ;D

Onze Schnautzer-mix (of eigenlijk van mijn vriend) was ook zo'n kliko. Zij heeft kans gezien 3/4 van mijn zelfgebakken chocolate cake -waarvan de deeg uit veel zonnebloemolie en veel pure cacao- op te vreten.
Wij hebben hier "party" gehad. Eerst onze hele tapijt vol gekotst -die konden we wegsmijten-  daarna veel scheten laten en een flinke verstopping... Iedere hondenronde kwam er een mini beetje diarree uit en bij de laatste ronde 's avonds zijn we zo lang gelopen tot er dan nog een klein keuteltje uitkwam.
En evengoed alles willen vreten wat ze tegenkwam....
#2605199
Mowgli schreef: Wat een opluchting dat een gedeelte van het kattenstrooisel er van achter al is uitgekomen en vooral dat Laika net zo als anders is.
Het zijn net vuilnisbakken die boxers... Ik ken dat van de boxer die mijn vriendin had toen we nog kind waren. Die vrat alles wat los en vast zat en degenen die er last van hadden waren de gezinsleden, omdat de boxer dan wat meer gas gaf als anders  ;D

Onze Schnautzer-mix (of eigenlijk van mijn vriend) was ook zo'n kliko. Zij heeft kans gezien 3/4 van mijn zelfgebakken chocolate cake -waarvan de deeg uit veel zonnebloemolie en veel pure cacao- op te vreten.
Wij hebben hier "party" gehad. Eerst onze hele tapijt vol gekotst -die konden we wegsmijten-  daarna veel scheten laten en een flinke verstopping... Iedere hondenronde kwam er een mini beetje diarree uit en bij de laatste ronde 's avonds zijn we zo lang gelopen tot er dan nog een klein keuteltje uitkwam.
En evengoed alles willen vreten wat ze tegenkwam....
Lekker dan... ;D

Laika zal inderdaad altijd proberen een hapje te nemen van iets wat er eetbaar uitziet (of niet eetbaar uitziet, zoals de dooie schapenvachten en -pensen die hier door de boeren in de vrije natuur worden weggeknikkerd). Ze mag ook graag met grooooowte onschuldige ogen zitten kijken terwijl wij met bord op schoot eten. En als ik dan zeg dat dat niet voor haar bestemd is, dat wat wij eten, dan zie je d'r kijken: ja nee, tuurlijk, niet voor hónden, bedoel je. Maar ík ben het, jullie Nesthäkchen, die lieve gekke poedelewoedel. MIJ bedoel je toch niet! :angel:

Boxers, zucht... Ik heb haar net de helft van mijn smoothie gegeven, met iets van drie eetlepels olie (lijnzaad, zonnebloem en pompoenpit) en een ei erdoor , plus een stukje avocado. Maar even in de gaten houden of ze zo meteen naar buiten wil. :biggrin2:
#2605287
Anne in Duitsland schreef: Lekker dan... ;D

Laika zal inderdaad altijd proberen een hapje te nemen van iets wat er eetbaar uitziet (of niet eetbaar uitziet, zoals de dooie schapenvachten en -pensen die hier door de boeren in de vrije natuur worden weggeknikkerd). Ze mag ook graag met grooooowte onschuldige ogen zitten kijken terwijl wij met bord op schoot eten. En als ik dan zeg dat dat niet voor haar bestemd is, dat wat wij eten, dan zie je d'r kijken: ja nee, tuurlijk, niet voor hónden, bedoel je. Maar ík ben het, jullie Nesthäkchen, die lieve gekke poedelewoedel. MIJ bedoel je toch niet! :angel:

Boxers, zucht... Ik heb haar net de helft van mijn smoothie gegeven, met iets van drie eetlepels olie (lijnzaad, zonnebloem en pompoenpit) en een ei erdoor , plus een stukje avocado. Maar even in de gaten houden of ze zo meteen naar buiten wil. :biggrin2:
Iets? Hahaha, gelijk maar ruig er tegenan!!
#2605292
Annemarie Rijnveld schreef: Iets? Hahaha, gelijk maar ruig er tegenan!!
Tja, 't is een boxer natuurlijk. Die kunnen wel tegen een stootje. En tegen vier eetlepels olie blijkbaar, want madam ligt rustig te pitten in d'r mandje en staat alleen op wanneer de katten klaar zijn met eten, in de hoop dat er nog iets op de bordjes ligt wat zij kan snaaien. ::) Dus het is zeker niet zo dat ze met samengeknepen billen voor de terrasdeur staat met een blik van "Mamaaaaa! Poepuuuuh!" :-[
#2605301
Anne in Duitsland schreef: Tja, 't is een boxer natuurlijk. Die kunnen wel tegen een stootje. En tegen vier eetlepels olie blijkbaar, want madam ligt rustig te pitten in d'r mandje en staat alleen op wanneer de katten klaar zijn met eten, in de hoop dat er nog iets op de bordjes ligt wat zij kan snaaien. ::) Dus het is zeker niet zo dat ze met samengeknepen billen voor de terrasdeur staat met een blik van "Mamaaaaa! Poepuuuuh!" :-[
Hahhaa uiteindelijk gaat het er waarschijnlijk weer op neer komen dat mama de meeste stress heeft en Laika niet snapt waar mama zich over opwindt  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2605303
Anne in Duitsland schreef: Tja, 't is een boxer natuurlijk. Die kunnen wel tegen een stootje. En tegen vier eetlepels olie blijkbaar, want madam ligt rustig te pitten in d'r mandje en staat alleen op wanneer de katten klaar zijn met eten, in de hoop dat er nog iets op de bordjes ligt wat zij kan snaaien. ::) Dus het is zeker niet zo dat ze met samengeknepen billen voor de terrasdeur staat met een blik van "Mamaaaaa! Poepuuuuh!" :-[
Met die hoeveelheid olie verwacht ik eerder een "maaaaaaaaaam mijn mand is vieeeeeeeeeeeeeeeees!!!" blik  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door