Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2615000
Welke soort mijten heeft ze? Daar kun je ook druppels zoals Advocate en Stronghold voor geven, dan hoeven ze geen Ivomec in te spuiten.

Ik hoop dat dit idd de oplossing voor haar is. Gek dat ze haar daar bij jouw eigen DA niet op getest hebben, of hebben ze wel afkrabsels genomen?
Door britt
#2615077
ja daar hebben ze wel afkrabsels gemaakt maar geen mijten gevonden.
advocate is niet afdoende voor haar vandaar de ivomec
ze heeft de demodex canis (de wormachtige dus)
Door nienk
#2615507
britt schreef: ja daar hebben ze wel afkrabsels gemaakt maar geen mijten gevonden.
advocate is niet afdoende voor haar vandaar de ivomec
ze heeft de demodex canis (de wormachtige dus)
ik heb hier een doosje Advocate liggen waar op staat dat het ook tegen Demodex Canis is. Reus heeft meerdere keren een uitbraak(je) van demodex gehad en die druppels hebben altijd goed geholpen.
Door britt
#2615809
advocate heeft ze gehad in januari ook al konden ze toen geen mijten vinden
vandaar dat we geconstateerd hebben dat dat niet afdoende is voor haar...

maar tot nu toe zie ik nog weinig verandering maar ik zal nog 9 dagen moeten afwachten denk ik... :-\
Door nienk
#2615843
britt schreef: advocate heeft ze gehad in januari ook al konden ze toen geen mijten vinden
vandaar dat we geconstateerd hebben dat dat niet afdoende is voor haar...

maar tot nu toe zie ik nog weinig verandering maar ik zal nog 9 dagen moeten afwachten denk ik... :-\
oh okay. hopelijk gaat het gauw beter!
Door nienk
#2616391
tt-tjes schreef: Advocate moet wel 3 maanden gegeven worden in de juiste dosering wat ik begrepen heb. Ivomec is grote zooi.
Bij Reus duurde het inderdaad wel een tijd voordat het echt over was. ik heb geloof ik eerst 3 keer iedere 2 weken gegeven ipv iedere maand. na 2 keer werd de plek (heel naar onder en rond zijn oog) niet meer groter. het heeft nog een paar maanden geduurd eer het helemaal weer nette huid was en wel een jaar voordat de plek weer grotendeels behaard was (haar is nooit helemaal terug gekomen, maar hij heeft geen echt piratenoog meer).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door