Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door britt
#2608181
britt kan ook heel goed naast de fiets lopen, de dierenarts waar ik nu heen ga zit ong 5km verderop en dat doe ik ook op de fiets....
toch moet ik ook wel zeggen dat ze de laatste km geen zin meer heeft maar als ik haar dan loslaat gaat t prima

heeft iemand een idee voor een holistisch DA in de buurt van veghel (noord brabant) omgeving eindhoven is ook geen probleem.
Door britt
#2608191
britt heeft stress verschijnselen bek aflikken, schudden, op 3 poten staan dit is me al eerder opgevallen.
nu zei ik net tegen mijn dochter van 17 die veel weet van de biologie van gezeldschapsdieren dat dat hoogst
waarschijnlijk komt door de lange tijd en hoge dosis dat haar prednoral gegeven heb
ohhh zegt ze dan zijn t afkick verschijnselen....en wat t ergste is dat ze best gelijk kan hebben  :'(
Door nienk
#2608202
britt schreef: britt heeft stress verschijnselen bek aflikken, schudden, op 3 poten staan dit is me al eerder opgevallen.
nu zei ik net tegen mijn dochter van 17 die veel weet van de biologie van gezeldschapsdieren dat dat hoogst
waarschijnlijk komt door de lange tijd en hoge dosis dat haar prednoral gegeven heb
ohhh zegt ze dan zijn t afkick verschijnselen....en wat t ergste is dat ze best gelijk kan hebben  :'(
ehm, nou of dat van het 'afkicken' van de prednoral kan komen, dat weet ik niet.

maar ik weet wel dat allergie klachten vaak samen gaan met problemen met het verwerken van stress en onrust. nog een reden om met dergelijke honden naar een holistisch dierenarts te gaan.

overigens zijn dingen als bek af likken, uit schudden en op 3 poten staan niet per sé stress signalen. het zijn  kalmerende signalen. de hond kan die gebruiken om een andere hond (of mens, of situatie) te proberen te kalmeren, of om zich zelf te kalmeren. google maar eens op 'kalmerende signalen hond' of iets dergelijks, zijn een hoop interessante dingen over te lezen. ik kan zo snel even niet op de meneer komen die daar over begonnen is en er een super leerzaam boekje over heeft geschreven...

Bij Reus is zijn stress en jeuk heel erg aan elkaar gelinkt. heeft ie meer stress door onrustige dingen over bijzondere voorvallen, dan heeft hij meer jeuk. heeft hij meer jeuk doordat ie bijvoorbeeld iets verkeerds heeft gegeten, kan ie ook gelijk slechter met moeilijke dingen om gaan. Belangrijk detail trouwens: positieve drukte zoals leuk spelen met de baas of een andere hond, rennen aan de fiets, etc. is net zo goed stress wat de hond moet verwerken. kan hij dat niet (zoals Reus dat een tijdje niet kon), dan moet je die dingen gewoon even een tijdje laten.
Door britt
#2609567
spelen met andere honden doet ze op t moment helemaal niet terwijl ze dat altijd graag deed
ze zoekt ook geen contact met andere honden

ik heb verleden jaar een hele goeie cursus gedaan over het gedrag van honden en hoe daar mee om te gaan
britt is ook meegeweest en heb heel veel geleerd over haar lichaamstaal (daarmee wil ik niet zeggen dat ik alles weet, zeker niet)
en ik heb inmiddels de bijsluiter van prednoral gelezen en stress is wel degelijk 1 bijverschijnselen.
ook heb ik besloten dat nooit meer aan haar te geven. aangezien het ook de natuurlijk weerstand afbreekt met alle
gevolgen van dien...

overigens t gaat vandaag beter met britt haar wondjes zijn dicht en zie haar niet meer bijten, dus minder jeuk vandaag...  :)
Laatst gewijzigd door britt op za 23 feb 2013, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2610035
Thessa schreef: Wat fijn dat ze minder pijn heeft!
Heeft ze een voedselallergie? Of is het elimineerdieet een manier om dat uit te vinden?
precies. je kan pas echt zeker weten dat de klachten door een voedingsallergie komen nadat je een gedegen en langdurig eliminatie dieet hebt uitgevoerd.
Door britt
#2610037
Thessa schreef: Wat fijn dat ze minder pijn heeft!
Heeft ze een voedselallergie? Of is het elimineerdieet een manier om dat uit te vinden?
het dieet is om dat uit te vinden....
Door tt-tjes
#2613068
Heb je haar al eens op schildklier laten testen? Fjurdy had vroeger ook veel jeuk en dunne vacht voordat ik er achter kwam dat hijen traag werkende schildklier had.
Door britt
#2613977
ik ben ook benieuwd...laat t wel ff weten wat zij ervan denkt....
ik ben in tussen steeds meer aan t twijfelen of t wel een allergie is, dus ben benieuwd...

ik ga trouwens in veldhoven bij Nossek en Verheijden...
wordt vervolgd zou ik zo zeggen
Door britt
#2614786
net terug van de holistisch arts
britt heeft mijten en is waarschijnlijk niet allergies
toch maar 3 weken door gaan met paard voeren samen met pro-biotica en omega 3 voor haar huid
ook heeft ze een ivomec injectie gehad die ze over 10 dgn moet herhalen dus over een dag of 20 moet het zo goed als over zijn
volgens haar....

ik hoop t echt.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door