Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2595716
Het gaat tot nu toe nog steeds goed met het pootje, we hebben nu een sok van Ro opgeofferd waar we de teen vanaf geknipt hebben, zodat we het als een soort legging om haar pootje kunnen doen.
Ziet er wel kek uit :biggrin2:
#2595826
Hij is donkerblauw met lichtblauwe hak :biggrin2:

Daarnet wat Tati even naar buiten gegaan en toen ik vond dat ze wel lang buiten bleef voor haar doen, ben ik maar eens gaan kijken.


Had madam de legging opzij geduwd en was ze de wondafdekking eraf aan het trekken! :o
Enof ze wist dat het niet mocht... ze sprong meteen schuldig op en rende mee naar binnen.

Dus ik wilde de sok eraf halen zodat ik haar opnieuw kon verbinden, maar nadat ik de sok eindelijk eraf had, vond madam dat de rest echt niet nodig was. :-X
Maar haar kennende wilde ik het er niet bij laten zitten omdat je anders niks anders meer kan doen als haar in de gaten houden..... 

Maar echt niet dat ik het verband eraf mocht halen >:(
Na een kwartier strijd waarin ik merkte dat het voor mijn eigen gezondheid ook niet bepaald het beste was en ik dus weer benauwd en duizelig werd, heb ik met veel moeite in ieder geval een schone 'legging' erom gekregen en dat zo goed mogelijk vastgetaped.

Als Ro straks weer thuis is, zullen we samen nog een keer kijken of we het verband kunnen wisselen bij madammeke tuthola ::)

Echt, als je dan net de operatie van Dara achter de rug hebt en gemerkt hebt hoe makkelijk zij in alles is, dan is dit zoooooo'n wereld van verschil! :P

Voordeel van een kwartier strijd is wel dat ze nu in diepe slaap ligt en ik ook ff kan bijkomen :biggrin2:
#2598883
De wond heelt zo te zien wel goed, deze week mogen de hechtingen eruit.

Maar daarnet heeft ze waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt, want ze was ineens aan het gillen, het was hartverscheurend :'(

Ik hoop niet dat er iets mis is nu, ze ligt nu even bij te komen in haar hokje....
#2599003
Sterkte met haar.

Zie dat je TTA hebt gedaan.
Hoe is de vooruitzicht bij een TTA operatie en evt voor de kar lopen enz waar je in je eerste bericht over schreef?
heb ooit begrepen dat bij TTA ook de beweging een beperkt in die poot.
#2599025
Ik heb het voor de operatie met de fokker van onze oudste reu overlegd, hij is pas gepensioneerd dierenarts, maar volgens hem zat daar weinig tot geen verschil in.
Zowel met de bandjes als met de TTA zouden het mogelijk moeten maken gewoon weer te trainen en te werken.

Nou werken ze bij ons erg weinig de laatste paar jaren, dus is het maar de vraag in hoeverre Tati het verschil gaat merken....
#2599053
Anthraciet schreef: Ik heb het voor de operatie met de fokker van onze oudste reu overlegd, hij is pas gepensioneerd dierenarts, maar volgens hem zat daar weinig tot geen verschil in.
Zowel met de bandjes als met de TTA zouden het mogelijk moeten maken gewoon weer te trainen en te werken.

Nou werken ze bij ons erg weinig de laatste paar jaren, dus is het maar de vraag in hoeverre Tati het verschil gaat merken....
je bent in je onderzoek alleen uitgegaan van deze 2 opties?
#2599098
Via internet heb ik heel veel verschillende opties gevonden, maar mijn dierenarts deed zelf voornamelijk de TTA of de 'ouderwetse' bandjes methode, waarbij hij de bandjesmethode zelf meer geschikt vond voor de kleinere rassen.

Gezien hij met andere methodes minder ervaring had, maar ik wel heel veel vertrouwen in zijn kunnen heb, was dit voor ons de beste optie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door