Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CooperFlow
#2584533
Jeetje, het is toch wat he.... Wij hadden vroeger (toen ik klein was) een Duitse Herder en die kreeg alleen Bonzo, omdat wij dachten dat het goed voer was. Hahaahah! Maar.... die heeft geen groeipijn gehad. Kan me niet herinneren dat ze ooit mank liep of lag te piepen.
Mijn Dober Cooper heb ik vanmiddag helaas wel even horen piepen. Maar goed, ik mag ook níet te vroeg juichen. Het zal heus niet in twee dagen helemaal weg zijn. Ik kijk deze week even aan. Al heb ik hem nu de hele avond nog niet gehoord, dus dat gaat weer goed!
Oh ja, in Carnibest zit overigens geen toegevoegd calcium hoor. Alleen van botten. Maar die Darf bij Caroba is niet eens zo heel duur vind ik. Ik zit nu op de 3,30 per dag. En als ik die Darf per 50 kilo bestel ben ik zelfs goedkoper uit, terwijl ik dan wel biologisch voer. Dat spreekt me echt aan! Nu nog vriezer ruimte bij de buren confisqueren of zo....  ;D
Door Shifare
#2584646
Volgens mij (van wat ik me kan herinneren) zit in Carnibest een Pre-Mix.
Waar dus een onnatuurlijke calciumbron aan toegevoegd is.
Dat vertelde ze mij ook bij de dierenwinkel waar ik stage liep (helemaal pro-vers)
Gebruikersavatar
Door poespas
#2584739
Shifare schreef: Volgens mij (van wat ik me kan herinneren) zit in Carnibest een Pre-Mix.
Waar dus een onnatuurlijke calciumbron aan toegevoegd is.
Dat vertelde ze mij ook bij de dierenwinkel waar ik stage liep (helemaal pro-vers)
Ja, dat klopt. Dat zei dhr. van de Lang ook tegen mij en dat wist ik ook niet.
Door CooperFlow
#2584850
Dit staat op de website en de natuurvoedingswinkel waar ik het kocht zei ook dat het puur natuur is:


Botten


Waarom botten in het voer?

Het klinkt misschien wat vreemd, botten in honden- katten- en frettenvoer. Maar het tegendeel is waar.

Carnibest bevat een gedeelte fijngemalen rauwe vlezige botten en daardoor zijn de voedingen voorzien van een natuurlijk calciumbron. Dit heeft als voordeel dat er geen kalk toegevoegd hoeft te worden in de vorm van bijv. krijt of beendermeel. Calcium in rauwe botten is beter opneembaar voor honden en katten en bovendien bevatten botten tal van mineralen en zijn ze onderdeel van het natuurlijke dieet van de hond, kat en fret.
Gebruikersavatar
Door poespas
#2584952
CooperFlow schreef: Dit staat op de website en de natuurvoedingswinkel waar ik het kocht zei ook dat het puur natuur is:


Botten


Waarom botten in het voer?

Het klinkt misschien wat vreemd, botten in honden- katten- en frettenvoer. Maar het tegendeel is waar.

Carnibest bevat een gedeelte fijngemalen rauwe vlezige botten en daardoor zijn de voedingen voorzien van een natuurlijk calciumbron. Dit heeft als voordeel dat er geen kalk toegevoegd hoeft te worden in de vorm van bijv. krijt of beendermeel. Calcium in rauwe botten is beter opneembaar voor honden en katten en bovendien bevatten botten tal van mineralen en zijn ze onderdeel van het natuurlijke dieet van de hond, kat en fret.
Dus toch? Nou ja, schiet mij maar lek  ::) Ik heb het wel de hele tijd aan mijn pup en volwassen hond gegeven, omdat ik altijd dacht dat het een van de betere kvv's was. Mijn volwassen hond krijgt het nog steeds.
Door Shifare
#2584968
Je weet gewoon niet meer wie je kan en moet geloven.
Daarom Barf ik. Weet ik iig wat er in mijn beest gaat.
Maar ik snap dat dat niet haalbaar is voor de meeste mensen.
Gebruikersavatar
Door poespas
#2584979
Shifare schreef: Ik zou voor eko darf gaan btw.
Dat krijgen ze ook. Althans, de 'kleine' nu niet meer. Ik gaf eerst alleen Carnibest, maar las later dat dat misschien toch wat te eenzijdig is. Ik bestel nu regelmatig Eko darf en de Tinlo groentemix bij Caroba. Voordeel van de Eko Darf is dat het biologisch vlees is en dat het in handige porties van 250 gram wordt geleverd.
Door CooperFlow
#2584998
Ik denk dat ik ook op eko Darf over ga. Dat biologische spreekt me meer aan. En het is goedkoper als ik vijftig kilo bestel. Ik ben nu alleen aan het twijfelen of ik er een vriezer bij ga kopen of dat ik kleinere, duurdere hoeveelheden bestel....
Gebruikersavatar
Door doranto
#2589350
Wij voeren al heel lang geen KVV meer maar alleen nog maar barf. Toen wij nog wél KVV voerden gaven wij regelmatig ook Darf. Ik had op een gegeven moment wel het idee, dat daar steeds meer vet aan werd toegevoegd! Dat heeft misschien als voordeel dat je er wat minder van moet voeren omdat ze er eerder dik van worden, maar ik weet niet of veel vet wel zo goed is. Wat ik hoorde van de leverancier is dat de fabrikant door de grote toename van de vraag, veel moeite had met de leveringen. Hij had regelmatig niet genoeg zeg maar.
Voor zover ik weet zit in alle soorten Carnibest een pre-mix. Zelfs in de biologische variant.
Door Testardo Boxers
#2589847
Op zich klinkt het mij niet gek in de oren dat pups last van groeipijnen krijgen van Orijen. Orijen is een Canadees merk (ook daar geproduceerd) dat dus gebruik maakt van Noord Amerikaanse dieren (VS en Canada) en in beide landen is het gebruik van groeihormonen bij de opfok van dieren bestemd voor de slacht (in tegenstelling tot Europa) toegestaan.
Enige voorbehoud wat ik hier dan bij moet maken is dat ik geen idee heb hoe groeihormonen reageren bij verhitting tijdens het productieproces.
Gebruikersavatar
Door poespas
#2589914
Testardo Boxers schreef: Op zich klinkt het mij niet gek in de oren dat pups last van groeipijnen krijgen van Orijen. Orijen is een Canadees merk (ook daar geproduceerd) dat dus gebruik maakt van Noord Amerikaanse dieren (VS en Canada) en in beide landen is het gebruik van groeihormonen bij de opfok van dieren bestemd voor de slacht (in tegenstelling tot Europa) toegestaan.
Enige voorbehoud wat ik hier dan bij moet maken is dat ik geen idee heb hoe groeihormonen reageren bij verhitting tijdens het productieproces.
Wie heeft het over groeihormonen? Ik heb begrepen dat pups alle calcium uit hun voeding pakken en soms is het beter om te kiezen voor voeding met andere verhoudingen tussen calcium en bepaalde andere vitaminen/mineralen. Het voer dat ik nu geef is heel anders van samenstelling, maar het gaat hier helemaal niet over groeihormonen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door