Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2577673
Hier hebben ze niet zo'n behoefte aan kauwen gelukkig.

Een hazenbout of konijnenschouder brengt hier al voldoende kauwplezier (hoewel ze het geloof ik liever gemalen krijgen  ::) :-\)
Door fransbulletje
#2577723
kiara schreef: krijg als het goed is volgende week mail voor hertegewei ook waarschijnlijk zo'n platgewei van damherten :-\

heb zo'n beetje hier in de buurt alle dierenwinkels bestelt maar niks alles op
Als je googled op Antlers farmfood krijg je verschillende online dierenwinkels die ze nog verkopen. Als ik jou was ging ik niet voor de hertengeweien easy, die zijn door de helft over de lengte, want een stevig kluiver heeft deze zo op.
Succes!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2577727
fransbulletje schreef: Als je googled op Antlers farmfood krijg je verschillende online dierenwinkels die ze nog verkopen. Als ik jou was ging ik niet voor de hertengeweien easy, die zijn door de helft over de lengte, want een stevig kluiver heeft deze zo op.
Succes!
heb ik gedaan overal op,heb nu bij ekopets gebeld en krijg volgende week mail,en nee die doorgezaagde hoef ik niet,en wil ook de grootste maat,1 dierenwinkel had alleen nog paar kleintjes,nou dat is ook vragen om brokken

de buffelhuidstangen liggen ook in de kliko durf het risico niet te lopen :(
Door gytha
#2577772
Ik lees steeds over hertengewei, maar is dat niet veel te hard? Mijn kleine hond krijgt nu af en toe runderknars en dat gaat prima. Het is inderdaad met een snoeischaar knipbaar en een stukje van 10 cm. is in 5  tot 10 minuten op.  Buffelhuid krijgt zij elke dag, maar wil het vaak niet, omdat zij dat toch niet zo lekker vindt. Ik zag ook in de winkels hertengewei liggen, maar durf dat juist niet, omdat ik dacht dat die te hard zijn en bovendien zijn het maar korte stukken en dan ben ik bang dat zij het laatste inslikt en stikt. Hoe zit dat?
Door keetje
#2577801
Mevroi Kruim schreef: Juist runderbotten zijn sowieso niet geschikt, dus dat maakt niks uit.
Ik zou gewoon met de beginnersbotten beginnen, dus kippennekken, dan vleugels en ruggen, dan bv eendennek, parelhoenkarkas, konijnenrug of -voorpoten.
Bedankt, uit dit lijstje zou, vooralsnog, alleen de konijnenrug of - voorpoten geschikt zijn denk ik.
Ik zal eens de volgende keer zoiets mee bestellen voor haar! :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2577806
ik vind de hertengeweien ook hard....2 hier schraapte ervan maar eentje deed verwoede pogingen om het door het midden te krijgen.......ze waren het ook zo zat die geweien
Door Lil
#2577811
Hier werden de geweien geen blik gegund, zelfs niet na het gekookt te hebben in bouillion (nadat alle ander tips niet hielpen). Ik heb ze toen snel herplaatst.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578290
ik ga er ook maar eerst 1 bestellen en even kijken of ze het wat vinden,er is nu al zoveel in de kliko verdwenen ;)

maar niet geschoten is altijd mis

de eigenaar van de hond was vanochtend niet zo heel blij,had vannacht alles ondergepoept en ik had hem nog gewaarschuwt slaap bij de hond dan kan je haar in de gate houden,maar ja eigenwijs en niet gedaan met dit als resultaat,nou ja zei al ze zit niet verstopt ;D

wat wel erg netjes was dat de da vandaag nog had gebeld hoe het was gegaan de nacht hoor je ook niet zo vaak

en hij is toch even naar de dierenwinkel geweest en het verhaal vertelt en dat hij een dure da rekening had (1250€ ) de dierenwinkel zou de leverancier bellen,weet niet hoe het verder is afgelopen maar misschien krijgt hij het wel voor elkaar dat hij een vergoeding krijgt ben benieuwt ::)
Door eelke
#2578365
kiara schreef: ik ga er ook maar eerst 1 bestellen en even kijken of ze het wat vinden,er is nu al zoveel in de kliko verdwenen ;)

maar niet geschoten is altijd mis

de eigenaar van de hond was vanochtend niet zo heel blij,had vannacht alles ondergepoept en ik had hem nog gewaarschuwt slaap bij de hond dan kan je haar in de gate houden,maar ja eigenwijs en niet gedaan met dit als resultaat,nou ja zei al ze zit niet verstopt ;D

wat wel erg netjes was dat de da vandaag nog had gebeld hoe het was gegaan de nacht hoor je ook niet zo vaak

en hij is toch even naar de dierenwinkel geweest en het verhaal vertelt en dat hij een dure da rekening had (1250€ ) de dierenwinkel zou de leverancier bellen,weet niet hoe het verder is afgelopen maar misschien krijgt hij het wel voor elkaar dat hij een vergoeding krijgt ben benieuwt ::)
Dat zou voor de eigenaar wel fijn zijn, maar beter haalt die dierenwinkel die botten uit hun assortiment....krijg meteen de neiging om posters te printen en bij dierenwinkels in de buurt op te hangen...
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578446
spreeuwtje schreef: waar zijn die geweitjes nog te koop?
bij eko krijg ik een vreemde melding, dus ik denk dat ze uitverkocht zijn..
klopt heb vandaag gebeld krijg als het goed is volgende week een mail,anders ook even bellen
Gebruikersavatar
Door kiara
#2578447
eelke schreef: Dat zou voor de eigenaar wel fijn zijn, maar beter haalt die dierenwinkel die botten uit hun assortiment....krijg meteen de neiging om posters te printen en bij dierenwinkels in de buurt op te hangen...
ja als ik zo iets te horen krijg van een klant als ik een dierenwinkel zou hebben zou ik het ook eruit halen wat heb je aan zieke honden en boze klanten
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2578462
ben ikhet niet helemaal mee eens ..... het baasje heeft ook een verantwoordelijkheid .....
komen we weer op het verhaal van de alcohol en de sigarretten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door