Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2578812
vanaalst schreef: thanks, maar het lastige is op zn bek want hij smakt nu aan 1 stuk door zn tandvlees ziet ook vuurrood..
nu niet alleen jeuk tussen zn achterpoten maar ook op zn neus hij weet niet waar ie het zoeken moet.... :'(
net heeft ie wel heerlijk door de sneeuw liggen rollen ed....en effe gek gedaan met vinnie........buiten voelt ie zich op dit moment het beste
zometeen om kwart voor 3 weer terug naar de da
kan me voorstellen dat de kou hem goed doet? hotspots zijn immers nog al warme plekken. misschien is het prettig als je de plek op zijn neus koelt met bijvoorbeeld een (droge) washand die in de koelkast of buiten heeft gelegen? of iets kouds uit de koelkast er tegen aan houden?
Door nienk
#2578823
vanaalst schreef: dat wilt ie niet...... 8)
hij ligt nu iig weer effe rustig
eigenwijs! hihi, daar ben je hond voor. succes straks bij de DA!
Door chamourel
#2578838
ik gebruik altijd hydrocortiderm, neemt direct de jeuk weg en binnen twee dagen hebben ze al helemaal geen last meer en droogt  t op.

maar dat langs zijn snuit vind ik wel vreemd....zeker omdat ook binnenin alles rood is.

sterkte  met je ventje  :-* :-* :-*
Door eelke
#2578842
nienk schreef: kan me voorstellen dat de kou hem goed doet? hotspots zijn immers nog al warme plekken. misschien is het prettig als je de plek op zijn neus koelt met bijvoorbeeld een (droge) washand die in de koelkast of buiten heeft gelegen? of iets kouds uit de koelkast er tegen aan houden?
Koud is dan altijd een beetje vochtig. Een fles uit de koelkast komt condens op etc, dat zou ik even niet doen....
Ik duim mee voor vanmiddag!
Door Jantina
#2578853
He El, heb je in huis niks anders? Anders schoonmaakmiddel waar je de vloeren mee hebt gedaan, een geurding voor in huis, ander wasmiddel voor hun kleedjes iets in die geest?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2578905
ze denken id reactie op pekel....
het is uitgebreid tot aan zn poepert.....is geschoren en gewassen met betadine shampoo heb voor die plek hydrocortiderm meegekregen.....voor zn lip die ab zalf......zn lip is waarschijnlijk een allergische reactie....het enige wat ie sinds een week of wat eet is haaskk en groentemix met voor het eerst peterselie....dus dat word nu geschrapt
de prik die ie gisteren heeft gekregen was een langzaamwerkende oid die begint pas morgen ofzo te werken....lekker handig.....toen ze hem binnen zag komen schrok ze vd manier waarop ie liep en constant piepte....hij heeft nu dus een injectie gekregen wat nu al zn werk begint te doen geloof ik
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2578951
Jeetje...wat breidt dat zich snel uit zeg :o
Arme Gentle  :'(
vanaalst schreef: hij is nu iig heel rustig!!!
Fijn dat deze prik in ieder geval wel zijn werk doet. Ik hoop dat het snel onder controle is te krijgen.
Jeuk is zo erg. En het ziet er ook allemaal erg pijnlijk uit. Heel veel beterschap met je ventje!  :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#2578953
Tjeemig Ellen, wat ee ndrama!!
En dat is dan nog een understatement.
Wat ziet die arme jongen er uit.
Ik heb medelijden met hem hoor.
Boris heeft ook af en toe hotspots en is daar dan ook behoorlijk van uit zijn doen.
Ik ken het rennen ook waar je het over hebt.
Hij holt weg va nzijn ellende, alleen jammer dat de ellende in hem zit en hij er niet vanaf komt.
Heel veel sterkte voor hem!
Door nienk
#2578957
vanaalst schreef: ze denken id reactie op pekel....
het is uitgebreid tot aan zn poepert.....is geschoren en gewassen met betadine shampoo heb voor die plek hydrocortiderm meegekregen.....voor zn lip die ab zalf......zn lip is waarschijnlijk een allergische reactie....het enige wat ie sinds een week of wat eet is haaskk en groentemix met voor het eerst peterselie....dus dat word nu geschrapt
de prik die ie gisteren heeft gekregen was een langzaamwerkende oid die begint pas morgen ofzo te werken....lekker handig.....toen ze hem binnen zag komen schrok ze vd manier waarop ie liep en constant piepte....hij heeft nu dus een injectie gekregen wat nu al zn werk begint te doen geloof ik
dus hij heeft toevallig 2 dingen tegelijk gekregen? of is hij door het ene gevoeliger voor het ander?

hoop dat hij nu gauw minder last heeft!

is het een idee om ook wat weerstand verhogende middelen in te gaan zetten en/of iets ondersteunends voor zijn huid? dat je hem helpt sneller te herstellen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door