Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2551415
Vanmiddag is het gelukt het slechtste oog te druppelen en vaak te oefenen met hand naar het oog brengen zonder te druppelen. Ik heb het idee dat dat wel werkt en dan soms wel druppelen en meestal niet. Straks na de avondwandeling weer proberen. Enige jammere is dat op werkdagen dat toch wat minder lukt, je moet het een beetje timen met hoe rustig hij is en dan goed de tijd er voor nemen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2552561
Monique77 schreef: Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik rode ogen/prutoogjes altijd behandel met melk op kamertemperatuur, en hier is het dan altijd binnen 2-3 dagen weer verdwenen
En handig, het is overal te koop (zelfs bij de benzinepomp als de winkels dichtzijn)  :biggrin2:
Gebruik je dan gewone koeienmelk? En hoe behandel je dat? Zou ik dat kunnen doen door met een wattenschijfje oid zijn oog te deppen?

Het druppelen lukt nu een beetje, maar het kost heel erg veel tijd en moeite. Dus kan ik niet vaak genoeg druppelen. Ik wil het niet forceren en ik denk dat met een wattenschijfje zijn oog schoon maken beter zou kunnen gaan. Is iets minder moeilijk mikken hihi.
Door Lil
#2552579
Kaela schreef: Gebruik je dan gewone koeienmelk? En hoe behandel je dat? Zou ik dat kunnen doen door met een wattenschijfje oid zijn oog te deppen?

Het druppelen lukt nu een beetje, maar het kost heel erg veel tijd en moeite. Dus kan ik niet vaak genoeg druppelen. Ik wil het niet forceren en ik denk dat met een wattenschijfje zijn oog schoon maken beter zou kunnen gaan. Is iets minder moeilijk mikken hihi.
en de druppeltjes op een nat wattenschijfje doen? Helpt ook denk ik. Niet zo goed, maar wel iets.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2552961
Lil schreef: en de druppeltjes op een nat wattenschijfje doen? Helpt ook denk ik. Niet zo goed, maar wel iets.
Ik denk dat je dan het wattenschijfje (ik heb steriele gaasjes gekocht) wel erg nattig moet maken wil het iets uitmaken. En te veel wrijven is misschien ook niet goed. Bij de melk denk ik eigenlijk aan een doorweekt schijfje of gaasje en dan komt er naar mijn idee ook echt nattigheid in het oog. Als ik dat met oogdruppels ga doen ben ik al snel een fortuin kwijt ben ik bang.
Ik ga Monique77 even een PB sturen, kan me voorstellen dat die dit topic niet elke keer leest.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2553007
Kaela schreef: Ik denk dat je dan het wattenschijfje (ik heb steriele gaasjes gekocht) wel erg nattig moet maken wil het iets uitmaken. En te veel wrijven is misschien ook niet goed. Bij de melk denk ik eigenlijk aan een doorweekt schijfje of gaasje en dan komt er naar mijn idee ook echt nattigheid in het oog. Als ik dat met oogdruppels ga doen ben ik al snel een fortuin kwijt ben ik bang.
Ik ga Monique77 even een PB sturen, kan me voorstellen dat die dit topic niet elke keer leest.
:biggrin2: Inmiddels weer het topic gelezen maar je pb kwam idd sneller binnen ... Succes
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2553040
Eerste keer toedienen ging prima. Al vind Oscar dat de melk beter in zijn bek dan in zijn ogen kan  ;D
Door Lil
#2553064
Nee, ik schreef het onduidelijk. Je doorweekt een wattenschijfje met water en doet dan pas de oogdruppels erop, zodat je geen heel flesje oogdruppels nodig hebt. Zo moet ik mijn gezwollen oogleden behandelen. Het komt dan ook wat in mijn oog zelf. Melk is een stuk goedkoper als dat helpt. Zeker het proberen waard.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2553074
Ik hou het in gedachten Lil! Eerst de melk maar een kans geven. En als hij dat beter toe laat, helpt dat misschien ook weer in de hele verzorgings kwestie.
Ik ga eerdaags ook oefenen met teken verwijderen. Ik heb wat tips gekregen van onze GT, dus het lijkt me wel slim om te gaan oefenen voordat het voorjaar weer aanbreekt!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2553145
Kaela schreef: Eerste keer toedienen ging prima. Al vind Oscar dat de melk beter in zijn bek dan in zijn ogen kan  ;D
Hè wat goed!! En zo blijft t ook leuk (en lekker) voor je kanjer!!
Hoop dat je snel vooruitgang ziet!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2555864
Monique77 schreef: Hoe gaat het met Oscar zijn ogen ?
Lief dat je er naar vraagt!

Het gaat wel goed! Geen pus of prut meer en ook bijna niet meer rood. Als je het niet zou weten, zou je het niet zien. Ik doe nog twee keer per dag met melk, wat redelijk goed gaat. Dat hou ik nog even vol, tot ik zeker weet dat het over is!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2555867
Wat goed !!!! Ook fijn dat hij het toelaat met de melk
Gezond en zonder rode oogjes het nieuwe jaar in dus  :)
Door Belleke
#2555971
Oh weer wat nieuws geleerd. Ik doe het altijd met kamillethee of thee getrokken van goudsbloem schoon maken en daarna zilverwater erop.
Maar met melk wil ik ook wel eens proberen.
Fijn dat het beter gaat met het oog van je hond.
Knuffels Belleke
Door connie63
#2556181
Als ik zo iets moet doen dan geef ik een pensstaafje daar gaat ze mee in de mand liggen
en dan kan ik eigenlijk wel alles met haar doen op een andere mannier lukt het me ook niet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door