Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2548705
Senta schreef: Cactus Girl het is én én.
Gluco zorgt voor smering, Omega 3 voor ontstekingsremming
Thanx voor je antwoord Senta, dan ga ik direct de visolie bestellen.
Door Bieke
#2548726
Mijn oudste (een Lab van bijna 15) heeft vanaf 10 maanden zware HD. Ze heeft er tot een half jaar geleden maar af en toe last van gehad. Toen ze een half jaar geleden minder conditie begon te krijgen, ben ik haar Glucosamine, chondroitine en visolie gaan geven en ze sjouwt weer een uur mee.
Gebruikersavatar
Door nova
#2548793
Senta schreef: Doils is velen malen beter, want van de royal green moet je enorm hoog doseren wil je aan de EPA en DHA komen die in de Doils zit, voor een therapeutisch effect.

Glucosamine van Puur Natuur is de beste, of van Phytonics, ik ben toen op het spreekuur geweest van Any Animal, duur is gewoon het beste.
In deze gluco's zitten ook stoffen (Natuurlijk vitamine C, gember, duivelsklauw etc etc) en mineralen die een hond met artrose nodig heeft, dit redt je niet met een mensen pilletje.
tot nu toe  krijgt mijn oudje  dus wél mensenpilletjes, en mét positief resultaat  :) ;)
Nu wil ik niet beweren dat de duurdere middelen geen beter effect hebben, maar het zal ook afhangen van de maat van artrose bij de hond,  en niet te vergeten zijn lich. gewicht.
EEn mensendagdosis voor een cavje  is al veel meer voor de hond  dan dezelfde dosis voor mij 41 kilo hond.
Het hoeft niet perse duur te zijn, om effect te hebben,  maar ik  hou  wel voor ogen dat  voor mijn hond de  goedkopere middelen  uiteindelijk  niet meer afdoende zijn.  ;)
De combi van  gluco/çhrond./MSM/visolie  uit  de goedkopere  middelen  en daarnaast wat pijnstilling, leveren vaak al zichtbaar resultaat.

Anke  het is  toch een kwestie van naar je hond kijken nadat je gesupplementeerd hebt  ;)
Succes,  je  vind vast wel een middel  wat bij jouw hondje  past  :)
Door Lil
#2548895
Els en Max schreef: Ik heb jarenlang Atrimove gegeven, daar haalden we zeer goede resultaten op.  :) Ik gaf in principe ook Doils Senior, zeker de laatste maanden, maar heb Royal Green ook als prettig ervaren.
Senta schreef: Ik heb het niet van mijzelf he, maar van Heiloo, ik neem aan dat die mij wel het juiste advies geven geld speelt hier namelijk geen rol
Maar welke Gluco gaf jij dan waar precies dezelfde stofjes inzaten?
De atrimove, daar zit heel veel andere stofjes in en is hoger gedoseerd dan de de phytonics.

Helaas helaas na 5 jaar maakt het geen ene moer meer uit of ik wel wat geef of niets.  :-\
Maar ik heb 5 jaar lang een hond gehad waaraan men niet zag dat hij artrose had en dat terwijl men een kunstheup wilde zetten of anders gewoon de heup wilde verwijderen of de hele poot afzetten. Zo erg was het. Zelfs nu loopt hij nog elke dag 1 uur tot 1.5 uur aan 1 stuk, mits hij los in zijn eigen tempo kan lopen (hij kan niet langzaam lopen, alleen snel). Maar he, meneer stevent hard op de 12 jaar af en het is de bespiering die hoewel ik toch beweging geef gewoon in rap tempo afneemt.
Door AnkeH
#2549199
Dankjulliewel voor alle reacties! Heel erg fijn. Ik ga nu inderdaad visolie bestellen, ter aanvulling.
Wat is groene slipmossel? En kan dat allemaal samen? Ik ga denk ik eerst eens kijken hoe dit gaat, en dan kan ik altijd nog wisselen.
Qua merk glucosamine raadde de dierenarts me inderdaad een duurder merk aan ja. Ik ga nu kijken hoe hij het op Pro Joint doet, ik kan altijd nog wisselen naar de merken die jullie aanraden.

Is een jasje voor koud nat weer aan te raden?

Zwemmen vindt hij echt niet leuk, ik heb het hem pas 1x zien doen toen het echt moest. We houden gewoon de bespiering goed en kijken wat hij kan en wil. Ik was eerst erg geschrokken van de diagnose van de da, maar heb nu toch wel weer hoop op een aantal mooie jaren samen. Zeker als ik jullie verhalen hoor! 
Door Lil
#2549284
Tuurlijk schrik je je wild! Maar je kunt nog veel leuke jaren hebben.

Jas is hier cruciaal gebleken. Met jas gaat het al 3 winters goed, zonder altijd kreupel met slecht weer.

Het is groene lipmossel. Ontstekingsremmend, maar helpt bij sommige honden niet.
Gebruikersavatar
Door nova
#2549370
AnkeH schreef: Dankjulliewel voor alle reacties! Heel erg fijn. Ik ga nu inderdaad visolie bestellen, ter aanvulling.
Wat is groene slipmossel? En kan dat allemaal samen? Ik ga denk ik eerst eens kijken hoe dit gaat, en dan kan ik altijd nog wisselen.
Qua merk glucosamine raadde de dierenarts me inderdaad een duurder merk aan ja. Ik ga nu kijken hoe hij het op Pro Joint doet, ik kan altijd nog wisselen naar de merken die jullie aanraden.

Is een jasje voor koud nat weer aan te raden?
hier heb je wat info over groenlipmossel:
http://www.groenlipmosselextract.nl/
Jasje zal vast ook  helpen ,  kou en artrose  zijn geen vrienden van elkaar  :-\
Door AnkeH
#2549583
Oh, dat zal mijn ventje vreselijk vinden, een jasje. Hij is echt zo'n hondje die 's ochtends gerust op het natte gras gaat liggen en zich eens uitgebreid gaat likken voor een kwartier ;)

Hij rolt zich ook altijd helemaal door de sneeuw, stampt door plassen ed. Hij is echt ons winterhondje, met zon doet hij het lang niet zo goed. Maar ik ga kijken of ik een fijn jasje kan vinden voor hem.

Die visolie is ook ontstekingsremmend toch? Dan ga ik eerst dat proberen, en dan kan ik altijd nog kijken naar die groene lipmossel.
Door Lil
#2549598
AnkeH schreef: Oh, dat zal mijn ventje vreselijk vinden, een jasje. Hij is echt zo'n hondje die 's ochtends gerust op het natte gras gaat liggen en zich eens uitgebreid gaat likken voor een kwartier ;)

Hij rolt zich ook altijd helemaal door de sneeuw, stampt door plassen ed. Hij is echt ons winterhondje, met zon doet hij het lang niet zo goed. Maar ik ga kijken of ik een fijn jasje kan vinden voor hem.

Die visolie is ook ontstekingsremmend toch? Dan ga ik eerst dat proberen, en dan kan ik altijd nog kijken naar die groene lipmossel.
visolie is belangrijker nu. Het is ook een smeermiddel namelijk.

Enne een jasje is zo leuk als jij het hem aanleert  ;) :)
Als je het niet erg vind om het jasje af en toe te wassen, ach... dan kan hij toch gewoon lekker rollen en door plassen stampen?

Waar zit de artrose? Je vroeg zelf namelijk naar een jasje, maar als hij het bijvoorbeeld onder in een poot heeft, tja dan werkt daar een jasje natuurlijk niet voor. Ik moet omdat Boris het in de heup heeft altijd opletten dat de jasjes ook de bovenkant van de poten bedekken. Sommigen doen dat namelijk niet. Het gaat erom dat het deel waar de artrose zit warm wordt gehouden.
Door AnkeH
#2549627
Er is geen foto gemaakt, omdat de klachten overduidelijk wijzen op artrose. Bij het onderzoeken gaf hij niet echt pijn aan, maar volgens de da is het of in het knie- of in het schoudergewricht. En natuurlijk mag hij nog alles met een jasje hoor, die zijn toch zo weer gewassen. Ik doe alles om zijn leven nog zo leuk en hondwaardig mogelijk te maken!

Ik moet trouwens zeggen dat het echt al een stuk beter gaat sinds vrijdag, hij kreupelt nog amper bij het opstaan :)

Kunnen ze ook teveel omega 3 en 6 binnen krijgen? Hij krijgt al voeding met omega 3 en 6, ik weet niet of het niet 'teveel' kan zijn.
Er zit 0.4 % omega 3 en 2.2 % omega 6 in. We voeren Taste of The Wild aan hem, omdat hij dood- en doodziek werd van alle merken kvv die we geprobeerd hebben. Nu gaat het goed, hoewel ik hem ook liever op vers had gezien maar ik kijk naar de hond. (ik begrijp dat brokken geven hier gevoelig ligt, maar ik wil echt het beste voor hem en dit gaat goed.)
Door BAC
#2549723
Teveel Omega 3 kan niet dat breken ze gewoon weer af is mij verteld in Heiloo, het lichaam neemt precies zoveel op als ze nodig hebben.
Omega 6 is ontstekingsbevorderend dus wil je niet hebben met artrose!

Jammer dat hij geen KVV kan verdragen, kan hij wel barf aan?
Brok is echt hartstikke slecht, het werkt verzurend en hierdoor worden ze nog stijver.
Door Lil
#2549752
Taste of the wild is gelukkig graanvrij. Heb je de kvv gekookt aangeboden? En in welke zin werd hij ziek? Misschien kan hij bepaalde diersoorten wel niet verdragen.

Een jas zal niet helpen tegen artrose in de knie. Die wordt niet bedekt door een jas. Vreemd dat er geen foto's zijn gemaakt. Zijn de knobbels zo dik op zijn gewrichten? Hier is het ook met het
blote oog zichtbaar helaas.
Fijn dat hij beter opstaat!

Inderdaad geen omega 6, wel omega 3 geven.fi
Door AnkeH
#2549790
Ja, we hebben de kvv ook een tijdlang gekookt gegeven. Zijn darmen gingen ervan ontsteken, en niet zo'n klein beetje ook. We hebben hem ook 6 weken op CB eend gehad, en een tijdje paard, en een tijdje vis kvv gegeven. Het ging allemaal slecht, en we hebben het echt lang geprobeerd. De andere hond doet het er wel goed op trouwens, dus die krijgt het wel;) Youri helaas niet, dus die krijgt ToTW.

Ik heb eerst Orijen gevoerd, maar ook daar deed hij het niet goed op (veel drinken, hoog eiwitgehalte). En dus nu ToTW. Er zitten idd geen granen in, en omdat hij een gevogelte- en rundallergie bleek te hebben krijgt hij de visvariant.

Er zijn geen foto's gemaakt omdat de da het aan de hand van het klachtenbeeld overduidelijk vond. Alleen klachten bij kou en nat weer, vooral na opstaan en na een tijdje lopen is het weer goed. We gaan nu eerst eens aan de slag met de supplementen, mocht dat niet helpen dan maken we alsnog een foto. Is dat raar dan? Ik heb eigenlijk veel vertrouwen in mijn da (een pro verse da trouwens!), en weet dat als hij het nodig vond die foto wel gemaakt was.

Goed dat je het zegt van die omega 6, dat wist ik niet. Verdorie, eindelijk eten gevonden waar hij het lekker op doet. Mooie vacht, goede en weinige ontlasting, stralende schone oogjes, nooit meer jeuk of buikpijn, goed op gewicht. Ik weet dat brokken verzurend werken, maar ik was allang blij met een happy hond. Ik ga nog eens met mijn da overleggen over ander voer (in overleg met hem zijn we op deze brokken uitgekomen).
Door AnkeH
#2549803
Wat vinden jullie van Renske? Misschien dat dat een goede tussenweg is. Ik wil natuurlijk ook geen ontstekingsbevorderende brokken geven..

Dankjulliewel voor alle eerlijke reacties, ik waardeer het zeer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door