Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2568454
Onze 3 weken 3x daags druppelen zit er bijna op en ik kan heel voorzichtig vertellen dat het de goede kant op gaat met Kay
Zijn flapperen is met 90% afgenomen, zijn oor ziet er mooi uit en hij draagt zijn oor ook steeds vaker op zijn normale positie (ipv laten hangen) en ...
is hij buiten en binnen ook weer veel meer zichzelf en krijgt hij zijn streken terug

Heel voorzichtig ben ik dus positief !

As dinsdag moeten we op controle bij de holistische dierenarts, dus ik hoop dat ze mijn positiviteit kan bevestigen! Zou wel lekker zijn voor onze vakantie  :)
#2570600
Zojuist op controle geweest bij de holistische dierenarts en Kay zijn oor is niet meer ontstoken  !
Er zat nog wel veel oorsmeer in zijn oor (wat t flapperen verklaarde) en dat heeft ze verwijderd door zijn oor uit te spuiten.
We moeten nog een weekje doorgaan met 3x daags druppelen doordat er door het uitspuiten water in t oor zit wat kan zorgen dat er een nieuwe oorontsteking kan gaan broeden, maar vanaf volgende week kunnen we dat ook af gaan bouwen en is het weer voorbij!

Mijn gevoel zat dus goed en we kunnen met een gerust hart de beren van Oostenrijk op gaan zoeken  :D
#2587741
Nou, we gaan maandag toch maar naar de dierenarts, want Kay zijn oor komt gewoon niet tot 100% genezing  :-\
Wil maandag even met onze eigen dierenarts overleggen om toch maar weer een kweek te doen, en eventueel AB erin want onze kanjer is nu al vanaf november aan het klooien met zijn oor en als ik dan zie hoe mooi zijn rechteroor eruit ziet .... Dat gun ik hem links ook zo !!

Lees alle tips en adviezen van hier nog eens door, en leg dat maandag allemaal even voor
Had het graag homeopatisch opgelost, maar ergens geeft Kay nu gewoon aan dat dat (helaas) niet genoeg is  :-\
#2591559
Nou, net terug van onze eigen DA en hij vond Kay zijn linkeroor er absoluut niet mooi uitzien. Er zat een hoop lichtbruin oorsmeer en zijn oor was ook weer ontstoken  :-\
Rechts vond hij ook niet 100% maar wel stukken beter dan links

De dierenarts dacht aan/hoopt op een of andere bacterie, want hij vond de problemen ook veel te lang duren.
Er zijn 2 monsters oorsmeer afgenomen en die zullen worden opgestuurd naar Utrecht voor een uitgebreid onderzoek, hij hoopt vrijdag de uitslag te hebben en tot die tijd behandelen we het oor (nog) niet omdat het nu niet bekend is wat het precies is.

Op de vraag waar we rekening mee moeten houden als het geen bacterie/mijt/schimmel is kwam hij met de optie van een atopie, maar daar ging hij verder nog niet lang op door.
Mocht het nav de kweek idd geen bacterie zijn, gaat hij contact opnemen met een KNO-arts en een dermatoloog om te bekijken wat slim is als vervolgplan.
Ook gaf hij een holistitsche dierenarts aan als optie, maar hij wilde eerst weten of er wat uit de kweek kwam voordat we verder zouden bedenken hoe of wat ...

Duimen jullie mee dat we vrijdag meer duidelijkheid hebben zodat we het aan kunnen pakken .....?
#2591627
Extreme schreef: :duimen: voor Kay dat  het meevalt en goed te behandelen is :duimen:.
Vervelend dat hij nog steeds zoveel problemen heeft met zijn oren.
Ik baal ook enorm van mezelf dat ik 3 maanden met speciale druppels en kruiden bezig ben geweest, ik 2 weken geleden er van uit ging dat zijn oorontsteking weg was gezien de holistische arts dat tegen ons zei en kay dus al die tijd met pijn heeft gelopen  :'(
Wil mijn kanjer gewoon van zijn probleem afhelpen en hoop met heel mijn hart dat de kweek uitslag geeft
#2591778
Ik duim dat de kweek duidelijkheid geeft. Voor je naar dermatoloog en of kno gaat, laat dan via het bloed eerst een allergie test doen.
Dat scheelt heel veel gedoe voor Kay en ook sneller een uitslag.

Ik ben zelf ook groot fan van holistische geneeswijzen, maar ik heb zelf een otoscoop(orengluurder) gekocht, zodat ik de oren zelf ook kan beoordelen.

Vindt ik zelf een heel prettig gevoel dat ik het zelf kan zien, en desnoods dus in het weekend evt een dierenarts te moeten raadplegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door