Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BarfBull
#2513692
Liz schreef: Dank je voor de link. Ook hier staat helaas dat als men te lang wacht, alle talgklieren ten onder kunnen gaan. Ik baal zo dat Tessa hier al ruim een jaar mee rond heeft moeten lopen. We gaan gewoon de komende weken ons best doen en kijken of dit verschil uitmaakt.
Ik vind het zo ellendig voor de hond, maar jij doet in ieder geval je uiterste best voor haar!
Door TijgerPuck
#2517240
Ik zou geen olie, maar een honingzalf smeren. Vetramil bevat ook een jeukstiller op natuurlijke basis. Oliën gemaakt voor mensen moet je al helemaal niet doen, want die is gemaakt voor de pH waarde van de mens en die van honden is anders dus breng je de huid helemaal in disbalans. Honingzalf past zich aan aan de huid en helpt snel herstellen. Moet je maar eens Vetramil googlen.
Door Liz
#2517260
Zalf is erg dik. Tessa zit helemaal onder met schilfers. Zou ik haar dagelijks met zalf moeten behandelen, kost mij dat zeker 1 pot per dag, dat is helaas niet te doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar goede olie, deze is makkelijker over haar hele lijf te verdelen.
Vandaag in elk geval nog een shampoo bijgehaald, speciaal tegen schilfers en overtollige afscheiding van talg. Hopelijk helpt dat nog beter.
#2517570
Liz schreef: Zalf is erg dik. Tessa zit helemaal onder met schilfers. Zou ik haar dagelijks met zalf moeten behandelen, kost mij dat zeker 1 pot per dag, dat is helaas niet te doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar goede olie, deze is makkelijker over haar hele lijf te verdelen.
Vandaag in elk geval nog een shampoo bijgehaald, speciaal tegen schilfers en overtollige afscheiding van talg. Hopelijk helpt dat nog beter.
heb je misschien neits aan maar je hebt ook hele vloeibare honingzalf

misschien is trouwens niets, maar voor mijn honden qua littekens en slechte huid en zo gebruik ik bio oil voor mensen...
ik zweer erbij maar weet niet of wat is in dit geval
Gebruikersavatar
Door chery
#2518712
Bij de paarden gebruiken we cutene creme, je kan het bekijken op vidoma.nl onder produkten wondgenezing. Zeer goede resultaten, maar weet niet of je het bij een hond kan gebruiken.... Zal je even moeten informeren...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door