Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#2510494
Flat schreef: en wat was er bij Kaatje?
Bij Kaat was het uiteindelijk een beschadiging in haar knieband, en is met acupunctuur en chiropractie met aanpassingen in voeding (corta rx, visolie) 6 weken lijnrust. weer goed gekomen. Frisbeen is daarna niet meer gelukt, dan had ze terugval, maar daar werd ze ook veel te gestresst van, maar ze kan wel uuren wandelen/fietsen zonder kreupel te worden.

Overigens een jaar van te voren ook getobt met foto's, bloedonderzoeken, urineonderzoeken etc, kwamen er niet uit. Dierenarts heeft me toen doorverwezen naar een chiropracter en zo ben ik bij Anneke uitgekomen.
Laatst gewijzigd door Irish op di 13 nov 2012, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Do
#2514398
Tja, ik weet het even niet eer met Zelda
fotos zijn gekeken door tig orthopeden, niks bijzonder te zien.
Fotos zijn super schoon en dat voor een zo aktieve jachthond
zou het wel iets ernstig zijn zoals LPC dan hadden we op deze leeftijd iets van een minimum aan atrose moeten zien of slijtage,als je de logica volgt is LPC ook niet voor de hand liggend, LPC is een gevolg van 2 schijf gegroeid bottjes, en dat is bij haar niet het geval, ja het kan door trauma komen dat er een stukkje bot los laat, maar dat ook is niet voor de hand liggend, want om een stukkje bot los te gaan moet het bot in kwestie schijf staan, dus LPC door trauma kan maar dan moet Incongruentie van de ellebogen zijn, en dat is niet het gaval.Andere symptomen ook niet aanwezig, bv vocht in de elleboog enz enz.
Verschillende opties:
Zelda open laten maken om te kijken
consequentie....zeker atrose....er wordt gerommeld in haar dus dat zal atrose brengen.
Waarom zou ik haar open laten maken voor iets wat onzeker is om dan vervolgens iets zeker voor terug kregen?(atrose dus)
CTI scan:
geen garantie dat er iets gezien wordt
MRI scan:
Ook geen garantie, MRI word gebruikt voor grote dingen, bv hoofd, torsos enz, kans is groot dat er niks gezien wordt.
Ik ben een lopende wikpedia wat blessures, kreupelheid enz betreft.
Heb heel veel over spieren blessures gelezen...tja ....maar ja...de doktoren kunnen geen spieren op een foto kijken
Eergisteren naar een Holistishe praktijk gegaan, ze voelde knopen in de rechte triceps, en de schouder is chiropraktiker behandeld .
Ik zeg altijd als een wortel in de oren help .......

Al met al, ik begin nu echt gefrustreerd te raken.
Vanmorgen was ook heftig....Bizzy mocht weer met Hans mee en Zelda? die was er helemaal klaar voor....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2514558
Maar is Zelda dan de hele tijd mank, of alleen na inspanning? Heeft ze pijn?

Ik snap het helemaal, een hond die actief is en heel veel wil maar niet mag, dat is echt wel erg moeilijk.

Maar ze heeft het pas sinds 12 oktober? Als het echt scheurtjes in de spier zijn of een zware overbelasting dan duurt het echt wel langer dan 1 maand, helaas.
Open maken zou ik zelf niet zo gauw doen, dan eerder fysio en een schema van rust en opbouwen.
Door Do
#2514575
Zelda is niet de hele tijd mank, maar meer wel dan niet
helaas (stomme ik) zodra ik zie dat ze niet mankt....laat ik haar los

vanaf vandaag heb ik besloten (slappe ikke) om haar echt 10 dagen aan de lijn te houden en echt voor de plas en de poep uit te laten.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2514610
Flat schreef: vanaf vandaag heb ik besloten (slappe ikke) om haar echt 10 dagen aan de lijn te houden en echt voor de plas en de poep uit te laten.
Een dik half jaar geleden had mijn jonge reu tijdens een jachtwedstrijd een flinke misstap gemaakt waardoor, waarschijnlijk (op de foto's was niets te zien), de banden/pezen rondom zijn elleboog opgerekt en vervolgens geïrriteerd/ontstoken zijn geweest. Het mank lopen bleef aanhouden, pas nadat ik heel consequent bijna een maand lang hem lijnrust heb gegeven, samen met een maximale dosis ontstekingsremmers, is het mank lopen compleet verdwenen.
Ps. hij heeft gedurende die 3-4 weken niet 1x gerend, wel heb ik hem veel laten zwemmen (was in de zomer) waarbij ik samen met hem in het water stond zodat hij niet er in kon rennen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2514750
Ja los rennen en remmen en "handrembovhtjes" etc is echt funest met zulke blessures. En ja de hondjes willen nooit niks lievers.
Maar toendertijd ging het met Kaio ook pas na heel lang over en zeker niet te vroeg weer gek laten doen want dan ben je zo weer een paar stappen terug. Rust en daarna eerst zorgen dat de spieren weer versterkt worden, dus langzaam weer opbouwen. En ja dat is best wel ruk, maar ja anders blijft het doormodderen. We hebben hem in het begin ook een aantal keren te vroeg losgelaten en toen was het telkens helaas weer erger.
Zwemmen is ook een optie (zonder het water in te stormen) en daarna niet meer te lang lopen maar eh het is het seizoen niet meer zo.
Ik had bij Kaio dus bandage om zijn poot gedaan zodat ie niet door kon zakken en zo weer opgebouwd, maar hij had in het begin veel pijn, en jahoor wat deed hij? Dan rennen we toch op 3 poten  ::)
Ik heb dus maar een paar dagen ontstekingremmers gegeven, anders voelde hij niks meer en dan gaat ie wel capriolen in huis uithalen etc. Dus ik had liever dat hij toch wat pijn voelde
Door Do
#2514783
zwemmen hebben we ook geprobeerd, maar ze stormt natuurlijk het water in!
en anders renze het water in
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2514933
Rust en aangepaste beweging lijkt me hier ook het beste...en als het toch een spierscheur is dan geneest dat niet zo snel.
Dan zou je daar toch echt een paar maanden geduld aan moeten hebben.
Door Do
#2518972
na vele weken rust en chiro en da en orthopeed loopt zelda nog steeds mank
en vanmorgen schrok ik me kapot
de tranen zitten nog in mijn ogen, ze liep heel erg mank

morgen een afspraak gemaakt bij Atjo
Door Ike
#2519003
Oohh Do wat kl*te dis dit  :'( :'(
Wat moet je nu...ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit  :(
Ik hoop dat er morgen duidelijkheid komt, heel veel sterkte  :-* :-* :-*
Door Esther Q
#2519252
Ohw bah, wat balen joh. Ik hoop dat het niets ergers is. Ik ga uit van mijn ervaringen en dan zeg ik je moet echt veeeeeeeeeel meer geduld hebben. Ga fietsen (zonder haar te laten trekken), op een traag tempo en verder aan de lijn en verder rust. Spieren/pezen kunnen gewoon ontzettend lang duren.
Door Do
#2519329
als ik 100% weet dat het niet aan de botten ligt ben ik een stuk rustiger en kan ik een plan maken
maar eerst wil ik 100% weten wat aan de hand is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door