Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mirkeq
#2845939
Inmiddels zijn we ongeveer een jaartje verder en het gaat prima met onze Pip! Welgeteld 2x afgelopen jaar is het raak geweest, 1x tijdens een foute sprong onder het wandelen, de andere keer vanwege een botsing met een groter speelkameraadje, maar beide keren heel snel weer hersteld.
Ze krijgt iedere dag glucosamine, aangevuld met Puur+ druppeltjes en heel af en dat is het. Verder veel rechtlijnig lopen langs de fiets en de kleine meid blijft in topconditie, ze heeft er duidelijk zin in en wij ook  ::)
Ik denk dat het in het begin toch nog te maken heeft gehad met het feit dat ze, vlak voordat wij haar kregen, gesteriliseerd is geworden en daarna was ze diverse malen doorgeschoten (vanwege de spierverslappers tijdens narcose), dat zal zeker hebben bijgedragen want nu is ze werkelijk klachtenvrij, we nemen de dagen zoals ze komen en doen ons best om in ieder geval met voer en beweging de juiste balans te houden. Haar oude baasjes zijn ook nog een keertje op bezoek gekomen en waren heel blij met hoe ze het nu deed, ook voor hen fijn om te weten  ;)
Gebruikersavatar
Door Bente Ole Kambi
#2846078
Dat klinkt inderdaad supergoed! Fijn dat de frequentie is afgenomen en zo te horen heeft ze ook een prachtleven.  :)

Spierontwikkeling door rechtlijnige beweging is ook onze inzet. Geopereerd of niet geopereerd, die training is inderdaad echt essentieel.

Merk je ook verschil als ze die glucosamine e.a. niet krijgt of heb je dat nooit uitgeprobeerd? Anders is het voor Bente misschien ook wel de moeite om daar weer mee te beginnen. Destijds mee gestopt omdat er nog andere stoffen in zaten waarvan ik liever niet wilde dat ze die binnenkreeg en ik had een rapport gelezen over het ontbreken van echt wetenschappelijk onderzoek aangaande de werking van glucosamine, chondroitine en msm dus ik was er een beetje sceptisch over geworden. En chondroitine zit al in bot plus Bente lijkt niet goed tegen schaaldieren te kunnen dus er bleef ook niet veel over.
Door mirkeq
#2846389
Ja, gelukkig gaat het nu heel goed, mede dankzij hoe ze hier kan lopen, is toch iets anders dan de jacht waar ze eerst aan meedeed.
Heb wel gemerkt dat je het hondje uit de jacht kan halen, maar nooit de jacht uit de hond  ;D , in de meeste woeste wandelgebieden waar de andere 2 de weg ergens tussendoor zoekt, trippelt zij vrijelijk over afgezaagde boomstammen en springt (tot mijn grote schrik soms :nerves: ) lekker via de een naar de ander, duidelijk haar element  :D
Wat betreft de glucosamine (+msm/chondroitine), ik ben daar vanaf de eerste dag dat wij haar hebben, gelijk mee begonnen.
Echter..... toenw ij onze eerste labjes hadden, wist ik nog van niks en ben pas later begonnen met hen.
We hadden toen al een oudere Jacky (totaal doorgefokt teefje van dik 7 jaar) en Bo liep al tegen de 2 jaar aan) toen we daarmee zijn begonnen. Ik wist niet wat ik moest verwachten maar daarin merkte ik wel degelijk het verschil, vooral bij Jacky, zij had ook last van artrose en na de glucosamine knapte zij ook enorm op. Maar omdat ik ook wel weet dat de wens de vader van de gedachte kan zijn, heb ik destijds een stopmaand ingelast en dáárin merkte ik dus helemaal dat het voor haar enorm baat had, dus geen dag meer zonder!
Maar mocht je niets zien in de Glucosamine, probeer dan de Puurplus druppeltjes eens, ik heb de hele handel destijds gecombineerd en Pipit reageerde daar helemaal top op!
Wie weet is het dat wel voor jouw Bente.
Gebruikersavatar
Door Bente Ole Kambi
#2848009
Goed om te weten en bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken! :-)

Klinkt trouwens bekend, die atletische praktijken haha, mijn derde is ook zo. Dat doen de kortbenige eerste twee haar ook niet na.

Weet je wat je trouwens kan doen om te checken hoe vast de knieschijf nu zit (mocht je dat willen): kijken of je de patella kunt optillen. Je moet wel weten hoe je dat moet doen dus dat is iets voor de dierenarts. Bij Bente kon de dierenarts de patella optillen en de orhopeed had ook nog liggend gecheckt en bij het draaien van de poten schoten de knieschijven in die houding zelfs vanzelf heen en weer. Maar Bente had dan ook een uitgerekte en gescheurde knieband natuurlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door