Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Monoxxide
#2462429
Hoi hoi

Hier al een tijdje niet meer geweest  :shy: , mede doordat de hondjes het erg goed deden. Nu ben ik zaterdag tegen problemen aangelopen met mijn reutje van 23 maanden en wil ik hier toch even een mening over krijgen of misschien iemand die dit al van dichtbij heeft meegemaakt.
Verleden vrijdag  was het hier visda zoals altijd, mijn reutje is er gefocussed op eten, zeker op verse haring...die zou hij uit je handen snoepen als je niet oplet. Nu vrijdag wou hij voor de eerste keer in zijn leven niet eten, zelfs zijn haring raakte hij niet aan. Ik dacht dat dit kwam doordat ze de vorige dag fazant gegeten hadden (eten ze niet veel en was redelijk veel). Heb eten toen gewoon weggenomen en gewoon met de dagelijkse dingen doorgegaan, hij leek gewoon wat rustiger op alle gebieden, is normaal erg aanwezig en hyper.
Savonds begon hij ineens met zijn hoofd ritmisch te schudden en hij bleek dat niet te kunnen stoppen, hij deed gewoon zijn normale dingen maar dat hoofd bleef schudden, zo een 15 minuten.
Ben toen naar de dierenarts van het dorp gegaan omdat dit erg akelig was...wilde geen uren met hem rijden. Toen we daar aankwamen was het geschud voorbij maar de dierenarts heeft hem toch iets kalmerend gegeven. Hij heeft toen wat geslapen thuis en 4 uur later begon dat hoofd weer te schudden, deze keer zeker een half uur, weer was hij gewoon aanspreekbaar en deed ging hij zijn gewone gang alleen schudde dat hoofd de hele tijd...naar de dierenarts gebeld en die zei dat we hem een kwartje dafalgan moesten geven (dom van me later gezien). Hij is toen goed de nacht en rest van het weekend doorgekomen en heeft geen aanvallen meer gehad sindsdien.
Maandag ben ik met hem naar de neuroloog gegaan en daar bleken alle reflexen en zijn algemene gezondheid in orde, zijn bloedsuikerspiegel was op dat moment 92 voor de rest van bloeduitslagen moest ik wachten tot gisteren. Na contact met de dierenarts gisteren bleek de rest van zijn bloeduitslagen perfect. Nu zouden we verder kunnen gaan zoeken en/of mri scan laten nemen van zijn hoofd maar ze rade ons aan om even aan te kiken hoe dit evolueerde omdat dit nogal kostelijke onderzoeken zijn.

Nu had ik ook even op internet gezocht en een filmpje gevonden van een bull die net hetzelfde deed en daar werd me aangeraden om hem youghort en vloeibare kalk bij te geven. Ik weet niet wat slim is om te doen op het moment maar ik heb hier ook mijn bedenkingen bij omdat de dierenarts ook al prate over kalk. Ik zit met hem op 50% vleesbot en als ik hoger ga dan poept i krijt, kan hij dan echt voordeel halen uit die vloeibare kalk?
Mijn teefje heeft bvb maar 45% vleesbot omdat zij krijt poept op 50%.

Ga hier ook even link zetten naar het filmpje van die bull wat net hetzelfde doet als wat Amadeus deed.


Als iemand raad of tips of ervaring ermee heeft neem ik ze graag in ontvangst, wil natuurlijk het beste voor hem maar ga er nu geen ongein in proppen na al die tijd te barfen als het niet nodig is. Of beter toch dadelijk tot op het bot gaan en een mri scan laten doen nu?
Laatst gewijzigd door Monoxxide op wo 19 sep 2012, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2462443
Ik zou in elk geval voorlopig even filmen als zoiets zich weer voordoet ( wat niet te hopen is natuurlijk ) Maar dan heb je wel beeldmateriaal (als dat weer nodig is )
En ja ik denk dat je voor nu al hebt gedaan wat nodig is . En als de Neuroloog ook al zegt , bekijk het verder nog even .... Het is een echte Bullen aandoening die vaak voor het eerst gezien word tussen 6 maanden en 3 jaar .
Wat je ev nog zou kunnen doen is naar een pro-rauw of holistisch dierenarts gaan en bv even een bloedonderzoek laten doen om te kijken of er ev sprake is van een bepaald tekort
Van dergelijke artsen krijg je nu eenmaal betere adviezen t.av voeding , supplementen etc . Vaak lees je ook nog weleens dat een reguliere d.a suiker met yoghurt voorschrijft
Door Monoxxide
#2462453
Dankje voor reactie  :)
Ik merkte maandag al aan de reactie van de neuroloog dat ze wat terughoudend was met de mogelijke opties mede door het bedrag wat deze kosten, wil hem niks tekort doen omwille van wat iets kost maar het moet ook wel nut hebben.
Ik heb over deze aandoening nog nooit wat gelezen op het oude bullenforum en wist ook niet dat dit wel eens meer voorkwam bij hun tot ik de laatste dagen wat op het net ging zoeken (was erg schrikwekkend om te zien zeg).
Honing en youghourt etct hebben ze hier nooit gehad, heb me altijd strikt aan hun barfmenu gehouden, ook geen koekjes etct, als ik het goed onthouden heb zou het suikerlevel tussen 80 en 115 moeten zitten dus lijkt 92 mij wel goed. Om dan suikerhoudende dingen bij te gaan geven klinkt me zo vreemd in de oren. Dierenarts had wel niet gepraat over youghourt en honing, heb ik van verhalen op internet maar zij prate wel over het belang van kalk in de hersenwerking.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op wo 19 sep 2012, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Joke3
#2462505
Ik heb ditzelfde verscheidene keren met mijn kruising boxer meegemaakt. Het duurde bij hem meestal rond de 10 minuten. Ik heb voor hem van een homeopatisch werkende dierenarts een homeopatisch middel gekregen wat bij hem pastte. HIj kreeg Cuprum Metallicum, waarop hij minder vaak last had van deze "aanvallen".

Dibbes voelde zich niet prettig bij dat "kopschudden". Ik hoorde het ook aan hem als het begon.( klein beetje steunen)  Maar hij kon ook gewoon alles blijven doen. Keek alleen alsof het helemaal niet fijn was. Het hielp enigszins om mijn hand op zijn kop te houden, maakte rustig...

Sterkte, het is een naar gezicht. Maar mijn ervaring is dat het in de loop der jaren niet erger is geworden en geen nadelige gevolgen had. Ik had ook diazepam liggen ( wat bij een epileptisch insult wordt gebruikt) maar nooit gebruikt.
Door smulpaap
#2462578
Dierenkliniek Sleeuwijk schrijft dat Anti- epileptica geen verbetering geeft
Dierenarts E.van Dijk ( ziet ook veel Bullen ) schrijft dat o.a conserveermiddelen in de voeding een oorzaak kan zijn , maar dat is met jouw manier van voeren niet van toepassing  :biggrin2: Verder schrijft hij .... vaak zie je het als de hond tegen slapen aanzit , of net ontwaakt
Beide artsen  vermelden dat het om een kleine doorbloedingsstoornis in de hersenen gaat

En verder komt het niet vaak voor , maar er zijn honden die vit. B deficientie hebben , wat kan leiden tot milde stoornissen in de bloedsomloop , wat dus weer kan leiden tot tremoren in het hoofd . ( schudden , trillen ) Deze honden zouden vit.B slecht of niet op kunnen slaan . Dat las ik weer op een Am. Bulldogsite . Dus hier adviseert men weer om na te gaan of de hond geen vitamine en/of mineralentekort heeft .
Door Monoxxide
#2516194
Dankje voor de antwoorden. Amadeus heeft het sindsdien nog één keer lich gehad. Nu stond ik deze morgen op, ga naar de honden, indy wordt wakker en ze heeft het ook! Ben met r naar buiten gegaan en half uurtje later was het over. Twijfel over van alles en nog wat slaat nu wel toe, kan geen toeval zijn dat ze dit beide hebben. Heb er filmpje van gemaakt, zal straks het hier ook even posten, kan ik het tenminste aan de dierenarts laten zien.
Terwijl ik dit zit te typen begint het weer, ze zit naast me op de sofa....
Door Ike
#2516206
Oh bah wat akelig lijkt me dit om te zien  :(
Ik hoop dat er iets aan te doen is en goed dat je het vast legt op de film, daar kan de da
hopelijk wat mee, sterkte!!
Door Monoxxide
#2516300
De keren dat amadeus het terug had gekregen was telkens de dag nadat ik hem doils had gegeven. Hij krijgt dat maar af en toe, indy neemt dat dagelijks voor haar knie. Ze eten nu ook youghourt sinds amadeus dat de eerste keer gehad heeft, blijkt hier dus niets te doen. Ik ga zeker dat vitamine/mineralen tekort laten onderzoeken, ze eten hier beide ook altijd hetzelfde. Filmpje kan schokkend zijn, dus als je er niet tegen kan liefst niet kijken. Ik laat nog iets horen van wat de DA zegt want nu kan ze het zelf zien, Heidi van bulldog resort zit ook bij die dierenarts, ze hebben dus wel wat ervaring met bullen.



 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door