Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2449236
Djinty heeft vanacht een groot gat van zeker 3 centimeter gekrabt in haar huid. Omdat ze ook een paar kleine hotspots op haar rug en achterhand heeft ben ik toch maar even langs de DA geweest. Deze heeft hydrocortiderm voorgeschreven. Volgens de DA is dit niet schadelijjk voor haar nieren (Djinty haar nieren zijn aangetast). Ze durfde geen injecties tegen de jeuk te geven omdat deze zeker effect hebben op de nieren.

Nu heeft ze verschrikkelijke jeuk, ze kan niet eens recht lopen..... Het is gewoon zielig hoe ze er nu bijloopt!
Is er een ander medicijn die ik haar kan geven die ook de jeuk verzacht?
#2449878
Ik heb Cortavancespray hier gebruikt en wel eens iets op mijn handen gekregen waar eczeem met wondjes zat. Het prikte enorm in de wondjes. Werkt wel geweldig goed (inderdaad hier ook effectiever dan hydrocortiderm) maar ik zou het niet gebruiken als de huid stuk is.
Ik spoot het op de plekjes voor een wandeling en tegen de tijd dat ik thuis was was de hond het vergeten, hydrocortiderm lokte veel meer likgedrag van de huid/zalf uit.
Nicole
#2450423
in dit geval gebruik ik bij open wonden een honingzalf een hele goede is van het merk vetramil deze maakt ook dat ze er minder aan gaan krabben als het gepaard gaat met jeuk,  bij dierenarts of dierenspeciaalzaak wel te verkijgen maar als het een om hotspots gaat waarom ook niet meteen goed inwendig behadelen met puur hotspot? al die hormoonzalven krijg er de kriebels al die bijwerkingen..
Hoop dat je beesie gauw geholpen is!
#2450433
Whisker schreef: in dit geval gebruik ik bij open wonden een honingzalf een hele goede is van het merk vetramil deze maakt ook dat ze er minder aan gaan krabben als het gepaard gaat met jeuk,  bij dierenarts of dierenspeciaalzaak wel te verkijgen maar als het een om hotspots gaat waarom ook niet meteen goed inwendig behadelen met puur hotspot? al die hormoonzalven krijg er de kriebels al die bijwerkingen..
Hoop dat je beesie gauw geholpen is!
Ze krijgt nu al puur jeuk erbij, heb niet het idee dat dit werkt! Vind het gewoon zielig hoe mijn hondje er nu bijloopt! Werkt puur hotspot beter? Kan ik anders morgen wel even halen.

Vanmiddag nog even contact gehad met de DA omdat ze echt pijn heeft als ik de plek behandel met hydrocortiderm. Volgens de DA prikt deze zalf niet maar verzacht de pijn en vermiddert de jeuk. Weet iemand of dat echt zo is?
Omdat Djinty haar nieren zijn aangetast wil ik (en de DA ook niet) geen Prednison injectie. Volgens de DA is dat het enige wat tegen de jeuk helpt.

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat de jeuk weg is? Schrok nogal van het antwoord van mijn DA dat het wel 1 a 2 weken kan duren!
#2484542
Wat bij onze 4 Borders geweldig werkt, als ze hotspot hebben / andere irriterende, broeiende en korsterige plaatsen, al dan niet door bv vlooien veroorzaakt:

De zee:  neem je hond de zee in, doe een handschoen aan als je dat fijner vindt, en krab de wond helemaal open met zeewater. Mijn honden vinden het heerlijk, want het jeukt verschrikkelijk. korsten eraf krabben, zo haal je alle troep eronder weg. en flink met zeewater insmeren.

1 of 2x doen en ze zijn er vanaf! werkt super. Let wel: alleen de zee in sturen met een balletje werkt dus niet. je moet zelf actief aan de gang. En je moet natuurlijk bij de zee in de buurt wonen :-)
#2484625
Mijn idee is dat de zee erg vervuild is. Zou liever zelf thuis met bijvoorbeeld (dode zee)zout en warm water spoelen.

Waarom honingzalf alleen om de wond? Mag ook erin. Prikt niet trouwens.

Ook ik had het idee dat hydrocortiderm prikt als het echt open is.
Heb je al groene leem voor de wond geprobeerd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door