Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2444034
Annemarie Rijnveld schreef: @Thea
Om een idee te hebben, hoeveel is voor jou ''best veel''?
Nou ook wel 4x per dag heb alleen nooit opgemeten hoeveel cm. ;)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2444062
Nou Annemarie ,foto's hoef ik niet te zien van al die cm's  :D
maar om je enig idee te geven:

Alle pups (grote rassen ) die hier opgroeiden tot hun 1e jaar kregen enorme hoeveelheden rauw voer te eten
plus de nodig snekkies als beloning als ze hun oefeningen goed deden .

Hun ontlasting was dus ook vrij fors.
Na hun eerste jaar is de hoeveelheid vlees die je voert ook minder natuurlijk.
Eigenlijk al vanaf een maand of 9 ,als de groei in de hoogte er een beetje uit is.
Tot die tijd produceren ze behoorlijk wat .

Nu is eigenlijk alleen Daantje de enige grote hond die maar 1000 gram per dag krijgt en behoorlijk wat kan produceren.
Ik denk ook wel 40 cm per dag,verdeeld over soms 3 a 4 keer.

Lotje en Winston krijgen 1500 gram per hond per dag ( Lotje is 52 kilo en Winston 80)
en zij produceren 1 drollie per dag die je zo op kunt pakken en wegwerpen.

Van alle andere honden hier die op vers stonden was het ook zo verschillend  :-\
Je kunt er gewoon geen richtlijn op afstemmen vind ik.

Ik kijk gewoon naar de hond zelf en hoe ze het doen op hun vlees.
Als ze niks mankeren is het toch goed?

En wat Daantje betreft ...ach ,3 keer extra bukken per dag en het is ook weer weg  :biggrin2:
Door nicolette
#2444082
Lijkt mij ook als er gewoon veel % qua barf ingaan, dan zal het er ook weer uit moeten.

Vito weegt 27 kilo en is 15 maanden en krijgt 1x per dag 1.5 kilo barf en daardoor poept hij ook veel meer dan de honden die 2% van hun lichaamsgewicht krijgen.

Poepen in eigen tuin, dat moet ze maar snel afleren. Gewoon net zo lang lopen tot ze het niet meer kan ophouden en jij erachter met je meetlat, en dat met 35 graden.

Je kunt natuurlijk als je de ontlasting niet vertrouwt altijd een ontlastingsonderzoek laten doen, dan weet je zeker of alles goed is.

Gr. Nicolette
#2444185
Aha, bedankt voor jullie reacties. Dan denk ik dat het toch wel normaal is van Yuma, als ik zo jullie verhalen en ervaringen hoor.
Zij groeit inderdaad prima, ziet er goed uit, is vrolijk, levendig en actief.
Ik vond de hoeveelheid zo raar, omdat ik zo vaak lees dat door barfen de hoeveelheid poepproduktie dramatisch minder wordt in vergelijking tot brokkenpoep.
Ik was dus wel een beetje bang dat er misschien toch nog onderliggende darmproblemen zouden kunnen zijn.
Maar daarin ben ik dan nu wel gerustgesteld en ga er verder geen probleem van maken.

Ik zal Yuma doorgeven wat jij hebt gezegd Nicolette over poepen in de tuin :D, hmm, misschien een beetje verwende tante.

En @Daantje, het is een grote geruststelling te horen dat jouw Daan zo ongeveer poept als Yuma.

Allen bedankt voor de reacties.
#2444795
Senta schreef: Ik herken het niet, althans niet op barf. Wel op KVV en brokken, dan poept ze beduidend meer.
Wat voet jij je hond Annemarie?
BARF.
dat is 65% vleesbot, 5 % spier, 20% lamspens + orgaan (hart/lever/nier) (10 + 10), 10% groenten
Door BAC
#2444799
Annemarie Rijnveld schreef: BARF.
dat is 65% vleesbot, 5 % spier, 20% lamspens + orgaan (hart/lever/nier) (10 + 10), 10% groenten
Dat zijn niet bepaald de percentages die worden voorgeschreven, hier op BP al sik naar de rekenhulp kijk :-\
heb je daar een bepaalde reden voor?
#2444801
Senta schreef: Dat zijn niet bepaald de percentages die worden voorgeschreven, hier op BP al sik naar de rekenhulp kijk :-\
heb je daar een bepaalde reden voor?
Ik weet het, eerst was Yuma op vleesbot 45% en spier was 20%.
Maar het vleesbot hier in Italie is zooooo rijk bevleesd dat ik uiteindelijk het als bot en spier tesamen ben gaan berekenen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door