Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2440322
sella schreef: Buffel werd ziek van de puppenenting, met de hulp van Tannetje is de parvo goed gegaan met de korrels en de rabies ook.
Omdat wij toch vaak de grens overgaan was de Rabies een berekend risico.
Nu durf ik het wel aan iedere 3 jaar en met ontstoring.
Ik lees even mee, Max heeft al jaren geen enting meer gehad omdat we het niet meer aandurven, maar we zouden hem toch weer graag meenemen de grens over. Ben erg benieuwd hoe de ontstoring werkt!
Door Lil
#2440363
Da belde me zelf naar aanleiding dat zijn collega vond dat ik rare vragen had gesteld.  ;D

Er bestaan homeopatische korrels om de entgevolgen te ontstoren; onder andere bij Rabiës.

Vanavond gaan we dus op spreekuur. Even alles doorspreken en eventueel enten + ontstoren. Ow, zo blij dat dit inderdaad blijkt te bestaan.

Ik houd jullie op de hoogte.
#2440377
Lil schreef: Da belde me zelf naar aanleiding dat zijn collega vond dat ik rare vragen had gesteld.  ;D

Er bestaan homeopatische korrels om de entgevolgen te ontstoren; onder andere bij Rabiës.

Vanavond gaan we dus op spreekuur. Even alles doorspreken en eventueel enten + ontstoren. Ow, zo blij dat dit inderdaad blijkt te bestaan.

Ik houd jullie op de hoogte.
Fijn, ben heel benieuwd naar het hoe en wat erover.
Dit zou dan eventueel iets kunnen zijn wat ik ook in IT kan doen, hoop ik.

@Martine-Tom, ik ben inmiddels al druk bezig met googelen.
Door Lil
#2440481
martine-tom schreef: Voor wie meer info wil, google even op nosodes  ;)
Kijk, dat is nu een wereldtip. Ik heb gezocht en gezocht en kon niets vinden. Daarom dat ik hier postte. Ja, nu ik weet hoe die dingen heten vind ik opeens info.  :D :)
#2440591
Lil schreef: Da belde me zelf naar aanleiding dat zijn collega vond dat ik rare vragen had gesteld.  ;D

Er bestaan homeopatische korrels om de entgevolgen te ontstoren; onder andere bij Rabiës.

Vanavond gaan we dus op spreekuur. Even alles doorspreken en eventueel enten + ontstoren. Ow, zo blij dat dit inderdaad blijkt te bestaan.

Ik houd jullie op de hoogte.
:biggrin2: ik zie het gesprek tussen de twee DA's al helemaal voor me. ROFLOL.
Succes, ben benieuwd hoe de keuze vanavond uit gaat vallen.
Door Lil
#2440881
Ik heb het gedurfd. Het is geen wondermiddel die nosodes! Als het niet werkt heb je pech. Als het averrechts werkt zijn de rapen gaar!

Ze bestaan alleen voor de kortwerkende rabies enting. Deze is ook minder heftig dan de 3-jarige. Ook bestaan er voor de coctail en lepto. Maar!!! Ik zou ze niet zomaar zelf gaan bestellen. Je moet exact de juiste entstof hebben (er zijn meerdere merken en varianten). Heb je een verkeerde dan ongewenste werking (in gunstig geval geen).

Lepto is een gevaar voor mijn dollie, dus die gaat ze ergens deze winter krijgen als ze klachtenvrij is. Morgen lekker onbezorgd over Belgie rijden en zaterdag door Duitsland rijden en wandelen.
#2440954
Lil schreef: Ik heb het gedurfd. Het is geen wondermiddel die nosodes! Als het niet werkt heb je pech. Als het averrechts werkt zijn de rapen gaar!

Ze bestaan alleen voor de kortwerkende rabies enting. Deze is ook minder heftig dan de 3-jarige. Ook bestaan er voor de coctail en lepto. Maar!!! Ik zou ze niet zomaar zelf gaan bestellen. Je moet exact de juiste entstof hebben (er zijn meerdere merken en varianten). Heb je een verkeerde dan ongewenste werking (in gunstig geval geen).

Lepto is een gevaar voor mijn dollie, dus die gaat ze ergens deze winter krijgen als ze klachtenvrij is. Morgen lekker onbezorgd over Belgie rijden en zaterdag door Duitsland rijden en wandelen.
Ik begrijp het niet helemaal:
heb jij nu vandaag eerst een regulier rabies vaccin gedaan en daarna een nosodes die hierop is afgestemd, om het vaccin te ontstoren?
Door Lil
#2441135
Annemarie Rijnveld schreef: Ik begrijp het niet helemaal:
heb jij nu vandaag eerst een regulier rabies vaccin gedaan en daarna een nosodes die hierop is afgestemd, om het vaccin te ontstoren?
Ter plekke bij de da heeft ze nosodes gekregen en het 1 jaar geldige rabiës vaccin van Vanguard. Er zijn geen nosodes tegen het 3 jaar geldende rabiësvaccin van Nobivac. Nobivac is ook erg heftig (het is niet voor niets 3 jaar geldig)

Voordeel: krijgt ze volgend jaar weer datzelfde rabiës vaccin van VAnguard, dan geldt het vanaf dan als het iedere keer op tijd wordt gezet 2 jaar.


Andere vaccinaties volgen waarschijnlijk niet.
IK dub alleen nog om straks voordat de pollen beginnen lepto te zetten. Daar bestaan ook nosodes voor en lepto vind ik een risico en is ook maar kortdurend werkzaam.
#2441419
Lil schreef: Ter plekke bij de da heeft ze nosodes gekregen en het 1 jaar geldige rabiës vaccin van Vanguard. Er zijn geen nosodes tegen het 3 jaar geldende rabiësvaccin van Nobivac. Nobivac is ook erg heftig (het is niet voor niets 3 jaar geldig)

Voordeel: krijgt ze volgend jaar weer datzelfde rabiës vaccin van VAnguard, dan geldt het vanaf dan als het iedere keer op tijd wordt gezet 2 jaar.


Andere vaccinaties volgen waarschijnlijk niet.
IK dub alleen nog om straks voordat de pollen beginnen lepto te zetten. Daar bestaan ook nosodes voor en lepto vind ik een risico en is ook maar kortdurend werkzaam.
Aha, ok, ik begrijp het.
Ik ga es kijken wat er bij dat vaccin Vanguard staat.
Bedankt, Lil.
Door sella
#2441582
ik heb bij de 3 jarige ook ontstoring gehad van Tannetje. Geen problemen gehad, dus ik snap het niet wat jouw dierenarts zegt. Want ik weet niet of het nosodes zijn of de echte homeopathische vermenging en dan op  potentie geselecteerd.
Door Lil
#2441707
sella schreef: ik heb bij de 3 jarige ook ontstoring gehad van Tannetje. Geen problemen gehad, dus ik snap het niet wat jouw dierenarts zegt. Want ik weet niet of het nosodes zijn of de echte homeopathische vermenging en dan op  potentie geselecteerd.
Ok, goede vraag. Ga ik aan hem navragen! Kan even duren, want vanaf morgen is hij zelf op vakantie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door