Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2416559
Qua gewicht valt het nog mee met haar . Ze is wel een ietsje afgevallen .... maar het gaat nog lang niet om kilo,s . Maar goed , ze is voor haar ras gewoon oud . En dat is te merken de laatste maanden . Ze is inmiddels de laatste die over is van de vijf die daar vandaan zijn herplaatst . Twee ervan zijn 6 geworden , eentje 6,5 jaar en  eentje 7,3 jaar . En Noa word begin Sept 11 jaar . Gemiddeld worden ze 8 a 9 jaar . Kijken we nu naar haar geschiedenis .... dan is het een wonder dat ze overeind is gebleven . De rest heeft alle stress en andere ellende niet lang meer overleefd na herplaatsing .
Door sella
#2416635
Ze zit dus heel goed op haar plek bij jullie :-* Anders zou ze nooit het zo lang kunnen uithouden, ook al krijgt ze het beste eten 8)
Door smulpaap
#2418047
Opoe is op controle geweest . Erwin heeft de korst toch even verwijderd . Onder de korst ziet het wondgebied er mooi uit
Ze heeft Calendula zalf meegekregen voor de verdere nabehandeling /genezing
En weer een nieuwe pot ""vieze beestjes "" .... pro-biotica om haar darmflora weer goed op peil te brengen
Door smulpaap
#2419305
johanna25 schreef: dat ziet er al een stuk rustiger iut.

groet bob


Ja Bob het zal wel even langer duren , het is geen jonge godin meer ... maar het komt vast goed met oma
Groetjes .... en oma smikkelt heerlijk van de ganzenvleesjes hoor  :D
Door smulpaap
#2419359
johanna25 schreef: dat is mooi om te horen, ik wilde straks nog even erop uit maar als ik naar buiten kijk denk ik "wat een honden weer"en dus stuur ik mezelf maar niet naar buiten.... :)


Groot gelijk , als je niet echt hoeft  :biggrin2: Ik ga er zo maar eens door  ::)
En ... die dik bevleesde ganzenbouten dat is het neusje van de zalm voor oma  :D Voorheen maakte ze een vreugdedansje  :D Maar dat kan opoe niet meer , maar die pretoogjes als ze zo,n bout ziet . Die zijn voor haar nog prima te doen . Net als het mooie orgaan en spiervlees .... de filet gaat ook naar oma  :biggrin2:  karkas krijgt ze niet meer weg
Door smulpaap
#2420218
Sanyo schreef: Dat gaat heel mooi de goede kant op. :)
Is het nu eigenlijk een anaalklierfistel en een "gewone" ontsteking?


Ik zag zaterdags een verdikking ontstaan , gelijk gebeld om een afspraak te maken bij de d.a .vanwege haar leeftijd , en om koorts en andere ellende voor te zijn (kortsnuit en leeftijd ) Daar kon ze de volgende dag terecht . In de nacht is het al geknapt en vond manlief haar de volgende ochtend met een bil met bloed en pus . Het is dus ws als ""gewone "" ontsteking begonnen en heel snel geknapt . Ze heeft gelukkig geen verhoging /koorts ontwikkeld
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door