Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door the dude
#292401
pfff, wat een verhaal zeg !

Gelukkig gaat het nu wat beter met kuma

Ik zal in het vervolg goed uitkijken met ribben.
Door Helen
#292792
Vandaag hebben we haar voor het eerst weer te eten gegeven. Ieder uur een eetlepel of 2 Hills I/D. Ze heeft veel trek en eet gelukkig graag. Ze houdt het binnen en haar buik blijft zacht en de peristaltiek klinkt goed!!!! Hoe snel zo'n hond opknapt is echt onvoorstelbaar. Een mens had op de IC gelegen en een hond wandelt zo de spreekkamer in. Kuma sjouwde alweer heel eventjes met een speeltje!!!
Vandaag krijgt ze in totaal 3/4 blik te eten en morgen 1 en 1/4 en dan twee blikken per dag gedurende een paar dagen en dan gaan we het langzaam mengen met carnibest.
Dus we zijn heel erg optimistisch dat ze over een paar weken weer de oude zal zijn!!!
Laatst gewijzigd door Helen op vr 01 apr 2005, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#292795
Helen schreef: Vandaag hebben we haar voor het eerst weer te eten gegeven. Ieder uur een eetlepel of 2 Hills I/D. Ze heeft veel trek en eet gelukkig graag. Ze houdt het binnen en haar buik blijft zacht en de peristaltiek klinkt goed!!!! Hoe snel zo'n hond opknapt is echt onvoorstelbaar. Een mens had op de IC gelegen en een hond wandelt zo de spreekkamer in. Kuma sjouwde alweer heel eventjes met een speeltje!!!
Vandaag krijgt ze in totaal 3/4 blik te eten en morgen 1 en 1/4 en dan twee blikken per dag gedurende een paar dagen en dan gaan we het langzaam mengen met carnibest.
Dus we zijn heel erg optimistisch dat ze over een paar weken weer de oude zal zijn!!!
JIPPIE Helen! Dit klinkt goeeeed! Nee, dit klinkt fantastisch!
Door Helen
#292797
Lizzy schreef: JIPPIE Helen! Dit klinkt goeeeed! Nee, dit klinkt fantastisch!
Jaaaa!! Er zijn echt kilo's van me afgevallen! Ik heb nu 2 nachten naast haar gelegen en dus ook eigenlijk niet geslapen. Je luistert naar iedere ademhaling en je schrikt als ze even moet hoesten etc etc. Ik lig er vannacht weer naast, maar ik denk dat ik eindelijk weer een oog dicht durf te doen!!

Weet je dat je pas op dit soort momenten pas echt beseft hoeveel je van je hond houdt. Natuurlijk hielden (en houden) we van haar, maar nu weten we pas hoeveel eigenlijk.
Door Lizzy
#292800
Helen schreef: Jaaaa!! Er zijn echt kilo's van me afgevallen! Ik heb nu 2 nachten naast haar gelegen en dus ook eigenlijk niet geslapen. Je luistert naar iedere ademhaling en je schrikt als ze even moet hoesten etc etc. Ik lig er vannacht weer naast, maar ik denk dat ik eindelijk weer een oog dicht durf te doen!!

Weet je dat je pas op dit soort momenten pas echt beseft hoeveel je van je hond houdt. Natuurlijk hielden (en houden) we van haar, maar nu weten we pas hoeveel eigenlijk.
Ja, ik wil geloven dat je het heeeeel zwaar hebt gehad..... Daarom hoop ik dat je een heel lekker rustig/relaxed weekend zal hebben! Mooi weer, lekker genieten van je hondjes....!

Enne: van die momenten waarop je echt beseft hoeveel je van je hond houdt: onwijs herkenbaar..... heel erg waarheid als een koe. Geniet maar lekker van haar meis :-*!
Door Ine
#292809
Wat fijn om te horen, Helen!!
Je kunt weer even rustig ademhalen en straks weer opnieuw beginnen!!
Knuffels en ik leef helemaal mee!! :-*
Door Marion
#292891
Oh wat een afschuwelijk bericht :'(
Gelukkig is ze al zo snel weer flink opgeknapt, wat moeten jullie in de rats hebben gezeten. Ik vind Balou dus een echte held, ze heeft het leven van Kuma gered :-*
En Kuma is een bikkeltje zo te lezen, die komt er weer helemaal bovenop :D
Heel veel sterkte de komende dagen en veeel beterschap voor Kuma en een dikke knuffel voor Balou :-*
Laatst gewijzigd door Marion op vr 01 apr 2005, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#293638
Helen is vast aan het uitslapen. Die zal wel helemaal kapot zijn.
Laten we hopen dat het verder ook goed gaat.
Door Helen
#293666
Hitam schreef: Helen is vast aan het uitslapen. Die zal wel helemaal kapot zijn.
Laten we hopen dat het verder ook goed gaat.
Ik was inderdaad oa aan het slapen 8) en allerlei dingen aan het doen die er de afgelopen dagen bij in zijn geschoten.
Het gaat hartstikke goed met Kuma. De Da heeft haar vanmorgen weer gezien en hij was dik tevreden. Al het eten blijft binnen en ze wil ook graag eten!! Ze drinkt alleen nog niet heel graag. Iedere keer weer een paar slokjes en dan heeft ze genoeg, terwijl ze normaalgesproken veel drinkt. Ik maak haar blikvoer nu wat vochtig en dat gaat ook goed.
Ze scharrelt alweer rond en pakt soms een speeltje op, maar ze is zo slap geworden dat na tien minuten scharrelen uit zichzelf weer een uurtje of anderhalf weer gaat slapen. Ik heb er tot nu toe naast geslapen. Nou ja, Kuma kwam bij mij op het matrasje liggen. Tja, dan slaap je weinig he. Ieder kuchje en ik zit overeind. Maar nu het gevaar geweken is, gaat ze weer in de bench, maar slaap ik nog wel een paar nachten op de bank.
Wat grappig is om te zien is dat Balou en Kuma elkaar volledig vermijden. Ze weten allebei dat er iets niet in orde is en vermijden zo denk ik iedere mogelijke interactie die tot een conflict oid zou kunnen leiden.
Balou is veel alleen geweest de afgelopen dagen. Wij hebben zoveel bij de Da gezeten dat zij er een beetje bij ingeschoten is. Dat was nou eenmaal even niet anders. We zijn wel eergisteren toen Kuma nog bij de DA was een grote boswandeling met haar gaan maken en vandaag is ze lekker even mee naar de stad geweest, boodschappen doen. Dat vindt ze altijd leuk op marktdag. Lekker vanalles van de grond pikken als de baas niet oplet!!


Ik wilde nogmaal iedereen ontzettend bedanken voor alle lieve woorden, het duimen en het meeleven!!! :-*
Door Ellen Els en Nina
#293672
Jeetje, ik lees net pas wat een nachtmerrie jullie hebben meegemaakt. Gelukkig kan ik ook al lezen dat 't nu weer de goede kant op gaat.
Ik hoop van harte dat Kuma weer snel de oude is en dat deze herinnering snel zal vervagen.
Beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door