Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2402220
*Dorothea* schreef: Deze hond had pups en tetanie (calcium tekort), bij navraag bleek ze alleen maar biefstuk te eten.
Van goede wil dus (gezien de "kwaliteit") maar het niet echt begrepen hebben. :-\
Wat jammer dat dat zo gebeurd :(
Door Fido
#2402234
Mevroi Kruim schreef: Luxe hondje dus! Die bazen beknibbelden iig niet op de kosten.
Ik heb ook een hond gekend die vrijwel alleen pens kreeg, dat was volgens de eigenaar barfen. Die deed het er niet echt best op (de hond, niet de baas) maar ja, daar was geen praten tegen  :-\
Dit jaar nog een klant die na navraag (ze kocht zoveel vuile pens maar ze kunnen hun vlees/botten ergens anders halen) dus alleen pens gaf aan haar 11 maanden jonge hond van een groot ras. Was tegen haar gezegd dat dat voldoende was. Ik was verbaasd en ontstelt, heb nog even proberen door te vragen of het dier geen problemen had..... nee hoor totaal niet.
Ik heb haar daarna nooit meer gezien.... Dit is dus soms best wel lastig, waar leg je als onderneemster de grens? Ik wil geen klanten wegjagen maar kan het gewoon niet, stoïcijns verkopen en jou pakkie aan  :-\
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2411027
DJARA schreef: Hey Esther.... Zuinig zijn op Chip en Jolie hoor, denk er om!!!!  :D
haha tuurlijk jeroen dat weet je toch! zij krijgen alleen het beeeste van het beste.. biefstuk alleen is toch genoeg? :P
grapje nee hoor ik ben nogsteeds met mijn rekensommetjes en weegschaaltje bezig elke dag haha  :biggrin2:

vind het best gek dat mensen alleen biefstuk (of wat dan ook) kunnen voeren, idd geval van gewoon niet ingelezen.. jammer
Door vagebond
#2412184
Laatst was hier een doodle met darmproblemen, kreeg van pup af aan gewoon carnibest en carnibest, gewoon 1 soort carnibest bedoel ik. De hond was 3 jaar oud. Tja, ik heb maar weer deze site doorgegeven en gezegd dat dat dus echt niet kan. Ik snap die verkoper van die carnibest ook niet hoor, sorry, dan ben je toch echt niet goed bezig.
Door Suzanne
#2412201
vagebond schreef: Laatst was hier een doodle met darmproblemen, kreeg van pup af aan gewoon carnibest en carnibest, gewoon 1 soort carnibest bedoel ik. De hond was 3 jaar oud. Tja, ik heb maar weer deze site doorgegeven en gezegd dat dat dus echt niet kan. Ik snap die verkoper van die carnibest ook niet hoor, sorry, dan ben je toch echt niet goed bezig.
Ho,
Carnibest is kvv, dus compleet.
Ik weet niets van de relatie met darmproblemen maar een hond kan toch gewoon levenslang op een KVV staan? 1 merk, 1 soort?

(Ik praat dus niet over "barf is beter" of "afwisseling is goed" maar de hond loopt toch geen tekorten op als hij op een kvv staat?)

Suzanne
Door Lil
#2412701
Limpy schreef: En in CB zit toch een premix waardoor je genoeg zou hebben aan 1 (of 2) smaakje(s)?
Dat dacht ik ook. Dat is hetzelfde als brokken. Dan voor je ook levenslang 1 smaak waarin een "vitaminepil" zit. Dat is met kvv met premix ook had ik altijd gedacht.

spreek ik inderdaad niet over wat beter is of niet, maar volgens mij kan dat inderdaad.
Door Martine-Tom
#2412712
Indien een complete kvv zou het in theorie kunnen...
Vind ik nu zo'n raar idee, hun hele leven lang maar 1 smaakje van iets, terwijl ik tot 2 jaar geleden altijd maar 1 soort brok voerde  ;D
Door Martine-Tom
#2412893
vagebond schreef: Als mensen over de streep gaan, adviseer ik altijd minimaal 5 verschillende diersoorten kvv en ook merken afwisselen. Gr. Ingrid
Dat klopt, maar in theorie, als je een complete kvv voert (zoals cb) dan zou je 1 soort levenslang kunnen voeren. Zou mijn ding ook niet zijn hoor, sowieso dat hele cb niet, maar het kán wel.
Door Nathalie
#2413279
vagebond schreef: Als mensen over de streep gaan, adviseer ik altijd minimaal 5 verschillende diersoorten kvv en ook merken afwisselen. Gr. Ingrid
Als er meer biologische kvv zou misschien wel, ligt ook aan de kwaliteit en of ze het eten of niet. Maar helaas die is er niet. En iets anders komt er niet in.
Voorlopig dus één merk. Maar ik mis denk ik ook de logica van verschillende merken, want die begrijp ik niet helemaal.
Verschillende diersoorten wel, maar niet de merken.
Door Martine-Tom
#2413721
Nathalie schreef: Als er meer biologische kvv zou misschien wel, ligt ook aan de kwaliteit en of ze het eten of niet. Maar helaas die is er niet. En iets anders komt er niet in.
Voorlopig dus één merk. Maar ik mis denk ik ook de logica van verschillende merken, want die begrijp ik niet helemaal.
Verschillende diersoorten wel, maar niet de merken.
gewoon een kwestie van hoe meer afwisseling hoe beter.
Hier komt er echt van alles in huis, darf, tinlo, carnivoer, barf, kiezebrink, all animal, huismerk versvoer, locale eigen huismerkjes...eigenlijk alles wat ik te pakken kan krijgen.
Het zijn nu nog kittens, hoe meer je ze aanbied hoe makkelijker ze worden (denk ik) en tot nu toe lijkt het te werken.
Eigenlijk eten ze alles, zelfs pens  :biggrin2:
Door Lil
#2413732
Ik zou ook merken afwisselen. Het ene merk zit meer x in en in het andere meer y en in weer een ander meer z.

En wat goed zeg... kittens die zelfs pens eten... zo zie je maar weer jong geleerd is oud gedaan.  :biggrin2:
Door Suzanne
#2414167
Hm.. ja, nou, kijk.....
Dat is dan wellicht beter maar aan de andere kant.
Guinnie doet het nu uitstekend op CB en dat krijgt ze dan ook. Niet al te veel andere dingen erdoor / of ernaast. Ik wil nog wel 's een smaakje wisselen maar verder...

De kerels zitten doorgaans op Smuldier, de complete variant.

Dat vond ik juist zo'n goed idee; ik weet dat ze het daar goed op doen en om nou veel af te gaan wisselen... dat trekt mij eerlijk gezegd niet zo... dat levert hier namelijk vaak ontlastinigsproblemen op als ik wat anders ga proberen. Bovendien, en dat is voor mij ook belangrijk: Merlijn lijkt de Smuldier gewoon erg lekker te vinden .. en omdat het een lastige eter is, krijgt hij dat dus van mij ;-)

Suzanne
Door Lil
#2414547
Suzanne schreef: Hm.. ja, nou, kijk.....
Dat is dan wellicht beter maar aan de andere kant.
Guinnie doet het nu uitstekend op CB en dat krijgt ze dan ook. Niet al te veel andere dingen erdoor / of ernaast. Ik wil nog wel 's een smaakje wisselen maar verder...

De kerels zitten doorgaans op Smuldier, de complete variant.

Dat vond ik juist zo'n goed idee; ik weet dat ze het daar goed op doen en om nou veel af te gaan wisselen... dat trekt mij eerlijk gezegd niet zo... dat levert hier namelijk vaak ontlastinigsproblemen op als ik wat anders ga proberen. Bovendien, en dat is voor mij ook belangrijk: Merlijn lijkt de Smuldier gewoon erg lekker te vinden .. en omdat het een lastige eter is, krijgt hij dat dus van mij ;-)

Suzanne
Niemand die je verplicht om te wisselen.  ;)
Ik denk dat niet ieder dier hetzelfde is en wat het beste is zie je vanzelf dus. In cb zit dus zo'n premix, dus een vitaminepil als ik het goed begrepen heb altijd. Dan krijgt hij denk ik wel alles binnen.
Je hebt goed en ideaal en verschillen per individu en dat moet je uitzoeken.

Mijn da zei een half jaar geleden. Als jou hond maar 2 diersoorten (barf) lijkt te verdragen, dan liever 2 en niet allergisch dan meer en wel allergisch.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door