Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto en Zack
#2385540
Gisteravond begon Tiesto een poosje na het uitlaten en eten ineens heel erg te kwijlen. Liep echt met straaltjes uit zijn bek. Verder had ook zijn ogen iets dieper verzonken en beetje een vlies erover heen. Ze hebben gewoon een rustig rondje gelopen voor het eten. 2 jaar geleden ben ik s nachts met hem naar de da geweest omdat hij s nachts zijn ogen heel diep in zijn kassen had en dat 3e vlies zeg maar erover dus schrok heel erg dat hij het weer had. Toen was het net alsof zijn ogen al in de "dode'stand gingen zeg maar, heel eng. Hij heeft toen wat spuiten gehad en was de volgende dag weer ok De da had geen idee wat het is geweest. Zou dit een allergische reactie kunnen zijn op iets? Paar uur later was hij weer normaal gelukkig!


groetjes Sandra
Door Lizzy
#2385602
Tiesto en Zack schreef: Gisteravond begon Tiesto een poosje na het uitlaten en eten ineens heel erg te kwijlen. Liep echt met straaltjes uit zijn bek. Verder had ook zijn ogen iets dieper verzonken en beetje een vlies erover heen. Ze hebben gewoon een rustig rondje gelopen voor het eten. 2 jaar geleden ben ik s nachts met hem naar de da geweest omdat hij s nachts zijn ogen heel diep in zijn kassen had en dat 3e vlies zeg maar erover dus schrok heel erg dat hij het weer had. Toen was het net alsof zijn ogen al in de "dode'stand gingen zeg maar, heel eng. Hij heeft toen wat spuiten gehad en was de volgende dag weer ok De da had geen idee wat het is geweest. Zou dit een allergische reactie kunnen zijn op iets? Paar uur later was hij weer normaal gelukkig!


groetjes Sandra
Ik heb geen idee! Raar....
Wat voor spuiten heeft ie gehad?
#2385633
Is alweer 2 jaar geleden dus weet het niet zeker meer, maar volgens mij denk ik iets van antihistamine en denk iets van een ontstekingsremmer ofzo..was toen s nachts en erg geschrokken dus niet helemaal opgeslagen..iig wel een paardemiddel.
Hij heeft verder niet echt symptomen van epilepsie..ik werd toen wel wakker omdat hij aan het ijsberen was en naar de waterbak liep en dus heel onrustig..gelukkig heb ik alles gelijkvloers en de slaapkamerdeur altijd open..maar gisteravond was behalve die wat vreemde ogen en dat kwijlen verder vrij normaal..
Door Bieke
#2385693
Over ogen weet ik niets , maar die kwijlaanval. Mijn oudste heeft het indertijd meerdere keren gehad. Achteraf denk ik, dat het was omdat er tegen onkruid gespoten was. Organofosfaten. Die kunnen neurologische problemen veroorzaken. Je gaat er mee naar de dierenarts en die weet dan niet wat het is. Dus ging ik zelf op onderzoek uit.
Door Lizzy
#2386308
Tiesto en Zack schreef: Is alweer 2 jaar geleden dus weet het niet zeker meer, maar volgens mij denk ik iets van antihistamine en denk iets van een ontstekingsremmer ofzo..was toen s nachts en erg geschrokken dus niet helemaal opgeslagen..iig wel een paardemiddel.
Hij heeft verder niet echt symptomen van epilepsie..ik werd toen wel wakker omdat hij aan het ijsberen was en naar de waterbak liep en dus heel onrustig..gelukkig heb ik alles gelijkvloers en de slaapkamerdeur altijd open..maar gisteravond was behalve die wat vreemde ogen en dat kwijlen verder vrij normaal..
Mmmm, ik ben bang dat ik daar verschil van mening.... Ik vind dit namelijk wel een symptoom dat kan duiden op epilepsie. Ik heb toevallig ook een hond (Pinkel) die ijsbeert en op en neer naar de waterbak loopt en zij had van de week haar eerste echte epileptische aanval.
#2386486
Oh echt? Dus dat kan destijds een aanval zijn geweest, toen die ogen zo diep in de kassen lagen? En nu met dat kwijlen? Nu was hij verder rustig en had het meer weg van een allergische reactie..zat nog aan het onkruid spuiten te denken, maar volgens mij hebben ze dat hier niet gedaan en hij heeft die dag vaker dat stuk gelopen...toch altijd naar dat je gewoon niet weet waar het vandaan komt..moest Pinkel ook zo kwijlen en had ze de ogen zo raar? Hoe is het nu met haar?
Door Lizzy
#2386650
Tiesto en Zack schreef: Oh echt? Dus dat kan destijds een aanval zijn geweest, toen die ogen zo diep in de kassen lagen? En nu met dat kwijlen? Nu was hij verder rustig en had het meer weg van een allergische reactie..zat nog aan het onkruid spuiten te denken, maar volgens mij hebben ze dat hier niet gedaan en hij heeft die dag vaker dat stuk gelopen...toch altijd naar dat je gewoon niet weet waar het vandaan komt..moest Pinkel ook zo kwijlen en had ze de ogen zo raar? Hoe is het nu met haar?
Nee, Pinkel kwijlde niet en had ook geen rare ogen en de aanval duurde heel kort. Het gaat vooralsnog goed met Pinkel. Het hoeft ook helemaal geen epilepsie geweest te zijn. Misschien was het inderdaad een allergie of misschien een tiaatje of iets. Ik denk dat je weinig anders kunt doen dan af te wachten. Mocht je het niet vertrouwen, kan de DA misschien nog een keer een bloedonderzoek doen...?
Door Qwertu
#2387050
Tiesto en Zack schreef: Oh echt? Dus dat kan destijds een aanval zijn geweest, toen die ogen zo diep in de kassen lagen? En nu met dat kwijlen? Nu was hij verder rustig en had het meer weg van een allergische reactie..zat nog aan het onkruid spuiten te denken, maar volgens mij hebben ze dat hier niet gedaan en hij heeft die dag vaker dat stuk gelopen...toch altijd naar dat je gewoon niet weet waar het vandaan komt..moest Pinkel ook zo kwijlen en had ze de ogen zo raar? Hoe is het nu met haar?

Mijn vroegere kat kwijlde tijdens een aanval (samen met vergrote pupillen en miauwen)..... ik weet niet of het bij honden ook zo kan zijn.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2387093
Klinkt mij nog steeds in de oren als een vorm van epilepsie .
Helaas heb ik inmiddels meer dan 6 honden gehad met epilepsie en geen enkele hond was hetzelfde met de symptomen.

Ik ben toen in kontakt gekomen met dr. Paul Mandigers ( o.a. Wagenrenk) en laatst nog naar zijn lezing geweest over  epilepsie.
Hij weet er heel veel van en je zou kontakt met hem kunnen opnemen bij een volgende keer als zoiets gebeurt.

Veel D.A.'s hebben nog steeds de standaard kennis over epilepsie ,maar er is inmiddels veel meer onderzoek gedaan.

Gaat het weer met Tiesto?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door