Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2383283
Lizzy schreef: Thanks lieverds :-*
Maar kan een epileptische aanval zo kort duren en zo pats-boem weer over zijn? Ze keek niet eens verward uit d'r ogen!
Dit was bij Barney ook zo.
Een korte aanval en daarna weer helemaal het mannetje. :-\
Enige wat hij had is overgeven voor de aanval, maar dat wisselt ook per hond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2383289
Lizzy schreef: Thanks lieverds :-*
Maar kan een epileptische aanval zo kort duren en zo pats-boem weer over zijn? Ze keek niet eens verward uit d'r ogen!
Zou in theorie kunnen. Vaak is het zo dat hoe langer de aanval des te langer duurt het voordat ze weer recht lopen. Dus bij zo'n korte aanval is het niet raar dat ze opstaat en wegloopt. Maar goed, eigenlijk moeten we dit een epileptiforme aanval noemen, omdat er legio oorzaken kunnen zijn voor zo'n insultje. Laten we hopen dat het even een klein kortsluitingje was....opwinding plus warmte plus ouderom oid.lastig rikraaien, want je weet het gewoon niet.
Door Martine-Tom
#2383305
Lizzy schreef: Thanks lieverds :-*
Maar kan een epileptische aanval zo kort duren en zo pats-boem weer over zijn? Ze keek niet eens verward uit d'r ogen!
Heb je het "begin" ook gezien of alleen het neervallen?
Youp heeft een zware hypo gehad (bloedsuiker lager dan 0.9) en ten gevolge daarvan hersenschade met epilepsie.
Bij hem was het net of hij stilviel, eigenlijk zag je niks, hij zat gewoon heel stil paar secondes zomaar, vervolgens werd hij wat onrustig en was het net of hij struikelde, en dat was het alweer, al met al mss 30 seconden ofzo.
Net of het licht gewoon even uitging en weer aan...
Als hij weer bijkwam was het ook net of er niks gebeurd was, hij stond op, waste zijn voorpoot en liep weer verder....
Door Decibels
#2383311
Je schrikt je eigen wezenloos...! Mijn oude Ginger zaliger heeft iets dergelijks een aantal keren gehad. Lag ze op de bank te slapen en pats boem...donderde ze ineens vanuit het niets van de bank af. Ik dacht in eerste instantie ook aan een soort epileptische aanval, maar later dacht ik toch aan een soort van 'hersen-attack'. Uiteindelijk was dat ook de reden van inslapen. Ze kreeg weer zoiets, maar zo heftig dat ze daarna niet meer normaal kon lopen. Ze was toen ook ineens blind, liep hoofdzakelijk rondjes en als ze rechtuit liep en bij een muur of deur kwam wilde ze er doorheen. En dan gillen omdat ze voor haar gevoel niet verder kon. Ginger is 16 en een half geworden en was bijna 15 toen het voor de 1e keer gebeurde.
Door Lizzy
#2383332
Nee, ze stond echt op het ene moment te eten en op het andere moment lag ze op de grond, op haar zij, te stuipen. Pfft. Ze is nog steeds volstrekt normaal verder. Nou ja, als ze nou nog een keer zo'n aanval krijgt, gaan we direct naar de DA (denk niet dat hij er nu veel mee kan).
Door Martine-Tom
#2383334
Lizzy schreef: Nee, ze stond echt op het ene moment te eten en op het andere moment lag ze op de grond, op haar zij, te stuipen. Pfft. Ze is nog steeds volstrekt normaal verder. Nou ja, als ze nou nog een keer zo'n aanval krijgt, gaan we direct naar de DA (denk niet dat hij er nu veel mee kan).
:-\
Gelukkig dat ze nu iig nergens last van heeft!
Door smulpaap
#2383335
Poeh Lizzy , wat een schrik meis . Ik hoop dat je oude dametje je niet nogmaals zo laat schrikken . Zoiets zet je wel weer te denken he als ze zo oud beginnen te worden

Wij hebben het met Noa ook zo af en toe . Dan lijkt ze helemaal even weg te zijn , en zo gaat het weer weken goed . Ik heb ook weleens het idee dat het mogelijk een bloedcirculatie stoornis is /kan zijn in de hersenen ( Bij Noa dan )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door