Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#306445
Breezer is al sinds vorige week dinsdag aan de diarree, eerst was het spuitpoep en nu is het hele slappe ontlasting met heel veel stukken slijm erin. Omdat hij niet ziek is en goed eet en drinkt. Ben ik voor het eerst niet gelijk naar de da gaan rennen. Maar nu kwam ik er dus achter dat ik gewoon een potje probiotica in de kast had staan en heb hem nu heel voorzichtig 1 capsule per dag gegeven omdat ik niet weet hoeveel hij eigenlijk mag hebben. Weten jullie misschien hoeveel capsules ik mag geven op een dag. Breezer weegt bijna 17 kilo en is 2,5 jaar oud.
Op de verpakking staat het volgende:
Aanbevolen gebruik: 3 ( tijdelijk max. 6 ) capsules per dag voor de maaltijd innemen met voldoende water. Blablabla... Het aanbevolen gebruik is afgestemd op gezonde volwassenen.

Het is van het merk Selfcare, L.Acidophilus
Supplement Facts: Lactobacillus Acidophilus
500 miljoen organismen
Appel pectine 100mg

Ik hoop dat jullie eruit komen.
Door Lizzy
#306541
Breezer schreef: Breezer is al sinds vorige week dinsdag aan de diarree, eerst was het spuitpoep en nu is het hele slappe ontlasting met heel veel stukken slijm erin. Omdat hij niet ziek is en goed eet en drinkt. Ben ik voor het eerst niet gelijk naar de da gaan rennen. Maar nu kwam ik er dus achter dat ik gewoon een potje probiotica in de kast had staan en heb hem nu heel voorzichtig 1 capsule per dag gegeven omdat ik niet weet hoeveel hij eigenlijk mag hebben. Weten jullie misschien hoeveel capsules ik mag geven op een dag. Breezer weegt bijna 17 kilo en is 2,5 jaar oud.
Op de verpakking staat het volgende:
Aanbevolen gebruik: 3 ( tijdelijk max. 6 ) capsules per dag voor de maaltijd innemen met voldoende water. Blablabla... Het aanbevolen gebruik is afgestemd op gezonde volwassenen.

Het is van het merk Selfcare, L.Acidophilus
Supplement Facts: Lactobacillus Acidophilus
500 miljoen organismen
Appel pectine 100mg

Ik hoop dat jullie eruit komen.
Ik zou wel even naar de gebruiksaanwijzing/uiterste houdbaarheiddatum kijken als ik jou was, want Probiotica is, opengemaakt, niet al te lang houdbaar. De kwaliteit loopt dan gewoon achteruit.

Probiotica klinkt zeker als een goed idee bij deze klachten. Als het niet helpt, dan zou ik wel nieuwe kopen als ik jou was.

Ik zou hem 2 capsules per dag geven, 1 's morgens door z'n voer en 1 's avonds. Komt overigens niet zo heel krap hoor.

Groetjes, Lizzy en sterkte met hem!
Door Breezer
#306626
Het is houdbaar tot september van dit jaar. Het potje was nog dicht, dus ik neem aan dat het dan nog goed is.

Maar dan ga ik hem dus 2 per dag door z´n voer een capsule geven. Ik ben benieuwd of het snel beter gaat.
Door Lizzy
#306638
Breezer schreef: Het is houdbaar tot september van dit jaar. Het potje was nog dicht, dus ik neem aan dat het dan nog goed is.

Maar dan ga ik hem dus 2 per dag door z´n voer een capsule geven. Ik ben benieuwd of het snel beter gaat.
Ja, dan moet het nog goed zijn. Ik hoop ook dat het helpt! Hebben ze misschien iets geks gegeten? Heerst er een virusje in je buurt?
Door Breezer
#308954
Ik denk dat er een virusje heerst hier in de buurt. Ik ben al aardig wat flotsen tegen gekomen die niet van Breezer zijn. ;D
Maar ik dacht ff dat het beter ging. Gisteren alleen maar keurige drollen. En vanmorgen eerst hard en daarna weer een flots en vanavond liep het er weer uit. Ik weet niet hoe lang ik het nu nog kan aankijken. Hij is al een week aan de diarree nu. Hij heeft er zelf geen last van maar ik vindt het zo vervelend voor ´m. Ik heb vandaag ff wat probiotische yoghurt gehaald en roosvicee stop. Dit lekker gemengd door elkaar en dat heeft ie ook weer helemaal op. Het is echt een hongerleijer die hond van mij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door