Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2364522
lauraV schreef: mag je tea tree wel opeen open wond smeren?
een dikke :-* voor maci  :)
Vind Maci heel fijn.
Maar je bedoelt zeker voor Kaio  :biggrin2:

Ja tea tree op open wond daar twijfel ik ook nog over ja.
We hebben nu dat ontsmettingsmiddel en we gaan hem op detox zetten dat die zooi uit zijn lichaam komt.
Kunt je niet voorstellen hoeveel spijt ik van de "ik grijp toch maar naar gif want hij heeft wel erg veel teken" visie.  :'(

Arme hond, de vorige waterwerk had hij ook al een spot en mocht hij niet mee en nu dus ook weer niet en dan zijn we de volgende keer met vakantie, wordt maar heel weinig waterwerk voor deze waterwerkkanjer zo dit seizoen :'(
Ja nee ik durf hem inderdaad echt niet mee te nemen, hij gaat nu kapot van de pijn, en het zit op zijn staart als het misloopt raakt ie misschien zijn staart kwijt  :-X

Zo ziet het er dus uit:
Afbeelding
Binnenin de kring is een beetje groenig
#2364532
Je kunt het wel aan het 'sterretje' zelf zien denk ik, als dat er wat dikkig enzo uit ziet...als je toch nog langs de dierenarts gaat deze dagen, zou ik er wel even naar vragen.
Anders helpt het denk ik ook niet om de hotspot te laten herstellen, als hij jeuk zou hebben van zijn klieren.

Maar eerst inderdaad maar weer even met rust laten, arme beer heeft al zo veel doorstaan...
#2364538
Kaio schreef: Vind Maci heel fijn.
Maar je bedoelt zeker voor Kaio  :biggrin2:

Ja tea tree op open wond daar twijfel ik ook nog over ja.
We hebben nu dat ontsmettingsmiddel en we gaan hem op detox zetten dat die zooi uit zijn lichaam komt.
Kunt je niet voorstellen hoeveel spijt ik van de "ik grijp toch maar naar gif want hij heeft wel erg veel teken" visie.  :'(

Arme hond, de vorige waterwerk had hij ook al een spot en mocht hij niet mee en nu dus ook weer niet en dan zijn we de volgende keer met vakantie, wordt maar heel weinig waterwerk voor deze waterwerkkanjer zo dit seizoen :'(
Ja nee ik durf hem inderdaad echt niet mee te nemen, hij gaat nu kapot van de pijn, en het zit op zijn staart als het misloopt raakt ie misschien zijn staart kwijt  :-X

Zo ziet het er dus uit:
Afbeelding
Binnenin de kring is een beetje groenig
hè jakkes dat is wel heel groot en naar geworden! in verhouding was die van Reus net zo groot, maar ja, een beren staart en een jack staart, dat scheelt nogal wat natuurlijk. zuur dat ie nu niet kan waterwerken!

hoop dat ie gauw weer herstelt en de detox zorgt dat het niet zo snel weer nog een keer gebeurd! sterkte!!
#2364782
Insmeren met groene leem en blijven smeren, verder schoonmaken met all septicum of met hypercaltinctuur (dus ik doe eerst schoonmaken, dan drogen met handdoek en dan groene leem erop). Inwendig detox geven kan of groene leem, maar ik zou dat wel rustig aan doen, anders kan er meer jeuk komen. Bij de staart zo eronder ben ik wel snel toch ook ab bij een heftige plek (normaal niet), maar heb zelf bij één hond bijna de staart verloren zo snel trok het daar door.

Hier wordt ik ook gek van de teken, maar ik geef niets meer, heb allerlei hotspots gehad van banden en druppels helpt ook niets. Sterkte voor de lieve beer, heel veel knuffels voor Kaio
#2364828
Het was net helemaal groen weer.
Schoongemaakt met die hibiscrub maar janken brullen shaken etc  :'( Echt dat gaat door merg en been.
kira schreef: Insmeren met groene leem en blijven smeren, verder schoonmaken met all septicum of met hypercaltinctuur (dus ik doe eerst schoonmaken, dan drogen met handdoek en dan groene leem erop). Inwendig detox geven kan of groene leem, maar ik zou dat wel rustig aan doen, anders kan er meer jeuk komen. Bij de staart zo eronder ben ik wel snel toch ook ab bij een heftige plek (normaal niet), maar heb zelf bij één hond bijna de staart verloren zo snel trok het daar door.

Hier wordt ik ook gek van de teken, maar ik geef niets meer, heb allerlei hotspots gehad van banden en druppels helpt ook niets. Sterkte voor de lieve beer, heel veel knuffels voor Kaio
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor  :'( Wat een ellende.
Zeker nu het echt groen is, het groene gedeelte is ongeveer 8 bij 5 cm  :-X En daaromheen zit nog rood.


Zijn anus ook bekeken, die ziet er gewoon goed uit.
#2364842
Hoever om de wond heb je geschoren, scheer zeker een ruime cm evt 2 cm om het rode heen zodat dus ook het witte deel van de huid kaal is, ik neem aan dat je ook hydrocortidermzalf (zo spel je dat geloof ik) of een vergelijkbare hebt meegekregen? Daarmee dan insmeren ook de witte rand insmeren. Voor de groene leem idem. Als je het niet vertrouwd terug naar de dierenarts. Roetje heeft toen injecties met ab gekregen bij haar staart, de da was toen heel duidelijk dat het een plek was waar je geen risico kan nemen, moest toen zelfs dezelfde dag terug komen voor extra controle. Akira heeft zo'n plek op de schouder gehad die werd ook extreem diep en heftig.
#2364864
nee ik ben bang dat ik net iets te weinig heb weggeschoren. Ik moet hem nu nog met rust laten denk ik, hij viel net ook zowat om van de pijn  :( (bij het schoonmaken)
hydrocortidermzalf nee die heb ik niet
Laatst gewijzigd door Kaio op za 09 jun 2012, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#2365000
Kaio schreef: Zo ff maar naar de DA geweest. Zijn pijn begon toe te nemen, hij begon vanzichzelf weg te rennen.
Staartklier is ook ontstoken.
anaal klieren waren leeg
Spuit tegen pijn gehad.
Weer AB mee
metacam mee
wondzalm mee
Heel verstandig, las net je berichtje over zijn pijn...... :-\
Tis zonde, van zichzelf wegrennen...herken het van Gijs tijdens zijn berenklauw...echt paniek is het dan. Hopelijk gaan de pijnstillers wat doen nu!
#2365160
Oeh ,goed dat je nog naar de DA gegaan bent !

Die plek op de foto zag er beroerd uit en het broeit daar toch al zo  :(

Is dit de enige plek die Kaio heeft?

Winston had het echt rond de nek,hals en borst ,precies rondom de plek waar de Scalibor band gezeten heeft.
Echt een soort contact allergie van dat ding.

Als Kaio alleen onder  de staart zo'n plek heeft ,vraag ik mij af of dit met de Scalibor te maken heeft?

Bij Winston duurt het nu al ruim 15 dagen en ik heb de afgelopen dagen zelfs met Prednison-spray de plekken behandeld.
Nu pas wordt het rustiger.Hij heeft er nog wel steeds pijn aan.
Een grote plek  was ook al groen en de vliegen gaan er dan bij  :(

Als het lukt vandaag zou het mooi zijn als er nog meer haar weggeknipt kan worden bij Kaio's plek.
Arme hond toch.Hopelijk heeft ie al wat verlichting van de medicatie.
Heel veel beterschap voor hem!
#2365313
Nee hij heeft dus een heel erge spot gehad op zijn nek/schouder binnen een paar dagen na de scalibor. Meteen uitgedaan dus. Ook voor die spot was al AB nodig die was ook groot en groen en heel erg diep.
Daarna op zijn flank een kleintje en nu dus onder zijn staart. En normaal heeft hij geen last van spots. Het zou me toch net iets te toevallig zijn. In ieder geval hij krijgt het nooit meer.

De pijnstillende spuit zou 24 uur werken, maar net dus al metacam gegeven, het doet echt zeer, het is echt een zielig hoopje hond nu. Heb het vandaag al schoongemaakt met alleen water. En dan wondzalf met ontstekingsremmende werking erop.
Verder wegscheren lijkt me op dit moment even niet te doen, maar ook gisteravond vond de DA de wond goed schoongemaakt en laat maar zo, het is daar bijzonder pijnlijk. Ook niet te veel aan gaan zitten knoeien.

Het gekke is hij heeft al 2 x vaker een band omgehad. En toen niet zo'n reactie. Maar dan bedenk ik me wel dat hij vorig jaar ook een spot heeft gehad, dus zou toen ook best wel eens al een reactie geweest kunnen zijn maar heb er toen niet bij stilgestaan, was ook niet zo heftig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door