Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suze
#286148
Cujo schreef: Je hond moet maar even geduld hebben met vers ;D. Hij moet nu eerst beter worden en dan kan je hem weer langzaam overschakkelen ;). Bij de een gaat dit gewoon sneller als bij de ander. Volgens mij zijn er maar heel weinig honden die echt niet tegen vers kunnen ::) dus het komt met jouw hond ook vast wel goed. ;D. Geef haar maar een dikke knuffel :-*
Dank je, we gaan rustig weer opbouwen als ze weer in orde is. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze niet tegen vers vlees zou kunnen ;)
Door danielle1980
#286150
Suze schreef: Nee ze is nu voor het eerst loops. Het gekke is dat ze bv gisterenochtend dunne poep heeft, gisterenavond keurige drol en vanochtend weer dun.......
vanochtend is voor het eerst geweest dat ik haar weer brokken heb gegeven..........radeloos
ok de 1ste loopsheid kunnen sommige honden wel ziek van worden.
minx bij mij is de hele eerste loopsheid ziek geweest :(

ik denk dat je gewoon een heel strak schema even moet aanhouden voor het eten.
niet al te veel middelen tegelijk proberen.
dat werkt het beste heb ik gemerkt bij mijn pupjes.
Door Lizzy
#286152
danielle1980 schreef: ja je hebt gelijk lizzy dat vergat ik dus. :-[
mn eigen pups zitten nog steeds op beetje water erover, dus hoe kan ik dat vergeten :-[

ik zou dus ook zeker het vlees even niet rauw geven.
Jij geeft je pups toch al rauw vlees? Dit advies (gekookt water/vlees koken) is er op gericht een gevoelige hond over te schakelen van brok naar vers. Maar het is niet de bedoeling dat je het gekookt blijft geven want je kookt de vitamines kapot, je kookt de enzymen kapot en da's niet de bedoeling. Het koken van het vlees is echt maar voor tijdelijk.

Je kunt ook op een andere manier overschakelen en dat is door te beginnen met 1 lepeltje vers/rauw per dag te geven en wat minder brokken. Vers uitbouwen en brok afbouwen. Tis maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Maar bij een gevoelige hond gaat het er dus om dat je voorzichtig moet overschakelen.
Door danielle1980
#286153
Lizzy schreef: Jij geeft je pups toch al rauw vlees? Dit advies (gekookt water/vlees koken) is er op gericht een gevoelige hond over te schakelen van brok naar vers. Maar het is niet de bedoeling dat je het gekookt blijft geven want je kookt de vitamines kapot, je kookt de enzymen kapot en da's niet de bedoeling. Het koken van het vlees is echt maar voor tijdelijk.

Je kunt ook op een andere manier overschakelen en dat is door te beginnen met 1 lepeltje vers/rauw per dag te geven en wat minder brokken. Vers uitbouwen en brok afbouwen. Tis maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Maar bij een gevoelige hond gaat het er dus om dat je voorzichtig moet overschakelen.
nee mn pups zitten nog met beetje water erover heen omdat ze een maand ziek zijn geweest.
ik wil van de week proberen weer helemaal rauw te gaan geven.
of bedoel je dat ze al hele tijd op rauw zaten, dat klopt wel vanaf de geboorte, maar omdat ze zo ziek waren heb ik nu al paar weken water overheen gedaan.

maar ben het met je eens dat als een hond gevoelig is dat je heel langzaam moet overschakelen en voorzichtig opbouwen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 mar 2005, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#286155
danielle1980 schreef: nee mn pups zitten nog met beetje water erover heen omdat ze een maand ziek zijn geweest.
ik wil van de week proberen weer helemaal rauw te gaan geven.
Is het dan niet handig om dit af te bouwen en niet in een keer helemaal vers te gaan geven?
Door danielle1980
#286157
Cujo schreef: Is het dan niet handig om dit af te bouwen en niet in een keer helemaal vers te gaan geven?
uh ja alleen is dit niet mijn topic :-[

maar misschien dat suze er wat aan heeft omdat mijn pups ook een maand telkens ziek waren en ook ab kuren hebben gehad en niets werkte.
ik heb eerst het vlees in een pannetje gekookt tot het niet echt rauw meer was, toen nog steeds in pan maar heel licht de kook erover.
erna warm water uit de kraan, nu nog maar heen klein beetje warm water erover.(denk eetlepel)
en daarom van de week proberen om helemaal rauw te geven.
dit om de darmen heel langzaam weer te laten wennen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 mar 2005, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#286158
Het gebeurd een heel enkele keer wel eens dat een hond echt niet tegen rauw kan. Ik ken tot nu toe 3 honden waarbij het niet gelukt is ze over te schakelen op een rauwe voeding. En persoonlijk beschouw ik dat als een defect. Wat mij betreft zou er met deze honden niet meer gefokt moeten worden. Er zijn ook honden die alvleesklierproblemen hebben en moeite hebben met rauw. Het toevoegen van pancreas kan dan een uitkomst bieden. We hebben dat gezien met Bumper, de pup van Wim. Deze kon geen enkel versvlees verdragen maar deed het op Duck Pancreas geweldig.
Door Suze
#286175
Was even aan de telefoon maar wil jullie bedanken voor jullie reacties en medeleven, ga nu toch met wat meer goede moed verder en hopelijk gaat suus in de toekomst gewoon zonder problemen verder met versvoer.. ;) :D
Door danielle1980
#286177
Suze schreef: Was even aan de telefoon maar wil jullie bedanken voor jullie reacties en medeleven, ga nu toch met wat meer goede moed verder en hopelijk gaat suus in de toekomst gewoon zonder problemen verder met versvoer.. ;) :D
gelukkig het komt vast weer helemaal goed.
geef suus maar een dikke knuf. :D
Door Suze
#286188
danielle1980 schreef: gelukkig het komt vast weer helemaal goed.
geef suus maar een dikke knuf. :D
Doe ik en jij ook succes met de pups ;)
Gebruikersavatar
Door chooky
#286254
Hoi,
Nog even een vraagje. Is de ontlasting ook nagekeken op giardia? Hier in de buurt heeft dat een tijdje rondgezworven. Het beeld van soms diaree en soms gewone ontlasting heb ik ook vaak gehoord, vandaar. En er was ook niet altijd de typische grijze poep, vaak ook geel of gewoon bruin maar dun en heel erg stinken.
Door Suze
#286273
chooky schreef: Hoi,
Nog even een vraagje. Is de ontlasting ook nagekeken op giardia? Hier in de buurt heeft dat een tijdje rondgezworven. Het beeld van soms diaree en soms gewone ontlasting heb ik ook vaak gehoord, vandaar. En er was ook niet altijd de typische grijze poep, vaak ook geel of gewoon bruin maar dun en heel erg stinken.
Nee, alleen op de flagelaten nagekeken, zojuist had suus weer vaste drollen (geelbruin) hopen dat ze zich snel hersteld :-\ ;)
Door EvitaP
#286419
Lizzy schreef: Geef haar anders ook wat Okugest van VSM. Want door voerveranderingen kunnen haar darmen ook van slag raken.
Wil je daar wat meer over vertellen?
Wat is het precies, wat doet het, wanneer te gebruiken enzo.
Door danielle1980
#286421
EvitaP schreef: Wil je daar wat meer over vertellen?
Wat is het precies, wat doet het, wanneer te gebruiken enzo.
okugust bedoel je?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door