Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#2362642
Lobbes2009 schreef: @tieneke
ik heb even zitten lezen, maar vind niets over jeukstillend.  :-\
De meest bekende toepassing bij de mens van magnesiumchloride is bij huidklachten. Het heeft een bewezen werking op de verjonging en het herstel van de huid. Bij schimmelvoeten, eczeem, psoriasis of andere huidklachten kan Zechsal verlichting geven.

Uit onderzoek blijkt dat 70% van de psoriasis patienten baat hebben bij het gebruik van Zechsal. De huid verbetert zichtbaar, jeuk en schilfers nemen af. De body gel is speciaal ontwikkeld voor dit soort huidproblemen en is zeer krachtig en zuinig in gebruik.

De mildste methode is het baden in magnesiumkristallen (3,5 kg per keer).  Dit bij voorkeur met een frequentie van 2 keer per week, als kuur. Na 10 tot 14 dagen treedt een zichtbare verbetering van de huid op. Na de kuur kan de huid in conditie worden gehouden met gemiddeld 1 bad per 10 dagen en met de body gel voor te behandelen plekken.

http://www.zechsnatural.com/index.php?o ... &Itemid=60

http://www.aspartaam.nl/artikelen/magnesium2.html
Door nienk
#2362881
heb je al geprobeerd sokken aan te doen over de achterpoten? dan wordt de huid in ieder geval minder stuk gekrabt, ontstaan er minder wondjes/korstjes, die dan dus niet nog extra ellende kunnen geven. bij Reus hielp het altijd vrij goed om de cirkel te door breken. (zowel bij zijn allergie-jeuk in de nek als toen ie daar schurft had)
#2363005
wat vroeger bij de paarden met manenschurft goed hielp en bij mijn vorige diensthond was geweerolie erop smeren, wel ontzettend vettig en geklieder maar hielp ontzettend goed. Als ik zelf zweertjes of iets heb geweerolie erop.
Ik weet alleen het merk niet meer maar de oude van defensie zit niks chemisch in.
Door Lobbes2009
#2364000
Xerox schreef: Hoe gaat het nu met de arme schat? Is hij de nacht goed doorgekomen?
Ik heb nu 2 dagen cardiflor forte van VSM gesmeerd op de plekken die jeukte. Nou kan je zeggen groot verschil. Natuurlijk is hij nog niet van de jeuk als dat had ik ook niet verwacht, maar het is weer een stuk en daan ook een heel groot stuk rustiger geworden. De jeukis nu weer acceptabel zeg maar.
tieneke schreef: De meest bekende toepassing bij de mens van magnesiumchloride is bij huidklachten. Het heeft een bewezen werking op de verjonging en het herstel van de huid. Bij schimmelvoeten, eczeem, psoriasis of andere huidklachten kan Zechsal verlichting geven.

Uit onderzoek blijkt dat 70% van de psoriasis patienten baat hebben bij het gebruik van Zechsal. De huid verbetert zichtbaar, jeuk en schilfers nemen af. De body gel is speciaal ontwikkeld voor dit soort huidproblemen en is zeer krachtig en zuinig in gebruik.

De mildste methode is het baden in magnesiumkristallen (3,5 kg per keer).  Dit bij voorkeur met een frequentie van 2 keer per week, als kuur. Na 10 tot 14 dagen treedt een zichtbare verbetering van de huid op. Na de kuur kan de huid in conditie worden gehouden met gemiddeld 1 bad per 10 dagen en met de body gel voor te behandelen plekken.

http://www.zechsnatural.com/index.php?o ... &Itemid=60

http://www.aspartaam.nl/artikelen/magnesium2.html
Bedankt voor de info gelukkig zoals je heir boven hebt kunnen lezen gaat het momenteel weer een stuk beter maar ik zal hem zeker in mijn achterhoofd houden voor in de toekomst ;)

@ nienk
Nee nog geen sokken geprobeert, al moet ik zeggen hebben we dat al eens eerder geprobeerd en lobbes krijgt het gewoon voor elkaar om de sokken uit te krijgen ook al plakje alles vast. Dus volgens mij ook niet de beste oplossing van lobbes.

@Robert&Mirjan
Ik ben nie zo van de vettigheid, want dat heb ik dadelijk mijn hele huis onder zitten wordt ik niet heel erg blij van maar bedankt voor de tip. Misschien heeft iemand anders er wel iets aan die dit lees ;)
Door nienk
#2364008
aaah Lobbes is er zo eentje! ;) hmm ja een pakje aan trekken kan dus ook echt heel erg  goed werken. zowel jeuk verminderend, als dat hij zich niet stuk kan krabben. ik moest er ook even aan wennen, mn hond in een rompertje van de zeeman. maar het werkt zo goed! Lobbes past wellicht niet in baby rompertjes. maar medical petshirt (google!) is er wel in zijn maat en www.equafleece.co.uk heeft hele mooie tshirts en leveren ook goed en snel naar nederland.
Door Lobbes2009
#2364065
Ja zo'n shirt heb ik nog (zelf gemaakt van een oud t-shirt van mezelf. Met een beetje knipwerk en wat drukknopjes er op zetten heb ik een mooi pakkie  :biggrin2: Deze heb ik de afgelopen dagen ook weer gebruikt toen ik de zalf gesmeerd heb.  ;)
Door sella
#2365021
Ik zou in ieder geval met desensibelen terug gaan naar de dosis die geen verergering gaf, mischien nog wel een dosis verder terud.
Ik heb mijn amber zaliger daarmee behandelt, en het duurde heel erg lang voor ik iedere keer maar 0.1 omhoog kon, 6 weken op 1 en dezelfde dosis bleef ik vaak zitten.
Ze heeft wat open gelegen, ik depte haar met verdunde gewone azijn nu ik terug denk, ik kon toen nog geen appelazijn. Och wat kon haar lijfje gloeien als de kat een vlo meenam naarbinnen, ze was ook heel allergisch voor de kat. Voor haar was het leven een stuk leuker dat ik doorgezet heb met het desensibileseren.
Je krijgt op een gegeven moment zelf jeuk :-X
Door Lobbes2009
#2365521
sella schreef: Ik zou in ieder geval met desensibelen terug gaan naar de dosis die geen verergering gaf, mischien nog wel een dosis verder terud.
Ik heb mijn amber zaliger daarmee behandelt, en het duurde heel erg lang voor ik iedere keer maar 0.1 omhoog kon, 6 weken op 1 en dezelfde dosis bleef ik vaak zitten.
Ze heeft wat open gelegen, ik depte haar met verdunde gewone azijn nu ik terug denk, ik kon toen nog geen appelazijn. Och wat kon haar lijfje gloeien als de kat een vlo meenam naarbinnen, ze was ook heel allergisch voor de kat. Voor haar was het leven een stuk leuker dat ik doorgezet heb met het desensibileseren.
Je krijgt op een gegeven moment zelf jeuk :-X
Ik had het al met de DA er over gehad, maar hij zei dat ik gewoon door moest gaat. Ik zit inmiddels al op de 1 ml en dat hoeft gelukkig niet meer verhoogd te worden.  De zalf die ik nu gebruik verzacht de jeuk goed daar ben ik bij mee. Wat als je hond jeuk heeft wil je het liefste de jeuk van hem overnemen.
Door sella
#2365548
Lobbes2009 schreef: Ik had het al met de DA er over gehad, maar hij zei dat ik gewoon door moest gaat. Ik zit inmiddels al op de 1 ml en dat hoeft gelukkig niet meer verhoogd te worden.  De zalf die ik nu gebruik verzacht de jeuk goed daar ben ik bij mee. Wat als je hond jeuk heeft wil je het liefste de jeuk van hem overnemen.
Je da hoeft er niet mee te leven! Mijn da belde gewoon met atruvent om te overleggen! Dat doet de da van Lil ook.
Door Lobbes2009
#2365563
sella schreef: Je da hoeft er niet mee te leven! Mijn da belde gewoon met atruvent om te overleggen! Dat doet de da van Lil ook.
Ja dat is waar, maar heeft jou schat dan nooit meer jeuk?
Door sella
#2365565
Mijn schat is inmiddels overleden, ik heb haar 6 jaar op de atruving gehad, toen ging de laatste poes dood, na 3 kwart jaar zonder kat heb ik een dosis vergeten en hé geen jeuk. Ze heeft op de onderhoudsdosis nooit meer gejeukt, ze was maar beperkt allergisch, kat, vlooi en huisstofmijt. Kat en vlo het ergst. Kat en Amber hielden ook nog erg van het tegen elkaar aan liggen kroelen. Dat kon dus na opbouwen van 2 jaar. We hebben vaak van radeloosheid gezucht wat moeten we nu, je kan geen van beiden wegdoen. We hebben toen gekozen geen katten meer. Nu zouden we na 7 jaar wel weer een kat willen.
Door Lobbes2009
#2366699
Xerox schreef: Fijn dat het iets beter gaat met hem. Die zalf klinkt ook wel goed!
Ja ik heb al een nieuw potje weer bestelt want deze moet ik gewoon op voorraad hebben. Hopelijk hoef ik het niet te gebruiken, maar ja je weet nooit. Ik weet dat dit nu werkt  :biggrin2: helemaal happy mee moet ik zeggen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door