Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
#2344902
Mijn Floris plukte zelf rozenbottels in het park, was 'ie dól op! (maar dat verhielp zijn voorhuidontsteking trouwens niet).
Als het al te heftig werd (hebben ze zelf geen last van, maar is gewoon niet zo'n fris gezicht tegen de meubels etc.) spoelde/waste ik met fysiologisch zout (9 gram zout op 1 liter gekookt water en dan natuurlijk laten afkoelen). Een andere manier hem te helpen zich schoon te houden en wat absoluut goed werkte was het kort houden van de haren op z'n piemel. Dat maakte het hem makkelijker zich succesvol te wassen (die Franse slag van hem poetste niet die hele pluim haren die er op groeide schoon) én er bleef natuurlijk ook niet zo veel rotzooi in hangen (zowel pus als zeker ook alles waar hij doorheen banjerde).
Castratie is effectief, maar zelf heb ik dat nooit een aanleiding gevonden dit te overwegen.
Door De Geijsjes
#2345444
fransbulletje schreef: Ik geef Hugo iedere dag een halve Cranberry balans van Bloem en dat werkt goed. Ook de geslachtsdriftdruppels van Puur werken prima
Ik merk nu dat ik ze een paar dagen niet gegeven heb dat de groene spetters weer terugkomen bij Gijs.
Geslachtsdrift van Puur zou ik zeker ook proberen  ;)

Barfplaats wordt gesponsord door