Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2359236
Xerox staat nu bijna 2 weken op 1/2 tablet prednison en is dus bijna toe aan een volgende stap. Eergisteravond heeft hij een korstje brood van de grond gepikt. Aan de ene kant balen, want hij heeft nu rode liezen en een klein beetje jeuk. Aan de andere kant bevestigt het wel dat er achter zijn mijtallergie waarschijnlijk toch een voedselallergie verstopt zit.

Ik wil dus nog eventjes wachten tot de jeuk en roodheid wat weggetrokken zijn en daarna 'iets' nieuws introduceren. Maar wat?  :o Met de medicatie verder afbouwen wil ik liever even wachten tot ik zijn weerstand iets opgekrikt heb. Het moet dus iets zijn waardoor zijn lijf beter voorbereid wordt op het verder afbouwen van de prednison. Hier in huis heb ik chlorella, visolie en een multivitaminen&mineralencomplex van de Groene Os. Of zou een probiotica toch beter zijn? En zo ja, welke dan? Wie heeft hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Xerox op zo 03 jun 2012, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#2360449
Oke, na intern beraad ben ik eruit: We wachten nog even met een consult en starten met chlorella. Ik heb de informatie nog eens goed nagelezen en denk dat het i.v.m. de zuiverende werking plus de darmflora die gestimuleerd wordt, op dit moment de beste stap is. Het lijkt me wel belangrijk heeel voorzichtig te beginnen, dus ik ga eens kijken of ik die pillen door vieren krijg, of in ieder geval door tweeën.

Tegelijk ga ik ook met chlorella starten om eens te zien wat de effecten op mij zijn, ben benieuwd... (beginnen met 1 pil neem ik aan?)
#2360684
ja begin met 1 pilletje, dan 2 of 3 dagen later nog eentje, en zo verder
ik neem er momenteel 5 per dag, weet niet of ik er nog meer zou moeten nemen of niet en in het weekend vergeet ik ze ook altijd :p
maar als je te snel start dan krijg je wat misselijkheid (had ik toch)
#2361214
Ik lees nu je verhaal pas en vraag me ook af hoe het nu met Xerox gaat. Lobbes heeft exact de zelfde klachten en zoals je weet heeft Lobbes al maanden de zelfde diersoorten. Dus het is bij ons echt geen voedelsallergie. Voor mijn gevoel zit er toch weer iets in de lucht waar Xerox en Lobbes allebei last van hebben.

Ik ben inmiddels al weer raadeloos, want Lobbes heeft al weer diverse plekken die kapot zijn, omdat het zo jeuk. Het gaat dus momenteel weer heel slecht. Wat betreft de periode klopt het ook precies. De voorgaande jaren was het voorjaar (nu wat betreft de tempratuur aan de laten kan) en het najaaar zijn de heftigste periodes. Ik weet niet of jij dat voor je zelf ook al kunt zeggen, maar na 3 jaar kunnen wij dat hier wel vaststellen.

Al moet ik zeggen zo erg als het nu is heb ik het nog niet gezien. Ik dacht dat het aan het desensibiliseren lag, maar als ik de foto's zo van jou zie. Zie ik Lobbes (alleen dan met wit haar ;))
#2361246
Weet je wat zo vreemd is? Dat het met Xerox de laatste weken juist een stuk beter gaat! Ondanks de uitslagen van Xerox' allergietest (die jij ook hebt gezien) lijkt er bij hem dus toch sprake te zijn van een voedselallergie?  :o Voor ons alleen maar 'mooi' als dat werkelijk zo zou zijn natuurlijk, want een voedselallergie is beter in de hand te houden dan mijtallergie/atopie.

Ik heb vanmiddag nog met iemand van gedachten gewisseld en ga toch niets toevoegen aan Xerox' dieet. In plaats daarvan gaan we verder met cold turkey prednison afbouwen. Dat is op dit moment de enige manier om vast te kunnen stellen wat er nu werkelijk speelt. Maar gezien het feit dat Xerox een paar dagen geleden een stukje brood jatte, de 2 dagen erna ergere jeuk had en nu weer minder, denk ik dat achter zijn mijtallergie een simpele graanallergie zit... Hoe verklaar ik anders dat ik zijn prednison ineens wél kan afbouwen, nu hij geen graan meer krijgt?

Ik pak jullie topic er zo even bij. Kijken met welke diersoorten jullie zijn begonnen en hoe lang. Weet je nog dat we het erover hadden dat het eliminatiedieet waarschijnlijk toch niet zou werken voor Xerox en dat ik net zo goed andere diersoorten bij kon gaan geven? Dan was ik nu in de veronderstelling geweest dat Xerox mijtallergie/atopie had, terwijl ik daar nu aan begin te twijfelen. Kan met Lobbes hetzelfde aan de hand zijn..?
#2362032
Het zou natuurlijk kunnen, maar ik zit in middels al weer 1,5 jaar op barf en in de winterperiode's (waarvan we er nu al 2 gehad hebben) heeft onze Lobbes nergens last van terwijl hij dan het zelfde te eten krijgt. Dus persoonlijk geloof ik er niet in dat het dat is of voedelsallergie moet ook in verschillende periode's erger zijn dan andere?????

Ik hoop voor Xerox dat jullie doormiddel van voedsel het onder controle kunnen krijgen. Wat zou zeggen een verbetering opleveren.
Wij zijn natuurlijk alle 2 met verschillende dingen bezig dus het kan ook zijn dat het gewoon toeval is dat Xerox en Lobbes nu het zelfde hebben. Ik dacht eigenlijk dat het aan het desensibiliseren ligt bij Lobbes.
#2362098
Hmm nee inderdaad, als je zomer-winter echt zo'n verschil merkt, dan zijn de mijtallergieën i.c.m. het desensibiliseren een betere verklaring... Gaan jullie er wel mee door?

De jeuk is hier momenteel onder controle. Even wachten op het juiste moment en dan de prednison weer een stukje afbouwen dus. Medicijnvrij zou voor ons al een heeeeeel grote stap zijn en aangezien Xerox nog steeds vooruit gaat, wacht ik even af hoe ver we door middel van voeding al kunnen komen.
#2362133
Ja ik wil er eigenlijk niet mee stoppen want dat hebben we nu al 2 maanden voor iets gespoten. Dus ik ben echt ff op zoek naar iets (op natuurlijke basis) die de jeuk kan verzachten zodat het desensibiliseren niet in gevaar komt. Het zou jammer zijn dat een zalfje of iets dat in een keer om zeep hebt  :(

Fijn dat het nu bij jullie weer onder controle is. Ik weet hier hoe vervelend het is. Ja alles op zijn tijd ;) zolang de jeuk maar niet overheerst hé  :-\
#2362146
Ja snap dat jullie niet willen stoppen  :-\ En je moet inderdaad nog uitkijken wat je erop smeert want straks wordt het alleen maar erger...

Hier overheerst de jeuk al niet meer sinds we begonnen zijn met barfen. Op die keer van de geit na dan misschien. Als de jeuk overheerst... Dat is gewoon #*$)@@*@&!@)#  :( Dat weet ik nog wel van eind vorig jaar met Xerox, pff... Ik stond te janken dat er NU iets moest gebeuren, vreselijk.
#2366113
We zijn nu een paar daagjes verder en het wordt weer even spannend. Gisteren een fikse wandeling gemaakt en hem maar 1/4 tablet prednison gegeven. Hij is nu in diepe slaap (na een ochtendwandelingetje), dus vandaag verwacht ik niet al te veel problemen. Morgen zal wel moeilijker worden, maar ik wacht even af wat er gebeurt op deze dosis. Denk toch dat hij eerst van de prednison af moet voor ik aan andere dingen kan gaan denken, hoe lastig dat ook is  :-\
#2389590
Het werd weer eens tijd voor een update  :D

Dankzij BP en het eliminatiedieet is Xerox sinds een week MEDICIJNVRIJ  :D Helemaal op eigen kracht afgebouwd, zonder ondersteunende middelen, mijn topper! Hij heeft wel vaker last van een kriebel dan onze Yuko, maar het is heel acceptabel. De huid herstelt steeds verder, bijna geen zwart puntje meer te zien. Zijn vacht wordt dikker, hij krijgt zelfs krulletjes in zijn nek  ;D

Vandaag heeft hij dan ook zijn eerste maaltijden met lama op. Dat leek me de veiligste keus, ook uit de verhalen hier op bp. De komende dagen is het dus weer even afwachten, maar er is hoop voor ons!

Ook namens Xerox: iedereen die ons geholpen heeft en natuurlijk barfplaats zelf, ontzettend bedankt!  :-* Iets meer dan een half jaar geleden was inslapen een serieuze optie en nu heeft Xerox zijn leven terug, dat voelt fantastisch!

:daisy: :daisy: :daisy:
Laatst gewijzigd door Xerox op za 07 jul 2012, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door