Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#2314457
Wat een schrik, fijn dat het nu goed is en je er een prima DA aan over hebt gehouden!

Sofi krijgt qua bot voornamelijk gevogelte en haasvoorbouten, harder dan dat krijgt ze niet meer, het verteert niet goed, ik voer alleen zeer goed bevleesd bot.

Borke kon alles eten, zelfs bot wat (te) hard was, want dat knaagde hij voorzichtig vrij van vlees en de rest liet hij liggen.

Ik voer er voor Sofi wat kvv bij voor de diersoort variatie, zo eet ze nu ook weer wat makreel in de kvv.
#2314507
Fijn dat het alweer beter gaat met Daan.

Dorian had de laatste keer ook last van haaspootjes.
Ook erg moeilijk met poepen,stukjes bot en zelfs bloed bij de ontlasting.
dus heb het vlees van de pootjes afgehaald en bot wegegooid.
Hier geen haas  bot meer op menu.
#2314720
Hoi Monique,

lees net wat er met Daan is gebeurd. Echt schrikken is dat. Gelukkig waren jullie heel attent en is Daan snel door de dierenarts geholpen. Waren het hazenpoten??? Meestal sla ik ze met een grote hamer plat, maar soms vergeet ik het. Zal door dit verhaal altijd met de hamer klaar staan om zo'n pootje plat te slaan.

Beterschap voor Daan en dat hij maar weer snel lekker barf kan eten en .... poepen.

gr. Nicolette
#2314755
nicolette schreef: Hoi Monique,

lees net wat er met Daan is gebeurd. Echt schrikken is dat. Gelukkig waren jullie heel attent en is Daan snel door de dierenarts geholpen. Waren het hazenpoten??? Meestal sla ik ze met een grote hamer plat, maar soms vergeet ik het. Zal door dit verhaal altijd met de hamer klaar staan om zo'n pootje plat te slaan.

Beterschap voor Daan en dat hij maar weer snel lekker barf kan eten en .... poepen.

gr. Nicolette
Dank je wel !! Gelukkig gaat het poepen goed, dus vanaf dinsdag gaan we weer voorzichtig beginnen met botwerk  :)
Het waren hazenbouten van (uit mijn hoofd) Lupa die ik via via had gekregen.
Na wat denkwerk bedacht ik me dat ik maar eenmalig een partij haas heb gehad, en dat hun het normaliter nooit kregen  ::)
Ik heb nog 5 kilo hazenribjes van Sarah en verder hou ik het denk ik toch maar bij hazenorgaan, want hoor nu wel heel veel verhalen van haas
#2314791
roefje schreef: als roef eens botjes opbraakt dan is dat altijd na een haasmaaltijd zat ik me te bedenken na jou stukje over Daan.  :-\
ik weet niet of ik het weer bestel.
Hoe gek het ook klinkt, misschien is het dan maar goed dat het bij Daan gebeurd is (en GOED is afgelopen) zodat iedereen weer even nadenkt over bepaalde zaken  ;)
Door nienk
#2314835
Monique77 schreef: Hoe gek het ook klinkt, misschien is het dan maar goed dat het bij Daan gebeurd is (en GOED is afgelopen) zodat iedereen weer even nadenkt over bepaalde zaken  ;)


nou precies!

ik vind haas heel mooi om te voeren, Reus vindt het erg lekker en ik voer graag wild. maar hazen vleesbot ging nooit zo lekker, hij laat stukjes liggen, spuugt ze uit of verteert het niet optimaal, toch te hard. nou dacht ik eerst nog, ach joh, die paar stukkies bot... maar nou met dit verhaal denk ik mwah, waarom risico lopen als het niet per sé hoeft?
#2314857
Ze zijn hier ook allemaal dol op haas . Ik vind de hazenruggen soms ook idd pittig hard , al hebben ze er hier geen problemen mee . Noa de oudste krijgt geen hazenrug meer . Ik vind dat ze het niet goed genoeg meer weg knaagt . Ik vind de hazenborststukken en de dik bevleesde hazenpootjes ( die van Rita ) het fijnst om ze te geven . En die knaagt Noa ook nog prima weg en ze heeft er ook goede ontlasting op .
Ik controleer hun ontlasting wel altijd goed na het eten van hazenrug , en ze krijgen het ook niet wekelijks . Het is voor de honden idd het leukere knaagwerk .

Maar in elk geval fijn dat het met Daan alweer beter gaat
#2315473
Hmm, vandaag bleef er (door het lange gras wat zó lekker is dat je dat wel moet knagen) wat ontlasting aan zijn kont hangen en dat bracht meneer wel in paniek... Hij sprong angstig en in paniek heen en weer tot het drolletje eraf viel....
Verder is het wondje mooi genezen en niet gaan zweren (iets wat zou kunnen gebeuren volgens de DA) dus medisch gaat het prima, nu alleen mentaal nog  :-*

Hoop dat hij maar veel gras mag eten dat dit gaat wennen, want hij was niet erg happy vandaag tijdens het poepen  :-\
Door nienk
#2315485
misschien kan je het trainen, dat hij minder schrikt van dingen aan zijn billen? bijvoorbeeld met de clicker, en dan met een gras spriet (oid) heel licht aan zijn achterhand zitten, click, koekje. dan steeds dichterbij het wondje, heel rustig aan. dat heb ik met Reus gedaan toen ie een hele akelige hotspot op zijn staart had gehad. iedere keer als er iets tegen zijn staartje kwam (en hij heeft een mooie krul, dus de riem komt er ook wel eens tegen aan, of als hij ergens onder door loopt) schoot ie helemaal in elkaar. dus toen heel langzaam opgebouwd, en nu mag ik zelfs weer aan zijn staart komen. (wat wel zo handig is, want hij heeft er wel vaker narigheidjes aan.)
#2315496
nienk schreef: misschien kan je het trainen, dat hij minder schrikt van dingen aan zijn billen? bijvoorbeeld met de clicker, en dan met een gras spriet (oid) heel licht aan zijn achterhand zitten, click, koekje. dan steeds dichterbij het wondje, heel rustig aan. dat heb ik met Reus gedaan toen ie een hele akelige hotspot op zijn staart had gehad. iedere keer als er iets tegen zijn staartje kwam (en hij heeft een mooie krul, dus de riem komt er ook wel eens tegen aan, of als hij ergens onder door loopt) schoot ie helemaal in elkaar. dus toen heel langzaam opgebouwd, en nu mag ik zelfs weer aan zijn staart komen. (wat wel zo handig is, want hij heeft er wel vaker narigheidjes aan.)
Oeh dat is een slimme... Gaan we mee aan de slag want Daan is gek op trainen met een klikker  :) Dank je wel voor het meedenken !
Door nienk
#2315509
Monique77 schreef: Oeh dat is een slimme... Gaan we mee aan de slag want Daan is gek op trainen met een klikker  :) Dank je wel voor het meedenken !
geen punt hoor! misschien wel eerst bij zijn voorpoten ofzo beginnen, dat ie ziet en  begrijpt wat je doet en er niet van schrikt. Bij Reus heb ik het laatste deel gedaan met een kraal aan een touwtje, dat kon ik dan echt tegen zijn staart tikken zonder dat hij het zag, maar daar ging wel even tijd over voordat dat goed ging.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door