Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2874578
In navolging van Xerox, ook een updeetje! ;) Ook alweer ruim 3 maanden geleden.

Luna heeft ondertussen 2 keer een terugval gehad en we hebben haar weer moeten wassen met Ectodex. Het is bij haar dus echt een weerstandgevalletje want ze heeft ook 2 keer een blaasontsteking gehad. Ze heeft nog steeds erg veel kale plekken maar ik denk dat we daar mee moeten leven, en dus zij ook. :) Ze heeft nog steeds die nare demodexlucht bij zich en ik snap niet waarom dat ondertussen niet weg is want ze heeft geen zichtbare wondjes meer.
Ze eet ondertussen konijn, (tam en wild), vismix, lam, paard, eend, parelhoen, kalkoen, hert,haas, darf wildmix en nog iets waar ik nu even niet op kan komen, stom, is de leeftijd. We gaan nog verder uitbreiden, binnenkort weer bestellen bij degomeat en dan nog wat andere soorten erbij. Rund en kip durf ik niet te geven dus dat omzeilen we angst vallig.
Dus op het ogenblik weer rustig maar dat kan zo weer omslaan. we zitten er boven op. Maar al met al is het allemaal veel erger geweest en tellen we nu onze zegeningen
Het Weer-Mooi-Van-Binnen-En-Van-Buiten-Moment hebben we gewoon weer een jaartje doorgeschoven, dus nu is dat 31 Januari 2015. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2875661
:o zoooo wat eet ze al weer een diverse soorten dieren, goed zeg.
Al met al gaat het best goed met je bullen meisje, twee keer een terug val, heel vervelend, maar gezien waar jullie vandaan hebben moeten komen, denk ik dat je niet ontevreden zal zijn, en natuurlijk had je haar helemaal tip top willen zien  de 31e, maar zoals je zelf al schrijft we kunnen er mee leven.
Jammer dat ze zo blijft ruiken, maar haar lief zijn zal dat ook wel overbruggen toch? ;)
:sofa: heb je nog een recente foto?
Door keetje
#2875672
U vraagt, wij draaien,... :D

Afbeelding

Dit is haar rug nu, kaal, dichter behaard zal het niet meer gaan worden denk ik. De haarwortelzakjes zijn, denk ik, onherstelbaar beschadigd door de mijtaanvallen. Al de plekken die ze eerst had zien er eigenlijk nu zo uit dus een echt behaarde bul zit er helaas niet meer in.

Maar ondanks alle ellende is het een superlief hondje voor ons gebleven en daar teken ik dan maar voor.  :)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2875675
Ach een show voor uiterlijk zal ze niet winnen, maar zeker winnen jullie samen een prijs, zij voor haar lief zijn en jij voor je geduld  :flowers:, want met de foto's uit het verleden zie je dat ze heel erg verbeterd is, goed zoals ze er  nu uit ziet hoor.
Door keetje
#2875714
Ach, ik heb een mand vol met regenjassen, fleecejama's en bomberjacks voor haar dus de winter mag nog komen wat dat betreft.  :D

We zijn nog even blij met haar als toen we haar voor het eerst in het asiel in die kale kennel zagen zitten. :)
Door Sally14
#2876017
Dit heeft helemaal niks met voeding te maken.

Is Luna getest op een besmetting door teken?
Heb dergelijke langdurige huidproblemen al vaak gezien bij zowel honden als paarden.
Men noemt het ook wel hotspot...= ander woord voor....ik heb geen idee...
DA's herkennen de symptomen niet.

In Duitsland kost een dergelijk bloedonderzoek maar 75 euro.
Heb een prima adres vlak over de grens, waar ze er veel ervaring mee hebben.

Als het een anaplasma/borreliose besmetting is dan is het met 6 weken antibiotica onder controle te krijgen.
(let op: in NL adviseert men maar 3 weken als ze er al achterkomen, dit is echter veel te kort)
Door keetje
#2876075
Luna is op alles en nog wat getest, heeft eindeloos geëlimineerd, lees haar topic maar.  ;)

Ze bleek uiteindelijk, om  maar even -tig pagina's samen te vatten, een ernstige vorm van Demodexmijt te hebben.
Door Sally14
#2876088
Deze bacteriën ondermijnen het immuunsysteem en daardoor krijgen mijten (en andere parasieten) grote kans toe te slaan.
Je krijgt ze dan ook niet meer weg omdat je hond geen afweer meer heeft. Telkens weer komt het terug.

Ik herken de plekken op de huid.
In Nederland wordt niet of nauwelijks hierop getest.
Problemen worden altijd in voeding gezocht.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2876094
Wat eet ze al veel verschillende dingen, leuk zeg! En verder... Als ze maar vrolijk is en geniet van het leven, dat is sowieso het belangrijkste.. Jullie zorgen goed voor haar! En ze ziet er al een stuk beter uit dan een tijd geleden, dat is zeker!
Door keetje
#2876099
Sally14 schreef: Deze bacteriën ondermijnen het immuunsysteem en daardoor krijgen mijten (en andere parasieten) grote kans toe te slaan.
Je krijgt ze dan ook niet meer weg omdat je hond geen afweer meer heeft. Telkens weer komt het terug.

Ik herken de plekken op de huid.
In Nederland wordt niet of nauwelijks hierop getest.
Problemen worden altijd in voeding gezocht.
Ik weet dat het niets met voeding te maken heeft. Het is Demodex.

Het is de algemene demodex(gegeneraliseerde) vorm.

Als je wil weten wat ik er allemaal wel en niet aangedaan heb lees dan 'even' de afgelopen 37 pagina's door.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door