Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2293458
Hopelijk is het goedaardig. In ieder geval veel sterkte!
Het lijkt me wel fijn om na de operatie wat makkelijker eten te geven.
Door Dobertje
#2293507
Heel veel sterkte met Likozi gewenst!

Mijn 6 jaar oude dobermann heeft hetzelfde gehad; aan beide kanten zijn bij haar de melklijsten weggehaald nadat ik bij twee tepels (aan dezelfde kant) een knobbeltje voelde. Ook al is het een flinke wond die ze van de operatie overhouden, is ze er allebei de keren niet heel akelig van geweest. De dag na de operatie was ze al weer redelijk zichzelf. Ik heb het idee gehad dat de Dermiel wondzalf goed z'n werk heeft gedaan, en alles is snel keurig genezen (wel met een rompertje aan, zodat ze er niet aan kon likken). Het moeilijkst was om haar lang genoeg aan de lijn te houden om alles de kans te geven weer goed aan elkaar te groeien - daar zag ze al heel snel het nut niet meer van in...

Helaas bleek na een jaar dat haar melkklierkanker toch waarschijnlijk al uitgezaaid was en heb ik haar na een heel snel verloop in laten slapen. Achteraf zou ik haar toch weer laten opereren, want ze heeft in het jaar na de operaties nergens last van gehad, en de operaties zelf vielen mij heel erg mee.

Ik hoop dat Likozi ook niet al te veel last heeft van de operatie(s), en natuurlijk dat ze er daarna weer helemaal vanaf is - duimen!
Door Nathascha
#2293516
Dan heeft ze toch nog een jaar een mooi leven gehad!
Fijn om te horen dat het herstel zo soepel verliep. Het is bij Likozi ook afwachten. Het gaat nu zo snel allemaal. Amper tijd om me er op voor te bereiden voor mijn gevoel. Maar ja, Likozi moet gewoon geholpen worden. Daar heeft mijn gevoel even niets mee te maken. Liefste zou ik mijn kop int zand willen steken. Maar ja, daar red ik Likozi niet mee. 
Door Guus
#2293529
hoi Nathas
ik wil je heel veel sterkte toe wensen in deze moeilijke periode
ik weet zeker dat het goed zal gaan ze is in een top conditie we gaan er voor duimen!!!
groetjes Guus :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2293898
hier heeft humpie ook 2x zo een operatie gehad
ze was 10 jaar , eerst 1 kant en 1jaar later de andere kant
moet weer ff diep in mn geheugen graven  :)
de eerste operatie piepte ze de eerste uren na de operatie toen ze wakker werd
na 2 dagen liep ze in een rompertje het huis door
de 2e operatie verliep makkelijker
al met al vond ik ondanks de zware operatie alles snel genas
wel heb ik de eerste jaar vaak met insmeren de littekens gemasseerd waardoor het niet zo trok
humpie is op 16,5 jarige leeftijd van ouderdom gestorven , geestelijk was ze prima alleen dr lichaam was op
Door Nathascha
#2293955
lauraV schreef: hier heeft humpie ook 2x zo een operatie gehad
ze was 10 jaar , eerst 1 kant en 1jaar later de andere kant
moet weer ff diep in mn geheugen graven  :)
de eerste operatie piepte ze de eerste uren na de operatie toen ze wakker werd
na 2 dagen liep ze in een rompertje het huis door
de 2e operatie verliep makkelijker
al met al vond ik ondanks de zware operatie alles snel genas
wel heb ik de eerste jaar vaak met insmeren de littekens gemasseerd waardoor het niet zo trok
humpie is op 16,5 jarige leeftijd van ouderdom gestorven , geestelijk was ze prima alleen dr lichaam was op
Bedankt voor je verhaal.
Zo te lezen zijn er toch heel veel honden na de operatie nog oud geworden! Dat is erg fijn!!

Ik ga van binnenuit met Arnica werken, en buiten op de littekens met calandula emulsie en/of pure honingzalf. Kreeg PB ook een aantal reacties ( waarvoor dank!!) en met groenten en kruiden schijnt er ook nog veel aan mee te kunnen werken qua genezing. Daar ga ik me verder in verdiepen. Erg fijn dat er zoveel mensen mee denken!! :-* :-*
Door 202Spots
#2293988
Bij onze eerste hond Dolcie ,zijn beide melklijsten tegelijk weg gehaald, ze had toen maar 1 lidteken in de midden van haar buik (net 'n tummy tack  ;),en had gelijk weer 'n mooie strakke buik) Ze was toen 'n jaar of 8, en was heel snel hersteld en had nergens last van!
4 jaar later is ze aan leverkanker overleden.
Veel success!
Door ulla
#2294181
Ik heb een hond gehad waarbij op 8 jarige leeftijd twee bulten zijn weg gehaald bij haar tepelbanen, deze zaten ingekapseld.
Niet veel later kreeg ze ook bultjes aan de andere kant, die hebben we laten zitten.
Ze is 13 jaar geworden en overleden aan acuut hart falen.

Sterkte de komende tijd.
Door sella
#2295233
Aangezien het een geplande ingreep is, dan voer ik het liefst 2 dagen van tevoren geen bot, omdat de darmen stil worden gelegd door de narcose.
Dat scheelt hard persen als ze nog pijn hebben in de buikstreek.

Ik geef ook altijd rescue remedie als je erbij bent als ze onder zeil gaan, de hond hersteld beduidend makkelijker, komt makkelijker bij, en er zijn veel minder blauwe plekken en zwellingen.

Sterkte voor je meisje. Ik zou zeker ook even een holistisch da raadplegen
Door Nathascha
#2295473
Dank je voor je tips!
Ik had gevoelsmatig ook al besloten, haar idd zaterdag en zondag ook al op kvv te zetten. Ook om de reden, dat er dan in elk geval geen grote stukken karkas meer in haar maag zitten. En omdat het lichter verteerbaar is.

Voor de dagen erna heb ik gemalen pens in huis en ook KVV. Als dat goed gaat vallen en ze hersteld goed die eerste dagen, ga ik langzaam weer over op hele lappen pens en lappen spiervlees. Desnoods geef ik gemalen vleesbot erbij. Eerst dat lichaam weer aan de gang. Daarna komt BARF wel weer!

Nu voor de operatie heb ik telefonisch ook veel tips gehad en ga ik na de operatie naar de hol.da. We gaan haar nu van te voren ondersteunen met Eginecea en multivit. op natuurlijke basis. Na de operatie komt er Arnica bij En zal na consult met de hol.da straks meer uitkomen wat we haar verder nog gaan geven.

Het begint een beetje te bezinken en op zijn plaats te vallen. Normaal ben ik vrij nuchter, maar dit kwartje heeft er wel heel lang over gedaan om te vallen.  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door