Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2294788
*Natasja* schreef: We zijn net terug van de DA. Ze heeft Beau uitgebreid nagekeken, met name rechtsvoor en rechtsachter zijn erg slecht (niet zo verwonderlijk dus dat hij af en toe moeite heeft om overeind te blijven staan, en soms niet overeind kan komen als hij ligt). In januari is zijn bloed nog onderzocht, en zijn lever en nierwaarden zijn prima, en dus geen belemmering om hem continu op pijnstillers te zetten. We gaan nu eerst Metacam proberen: een week op de maximale dosering, daarna terug naar 2/3 van de maximale dosering, en dan kijken hoe hij het daar op doet. Als hij hierbij toch last van zijn maag krijgt, is een vrij nieuwe pijnstiller Troxicol ook nog een optie: die hoef je maar 1x per maand te geven. Het voordeel van Metacam is dan weer, dat als we in het weekend een wat langere wandeling op de planning hebben staan, of iets anders waar hij misschien meer last van zou kunnen hebben, we hem vanaf donderdag of vrijdag tijdelijk op de maximale dosering kunnen zetten, en dan na het weekend weer terug naar de onderhoudsdosering. Ik moet over 2 weken bellen hoe het met hem gaat.
Ik ben benieuwd... Ik heb ook Troxicol geprobeerd en het hielp bij Brutus niet voldoende. Ik vond dat ook een nadeel, dat ik niet met de dosering kon spelen..... Nee, mij beviel het niet.
#2296076
Beau heeft vannacht overgegeven  :( Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik vrees dat hij nu al misselijk wordt van de Metacam. En van groenlipmossel werd hij in het verleden ook misselijk, dus dat is geen oplossing. Is er iets anders wat ik hem kan geven ter bescherming van zijn maag?
#2296259
Bas heeft jarenlang Rymadil gehad. Makkelijk doseerbaar en hij was niet misselijk... was een beetje 'gochelen' per dag maar voor hem werkte dat erg goed. Metacam was voor hem geen feestje.

Voor mij gold; liever pijnvrij en dan maar een wat korter leven, dan lang en ongelukkig.... (oke, het werd behoorlijk kort maar dat lag niet aan de pijnstillers  :-[)
#2297652
Hier staat Milay continu op pijnstilling sinds augustus vorig jaar, zij krijgt meloxidil.
Omdat zij ook erg snel last heeft van haar maag en darmen bij pijnstilling hebben wij het langzaam opgebouwd en met maagbeschermers erbij, later weer wat minder maagbeschermer erbij en wat  groenlipmossel en toen dat goed ging over op de groenlipmossel en nu helemaal niets meer voor haar maag en het gaat goed  :)
Milay werd van demaagbeschermers supersloom dus vandaar dat we dat snel stopten.
Zij krijgt het bij haar avondeten.
Succes ik hoop dat het goed gaat want het is niets als je hond pijn heeft :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door