Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3225027
petralita schreef:Ik ga vanmorgen eerst naar de DA toe.
Dat is altijd een goed idee, maar laat je niet afschepen met "Longworm komt in NL niet voor, dus is het geen longworm".

Vooral het feit dat je het idee hebt dat je hond een mindere conditie heeft, zou mijn alarmbellen doen afgaan. Onze Max (die weliswaar niet Angiostrongylus vasorum had maar Crenosoma vulpis, wat minder ernstig is) hoestte ook veel zonder dat zijn conditie minder goed leek. Dus laat hoe dan ook de ontlasting controleren, en als je da dat allemaal maar onzin vindt, stuur dan op eigen houtje desnoods wat keutels naar 't Woud, of naar Lizzy, die kan ze ook goed opsporen inmiddels, die rotbeesten.

Ik hoop van harte dat je hondje geen A. vasorum heeft. Sterkte!
#3225051
Anne in Duitsland schreef:Dat is altijd een goed idee, maar laat je niet afschepen met "Longworm komt in NL niet voor, dus is het geen longworm".

Vooral het feit dat je het idee hebt dat je hond een mindere conditie heeft, zou mijn alarmbellen doen afgaan. Onze Max (die weliswaar niet Angiostrongylus vasorum had maar Crenosoma vulpis, wat minder ernstig is) hoestte ook veel zonder dat zijn conditie minder goed leek. Dus laat hoe dan ook de ontlasting controleren, en als je da dat allemaal maar onzin vindt, stuur dan op eigen houtje desnoods wat keutels naar 't Woud, of naar Lizzy, die kan ze ook goed opsporen inmiddels, die rotbeesten.

Ik hoop van harte dat je hondje geen A. vasorum heeft. Sterkte!


+1

Ik kocht via Het Woud gewoon fijn een test en die ging ik doen, of de da dat nu adviseerde of niet. Al is het alleen maar om uit te sluiten dat het géén wormen zijn!
#3226046
Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar naar aanleiding van de longworm een mailtje gestuurd naar VPL het Woud, aangezien ik daar de ontlasting laat checken. Gevraagd of ze ook op de longworm met de Latijnse naam erbij testen. Dit is hun antwoord maar ik had begrepen dat het niet dezelfde worm is als de franse hartworm toch? Ja wij onderzoeken deze ook. Moet u de wormcheck-Kits Franse hartworm bestellen.
#3226049
Bluey schreef:Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar naar aanleiding van de longworm een mailtje gestuurd naar VPL het Woud, aangezien ik daar de ontlasting laat checken. Gevraagd of ze ook op de longworm met de Latijnse naam erbij testen. Dit is hun antwoord maar ik had begrepen dat het niet dezelfde worm is als de franse hartworm toch? Ja wij onderzoeken deze ook. Moet u de wormcheck-Kits Franse hartworm bestellen.

Die worm is de Angiostrongylus Vasorum.

En die noemen ze ook wel Franse Hartworm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door