Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3200824
Parelridder schreef:Nee, als je het 't hele jaar door geeft krijgt je hond geen wormen (maar werk je wel resistentie van wormen tegen het middel in de hand).
Ik begreep dat je 1 maal per jaar Advocate ging geven, in plaats van 1 keer per jaar Milbemax, met het oog op een evcentuele infectie met Franse Hartworm, vandaar mijn reactie.
Ik was dat sowieso niet van plan, het was Winni die dat schreef. Maar ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat ze Advocate iedere maand wilde gaan geven. En dan heb je natuurlijk weinig risico op hartworm. Maar wat je zegt, het leidt wel tot resistentie van de wormen. En 1 x per jaar Advocate geven heeft net zo weinig zin als 1 x per jaar Milbemax, want na een maand werkt het middel niet meer en kan je hond dus alsnog een besmetting oplopen. En wat jij ook al schreef: in dat geval zo maar even A. vasorum elimineren met één Advocate kan ook gevaarlijk zijn, als je niet tegelijkertijd je hond rustig houdt en bloedvatblokkades in de gaten houdt.
#3200850
Nou, Linga kucht nog steeds hoor. En het is echt "het kuchje". Dus Leo zegt net ook heel eerlijk (en hij is van de positieve) "Liz, het zou mij niet verbazen hoor, we blijven de komende dagen testen". En twee keer raden wat er zaterdag opnieuw op Linga gestort gaat worden :-X . Een nieuwe pipet Advocate. We vertrouwen het echt voor geen meter.....
#3200855
Lizzy schreef:Nou, Linga kucht nog steeds hoor. En het is echt "het kuchje". Dus Leo zegt net ook heel eerlijk (en hij is van de positieve) "Liz, het zou mij niet verbazen hoor, we blijven de komende dagen testen". En twee keer raden wat er zaterdag opnieuw op Linga gestort gaat worden :-X . Een nieuwe pipet Advocate. We vertrouwen het echt voor geen meter.....


Zou ik ook doen met die kuch op de achtergrond.......Is het misschien ook niet het moment om nog 'n foto te laten maken? 't is wel raar dat je niks meer ziet of is het heel normaal dat er periodes zijn dat die beesten zich niet zo erg voorplanten en alleen maar groeien?
#3200895
Lizzy schreef:Nou, Linga kucht nog steeds hoor. En het is echt "het kuchje". Dus Leo zegt net ook heel eerlijk (en hij is van de positieve) "Liz, het zou mij niet verbazen hoor, we blijven de komende dagen testen". En twee keer raden wat er zaterdag opnieuw op Linga gestort gaat worden :-X . Een nieuwe pipet Advocate. We vertrouwen het echt voor geen meter.....
Een 2e pipet is standaard het advies dus zou ik zelfs als ze niet kuchtje doen: beter het risico dat bestrijdingsmiddel een extra keertje onnodig te geven, dan het risico op onnodig voortduren va die infectie!!!!
Heej maar echt he, het kuchen hoeft niet te betekenen dat de bestrijding niet succesvol is, Daantje ging pas kuchen n.a.v. de behandeling, juist t.g.v. het afvoeren van de overleden griezels. En dat heeft Rolf me ook uitgelegd toen. Dus als de ontlasting blijft tonen dat ze 'schoon' is en het kuchen houdt nog aan, is dat een bevestiging van het opruimen waar 't lichaam mee bezig is. Blijft een elledige kuch, want een link proces, maar tegelijkertijd in dat geval een gewenst hoestje ;) :-*
#3200936
Dat je ze niet meer in de ontlasting vind is in ieder geval een goed teken! Zeker nadat ze de samba voor je hebben gedanst ;)
Durf daar dus op te vertrouwen (in combi met het standaard herhaalpipet).
Wel fijn dat je zelf de controle van de mest kan doen en het dus niet steeds (meer) hoeft op te sturen. Hierdoor kan je het nu zo goed monitoren :)
#3200954
Wat naar dat ' het' kuchje er wel weer is. Zo kan het ook natuurlijk inderdaad zijn..dat ze de laatste rotzakjes eruit aan kuchen is. Daar houden we het op en dan nog pipet voor de zekerheid en controleren. Als iemand er goed bovenop zit dan zijn jullie het wel. Petje af en we duimen verder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door