Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3199199
:) Fijn de 3e dag ook schoon! :D
(Je hebt nog 2 weken gaf je aan, misschien even laten bezinken en dan valt je misschien zo in wat je hebt best kan doen. Kan me het dilemma wel voorstellen, maar eerlijk gezegd zou ik het niet weten wat ik zou doen. Schoon is schoon denk ik dan en dan geen Advocate meer, maar dan een wellicht stemmetje in je achterhoofd dat zegt..voor de zekerheid toch maar wel... )
#3199907
Aanvankelijk had ik dit hele topic gemist, maar sinds een paar weken volg ik het. Heb er een halve zondagmorgen aan besteed toen ik het ontdekte, terwijl ik toen had moeten stofzuigen en broodbakken, zo gebiologeerd was ik.
Wat zou het heerlijk zijn als die rotzakken nu definitief weg zijn! Le Franse Hartworm à la lanterne, als variatie op les aristocrates! ;) :biggrin2:
#3199913
Ik heb er even over na gedacht. Maar jou kennende...als je na 25x dubbelcheck geen worm gevonden hebt, dan gaat een lab er ook geen meer vinden. De pipet zou ik voor de zekerheid nog wel doen. Gewoon omdat het kan en om een eventuele achterblijver of net nieuw binnenkomer direct een trap in de rug te geven.
#3199936
Lizzy schreef:Ik begrijp als geen ander dat je bang bent voor deze rot-worm! Maar eens per jaar een pipet heeft geen enkele zin... Er zijn dan 11 maanden per jaar waarop je hond besmet kan raken EN ziek kan worden. Volgens mij is er maar 1 manier om ervoor te zorgen dat je hond niet ziek wordt van de Franse hartworm en dat is 4 keer per jaar een mestonderzoek. En anders moet je elke maand Advocate toedienen.... Maar ja, welke gevolgen heeft dat voor de gezondheid van je hond?
ja dat is een gok...ik ontworm normaal gesproken ook maar 1 x per jaar met Milbemax. Als ze al besmet zijn, zijn ze na de kuur in ieder geval weg, voor even of voor langere tijd wormvrij. Advocate werkt een maand dus het lijkt mij een betere optie (alhoewel mijn vriendin d'r hond er vorig jaar een hotspot van kreeg) Sowieso beter tegen die hartworm. Ontlasting opsturen vind ik te duur.
Bah....en sinds een paar dagen kucht mijn jongste....zal je altijd zien nu ik dit topic heb gelezen.
#3199965
Angelique schreef:Ik heb er even over na gedacht. Maar jou kennende...als je na 25x dubbelcheck geen worm gevonden hebt, dan gaat een lab er ook geen meer vinden. De pipet zou ik voor de zekerheid nog wel doen. Gewoon omdat het kan en om een eventuele achterblijver of net nieuw binnenkomer direct een trap in de rug te geven.
Ik zit zelf ook langzaam een beetje deze kant op te gaan.....
#3199966
winni schreef:ja dat is een gok...ik ontworm normaal gesproken ook maar 1 x per jaar met Milbemax. Als ze al besmet zijn, zijn ze na de kuur in ieder geval weg, voor even of voor langere tijd wormvrij. Advocate werkt een maand dus het lijkt mij een betere optie (alhoewel mijn vriendin d'r hond er vorig jaar een hotspot van kreeg) Sowieso beter tegen die hartworm. Ontlasting opsturen vind ik te duur.
Bah....en sinds een paar dagen kucht mijn jongste....zal je altijd zien nu ik dit topic heb gelezen.
Ja, ik vind het dus heel sneu om te moeten zeggen maar van 1 kuur Milbemax zijn hartwormen dus ook niet weg... Om met Milbemax Franse hartworm uit te moorden moet je 4 weken achtereen 1 normale dosis Milbemax geven.
#3199967
Tanna schreef:Aanvankelijk had ik dit hele topic gemist, maar sinds een paar weken volg ik het. Heb er een halve zondagmorgen aan besteed toen ik het ontdekte, terwijl ik toen had moeten stofzuigen en broodbakken, zo gebiologeerd was ik.
Wat zou het heerlijk zijn als die rotzakken nu definitief weg zijn! Le Franse Hartworm à la lanterne, als variatie op les aristocrates! ;) :biggrin2:
:biggrin2:

Al met al is het best een interessant topic geworden he! :biggrin2:
#3200015
winni schreef:ja dat is een gok...ik ontworm normaal gesproken ook maar 1 x per jaar met Milbemax. Als ze al besmet zijn, zijn ze na de kuur in ieder geval weg, voor even of voor langere tijd wormvrij. Advocate werkt een maand dus het lijkt mij een betere optie (alhoewel mijn vriendin d'r hond er vorig jaar een hotspot van kreeg) Sowieso beter tegen die hartworm. Ontlasting opsturen vind ik te duur.
Bah....en sinds een paar dagen kucht mijn jongste....zal je altijd zien nu ik dit topic heb gelezen.
Vraag eens wat het kost om via je da naar het lab te sturen. Voor mij is dat veel goedkoper dan het woud. Doe dan 2 honden voor de prijs van 1 kitje van het woud.
#3200204
Angelique schreef:Ik heb er even over na gedacht. Maar jou kennende...als je na 25x dubbelcheck geen worm gevonden hebt, dan gaat een lab er ook geen meer vinden. De pipet zou ik voor de zekerheid nog wel doen. Gewoon omdat het kan en om een eventuele achterblijver of net nieuw binnenkomer direct een trap in de rug te geven.
+ 1 :biggrin2:

Je weet hoe precies je bent, als jij geen twijfels hebt, dan zou ik die mest niet opsturen.
Als je maar een zweempje twijfel hebt en/of er nachten van wakker ligt, dan stuurde ik het gewoon op.
Gewoon omdat je dan het maximaal haalbare hebt gedaan.

Ik denk alleen dat het niet nodig is, omdat er niemand zo fanatiek zal speuren naar wormen in de poep van jouw eigen Linga als jijzelf :)
Verder weet je dan ook voor 100% zeker dat er niet poepmonsters in een lab verwisseld zijn o.i.d.
#3200315
Lizzy schreef:Ja, ik vind het dus heel sneu om te moeten zeggen maar van 1 kuur Milbemax zijn hartwormen dus ook niet weg... Om met Milbemax Franse hartworm uit te moorden moet je 4 weken achtereen 1 normale dosis Milbemax geven.
Helemaal niet sneu om te horen want Milbemax gebruikte ik 1 x per jaar voor de andere wormen. En uit dit topic had ik al wel begrepen dat Milbemax voor de hartworm niet z'n werk deed ;) Vandaag hebben ze hier de Advocate gehad. Ga ik dit maar eens per jaar doen. 1 x per jaar op een hondenleven...tja dat moet dan maar. De Dierenambulance Midden Nederland gaf een paar maanden geleden al aan dat er steeds meer honden met Hartworm in deze regio werden gesignaleerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door