Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#96579
Heh verdorie Angelique !!!! Leek inderdaad alles net goed te gaan begint het weer van voren af aan .... :-\ :(.. Khoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is !! Ik denk aan jullie :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96730
Timmy schreef:

Denk eerder het laatste. Voor echte epilepsie is het allemaal wat te heftig. Alhoewel er uitzonderingen zijn, maar dat komt niet zo vaak voor. Er wordt wel eens voorgesteld een EEG te laten doen zodat je een eventuele afwijking kan vaststellen, maar niet iedereen is gecharmeerd van die methode (bij honden) en is dus nogal omstreden.
Ze heeft geen medicijnen ofzo (dus niet voor epilepsie, maar voor iets anders?). Heeft ze ook afwijkend gedrag tussen de aanvallen in?

Je kunt ook eventueel lid worden van de Honden-met-epilepsie lijst. Lege email naar: [email protected] is voldoende. Daar zit een veterinair neurologe op die ook alles weet over secundaire epilepsie.

Gr.
Linda
Nou, ik hoop dat het het laatste is :)
Ze heeft geen medicijnen gekregen, daarvoor vond de DA het te vroeg en ze wilde eerst de bloeduitslagen hebben en aanzien wat de Groovel verder zou gaan doen.
Het erg afwijkende gedrag van Groovy is dat ze zichzelf ontziet, dat heeft ze nog nooit gedaan, ze stort zich niet in het speelgeweld en ontloopt de druktebollen. Verder is ze een stuk rustiger dan anders, nog steeds een beetje het down-effect, hoewel dat de laatste dagen wat minder werd en ze weer wat losser begon te doen. Misschien is ze te hard van stapel gelopen.
Ik zal eens naar die lijst kijken, dank je wel.
Door Timmy
#96738
Angelique schreef: Ze heeft geen medicijnen gekregen, daarvoor vond de DA het te vroeg en ze wilde eerst de bloeduitslagen hebben en aanzien wat de Groovel verder zou gaan doen.
Ik bedoelde eigenlijk medicijnen voor iets anders, want er zijn medicijnen die epileptiforme aanvallen kunnen opwekken. Als ze dus recentelijk iets van medicatie heeft gehad, zou dat ook een oorzaak kunnen zijn.
Geef Groovy maar een dikke knuffel!

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96743
Timmy schreef:

Ik bedoelde eigenlijk medicijnen voor iets anders, want er zijn medicijnen die epileptiforme aanvallen kunnen opwekken. Als ze dus recentelijk iets van medicatie heeft gehad, zou dat ook een oorzaak kunnen zijn.
Geef Groovy maar een dikke knuffel!

Gr.
Linda
Haha, ik zal de knuffel doorgeven, hoewel ze er aardig misbruik van maakt LOL (we willen tenslotte niet dat ze in de stress schiet natuurlijk :)
Maar, ze heeft geen medicijnen gehad voor iets anders, daarom is het nu ook zo typisch en onverwacht, want Groovy heeft nog nooit iets gemankeerd, zelfs als er een virusdiareetje in de roedel heerste ontspong ze altijd de dans.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#97256
Als het epilepsie is die door een hersenschudding is veroorzaakt dan zou Cicuta D30 wel goed voor haar zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#107569
Hoi Angelique, ik moest er gisteren ineens aan denken, vandaar: hoe is het nou met Groovy?
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 09 jun 2004, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther&co
#107572
Zoë, mijn fauvje heeft tot haar 6de jaar met warmte last gehad van epileptie.
Dagen als deze ging ze onderuit. Na haar 6de jaar is het weggebleven....
Ze heeft er verder niets aan over gehouden, gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#107670
Hitam schreef: Als het epilepsie is die door een hersenschudding is veroorzaakt dan zou Cicuta D30 wel goed voor haar zijn.
Owwww, deze had ik nog niet eerder gezien. Dank je voor de tip, ik zal het zeker in gedachte houden. :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#107681
Nitus schreef: Hoi Angelique, ik moest er gisteren ineens aan denken, vandaar: hoe is het nou met Groovy?
Tja, eigenlijk een beetje dom gezegt, maar ik weet het niet. We zijn voor 18 dagen geleden bij de DA geweest en nu was de DA van de vorige keer op vakantie en deze die we nu hadden had zoiets van: nou, alles in onderzocht, zet der maar op de Pheno. Nou, daar zijn we dus niet mee akkoord gegaan omdat de Groovy nu eenmaal niet aan het klassieke beeld van epileptie voldoet. Normaliter moet ze tussen de aanvallen door 100% in order zijn en dat was ze dus niet. Ze bleef terughoudend naar de andere honden, lag veel op de bank te staren, ze was gewoon de Groovy niet. Na veel gedimdam (deze DA geloofde niet in de hersenschuddingtheorie) hebben we besloten om haar pijnstillers te geven om te kijken of dat effect zou hebben op haar gedrag. Ze heeft 14 dagen Metacam gehad en haar gedrag is aanzienlijk verbeterd en dat is tot nu toe zo gebleven, maar dan is de metacam pas 4 dagen op. In die periode heeft ze 1 aanval gehad, voor de verandering eens overdag, maar heeft ze wel haar patroon van "een aanval komt met z'n tweëen" doorbroken. Nu is het dus afwachten wat ze doet als de metacam is uitgewerkt, wat wel 14 dagen kan duren heb ik mij laten vertellen. Maar het is allemaal wat dubbel, want de vorige DA zei al dat herstel erg lang kon duren en nou had ik een uitdraai van de bloeduitslagen gevraagt en toen kreeg ik er dus eenjee van de complete patiëntenkaart en daar staat dan door DA2 ondergekrabbelt, bij aanhouding van aanvallen : baarmoeder en thoraxfoto's. Dus eigenlijk snap ik er geen ui meer van, want ik lees nergens iets over hart of baarmoederproblemen in combinatie met aanvallen en tijdens het controleren van het hart werd juist de opmerking gemaakt van: klinkt ontzettend goed.

Omdat de aanvallen meestal snachts waren geven we haar nu voor het slapen gaan een dosis passiflora, om wat rust in de bovenkamer te brengen.
Verder is het gewoon afwachten. :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#107696
Nou lekker duidelijk allemaal (van je DA's dan). Dus je moet nog gewoon afwachten, dat lijkt me best wel moeilijk :(, sterkte daarmee :).
Door Timmy
#107703
Angelique schreef:patiëntenkaart en daar staat dan door DA2 ondergekrabbelt, bij aanhouding van aanvallen : baarmoeder en thoraxfoto's. Dus eigenlijk snap ik er geen ui meer van, want ik lees nergens iets over hart of baarmoederproblemen in combinatie met aanvallen en tijdens het controleren van het hart werd juist de opmerking gemaakt van: klinkt ontzettend goed.
Weet niet of je bedoeld dat je nergens iets erover op de patientenkaart leest, maar hartproblemen kunnen wel een soort van epileptiforme aanvallen veroorzaken. Meestal zijn de aanvallen dan atypisch (dus niet het hele patroon, maar alleen de aanvallen). En baarmoeder.... misschien bedoeld hij geen foto, maar een verwijdering (als ze tenminste niet gecastreerd is). Bij sommige teefjes kan de loopsheid voor meer aanvallen zorgen, en af en toe zijn er teefjes die alleen tijdens de loopsheid aanvallen hebben. Maar ik weet dus niet of Groovy loops was tijdens de vorige episode?

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#107719
Timmy schreef:

Weet niet of je bedoeld dat je nergens iets erover op de patientenkaart leest, maar hartproblemen kunnen wel een soort van epileptiforme aanvallen veroorzaken. Meestal zijn de aanvallen dan atypisch (dus niet het hele patroon, maar alleen de aanvallen). En baarmoeder.... misschien bedoeld hij geen foto, maar een verwijdering (als ze tenminste niet gecastreerd is). Bij sommige teefjes kan de loopsheid voor meer aanvallen zorgen, en af en toe zijn er teefjes die alleen tijdens de loopsheid aanvallen hebben. Maar ik weet dus niet of Groovy loops was tijdens de vorige episode?

Gr.
Linda
Groof was niet loops, dat was ze een 6 weken daarvoor geweest. Ze had het erover dat niet alle hartkwalen hoorbaar zijn, nou dat klinkt natuurlijk wel logisch. Maar als je naar de hartkwalen binnen het ras kijkt zou de hond toch minimaal meer klachten moeten hebben. Daarbij geloofde ze daar zelf ook niet in gaf ze al aan (te goede conditie van de hond) maar wilde ze wel foto's maken om het uit te sluiten. Groof stond wel op de nominatie om gecastreerd te worden, maar gezien de omstandigheden nu, wacht ik daar dan toch liever mee.
Door itata
#107831
hallo,,wij hebben een bullterrier,,die dat ook heeft,,hij is nu 7.5 jaar,,een reu,,volgens de vet komt het van zijn nieren uit,,en moet ie eiwitarm voedsel eten,,geen rundvlees ,,kip,,niet meer,, enkel een soort speciale korrels ,,die zéér eiwitarm zijn,,er zitten bijna géén in,,sinds ie dat eet,,hij eet ze gelukkig graag,,krijgt ie maar weinig aanvallen niet meer,,maar,,als er ff gezondigd wordt,,is het er direkt weer,,mischien werkt dat bij jouw hond ook????
vrgr,,marc/itata
Gebruikersavatar
Door Angelique
#107884
itata schreef: hallo,,wij hebben een bullterrier,,die dat ook heeft,,hij is nu 7.5 jaar,,een reu,,volgens de vet komt het van zijn nieren uit,,en moet ie eiwitarm voedsel eten,,geen rundvlees ,,kip,,niet meer,, enkel een soort speciale korrels ,,die zéér eiwitarm zijn,,er zitten bijna géén in,,sinds ie dat eet,,hij eet ze gelukkig graag,,krijgt ie maar weinig aanvallen niet meer,,maar,,als er ff gezondigd wordt,,is het er direkt weer,,mischien werkt dat bij jouw hond ook????
vrgr,,marc/itata
Geen haar op mijn hoofd of die van mijn honden die er ook maar 0,0001 seconde over nadenkt om DAT voer te verstrekken.
Al zou het al werken dan nam ik de aanvallen voor lief voor de eetvreugde van de hond.
Door Ordell
#107889
Angelique schreef:

Geen haar op mijn hoofd of die van mijn honden die er ook maar 0,0001 seconde over nadenkt om DAT voer te verstrekken.
Al zou het al werken dan nam ik de aanvallen voor lief voor de eetvreugde van de hond.
Nou, dat heeft ie net tegen de verkeerde persoon verteld..... :o :o ;D ;D ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door