toscak schreef: ↑ma 14 jun 2021, 12:18
Ik heb deze op advies/aanraden van de internist omdat dit de enige wetenschappelijk onderbouwde probiotica voor honden is? Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik dit niet zelf heb geverifieerd, maar ik merk dat het werkt voor Mack omdat hij eindelijk weer eens geen diarree heeft. Wat ik met andere probiotica's nog niet heb kunnen bewerkstellen. Overigens is het probleem bij Mack wel zo complex dat ik probeer er niet al teveel waarde aan te hechten omdat het zo maar kan zijn dat hij op dat moment toevallig ergens anders goed op reageert.
OK duidelijk! Dat is wel een goede aanwijzing, dat het geadviseerd wordt!
Lijkt mij ook hoor, in principe is het onmogelijk om giardia te ontwijken lijkt mij? Zelfs als je in the middle of nowhere gaat wonen, want hoe ga je alle diarreeplekken van je hond ontsmetten.
Ja, dat is dus lastig. Is dat op eigen terrein, dan kun je er nog met een stoomreiniger of verfbrander overheen zoals wij nu in de tuin doen. Je kunt dat niet in the middle of nowhere doen. Ik denk wel dat de infectiedruk toeneemt naarmate er ergens meer honden wonen. En hier in Z'meer is het gewoon echt slecht gesteld met de hoeveelheid honden, te meer daar er zoveel mensen van elders bij ons komen wandelen. Het is echt gekkenhuis. Vroegah kwam ik nog wel eens in het bos aanrijden en dan stond daar niemand geparkeerd. Nu moet ik soms naar een parkeerplaats zoeken
Of het zinvol is weet ik niet, ik heb gewoon echt ALLES aangegrepen om te voorkomen dat het het huis in komt. Misschien was ik er ook vanaf gekomen zonder alle maatregelen, dus schoenen wassen en spuiten met dettol was mijn dagelijkse bezigheid . Ik gebruik hondenshampoo op basis van kruiden (van dit forum gevonden)
Ja, ik snap dat heel goed... Ik heb om dezelfde reden Sjoerd al vier keer zijn achterhand gewassen (so unlike me - dat is meer als dat ik uberhaupt honden gewassen heb ik mijn leven
). Misschien hebben we wel dezelfde shampoo. Animal Nature heb ik.
Ik las trouwens dat dit middel Halapur Vloeibaar (met als werkzame stof quaternaire ammoniumverbinding) wel giardia doodt. Ik durf mijn vloer er niet mee te doen maar zit wel te denken om het voor andere dingen te kopen.