Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2001550
Ze weigert het.
Aanbieden en weghalen kan wel als dat voer het enige is dat ze krijgt aangeboden.
Maar ze kreeg het in combinatie met gekookt vlees om de opbouw naar rauw niet te snel te laten verlopen. En dan vist ze het andere vlees eruit en laat de Haaks Barf staan.

Ik snap het punt van vanaalst heel goed. Ik wacht eerst morgen maar eens af en dan zien we wel verder.
Wat Joy haar allergie betreft leven we toch met de dag. Iedere dag dat het goed gaat is er één.
En ik heb al contact gehad met versvoer en zij verwachten in juni echt zachte jonge geitenribjes. Desnoods wacht ik tot die er zijn.
Of ik kijk of ik ze ergens anders jonger kan krijgen dan die ik nu heb.
#2002036
Vanmorgen vond ik het wel even spannend toen ik naar beneden ging.
Gisteren heeft Joy voor het eerst een stukje geitenrib op en verder wat 3minutenvlees en geheel rauw vlees gegeten.

En het gaat helemaal goed met Joy  :D.
haar ontlasting zag er normaal uit. Voor zover ik kon zien, zaten er geen stukjes bot in.
Het was een gewone drol  :).
Verder voelt ze zich heel erg goed, want langs de Waal wilde ze alleen maar achter haar flosbal aan rennen.

Eenmaal thuis heb ik haar weer een ribje te eten gegeven. Daarna wat spiervlees en een beetje orgaanmix.
Deze keer deed ze er een stuk korter over: 25 minuten in plaats van drie kwartier.
De komende week bouwen we het 3minutenvlees af en ze zal dan alleen rauw krijgen.
Nu heeft ze één ribje gehad en dat moeten er twee worden, anders is het te weinig vleesbot.
We wachten af hoe het zal gaan op helemaal rauw. Ik durf nog niet te vroeg te juichen, maar ik heb goede hoop!
#2002062
nienk schreef: jeeej! nou dat is goed nieuws, driewerf hoera!
Ik durf nog niet heel blij te zijn. Eerst maar eens een paar dagen verder zijn, maar ik heb goede hoop!
Misschien een beetje stom, maar ik vind het wel spannend!
#2002082
tuurlijk is het spannend! dat vind ik ook hoor, iedere keer dat Reus weer iets nieuws erbij krijgt. ben nu net paar dagen weer  bezig met hert en ik moet echt mn best doen niet ieder uur te kijken of hij zich niet al ergens stuk gekrabt heeft.

het is afwachten nu voor jou en Joy, maar het beginnetje is er in ieder geval!

wellicht een overbodig advies, maar ik zeg het toch maar even voor de zekerheid: probeer heel hard om zo normaal mogelijk te doen, je hondje zou jou spanning over of het wel goed blijft gaan op kunnen pikken en daar zelf ook zenuwachtig van worden met evt. buik van streek als gevolg. mijn Reus is ook een beetje een stress jeuker, dus als ik op zijn gejeuk ga zitten letten, wordt het alleen maar erger. dus gewoon lekker van het mooie weer gaan genieten ofzo!
#2004867
Els77 schreef: Gisteren en vandaag heeft Joy alleen maar rauw gegeten.
Vanaf 30 april ben ik geitenribbetjes gaan geven en heb ik het 3minutenvlees afgebouwd. Maandag was het op.
Joy haar ontlasting is goed, ze heeft energie voor tien  :).
Het gaat lekker!
En daar krijg je zelf ook energie van. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door